X Rebirth: ένα μάτσο χάλια!

Η μάστιγα των games που λανσάρονται με άπειρα bugs, στιγματίζει δυστυχώς τον space simulator που περιμέναμε πως και πως εδώ και πολύ καιρό…
Καλά έκανα τελικά και δεν προπαρήγγειλα το X Rebirth από το Steam. Όπως το μυριζόμουν, το launch του συνοδεύτηκε από τραγικά bugs και η κατάσταση έμοιαζε σαν το παιχνίδι να είχε βγει για διάθεση όχι στην τελική του έκδοση, αλλά σε μορφή beta! Για να υπενθυμίσω σε όσους το αγνοούν, το X Rebirth είναι ένας νέος εξομοιωτής πτήσης στο διάστημα, η συνέχεια μιας μεγάλης σειράς εξομοιωτών, από την εταιρεία Egosoft.

Δεν έχει περάσει καλά-καλά μια βδομάδα και έχουμε ήδη πάει στη version 1.15 (μπορεί και τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές να έχει βγει κι άλλο patch από την Egosoft). Ευτυχώς, επίσης που η δραστήρια κοινότητα των παιχνιδιών X, μια από τις πιο hardcore και προσηλωμένες που έχω γνωρίσει, έχει ήδη βγάλει δεκάδες patches και mods που διορθώνουν διάφορα στραβά κι ανάποδα.

Το παιχνίδι έχει διχάσει το κοινό του και οι μισοί λατρεύουν τις νέες προσθήκες, ενώ οι άλλοι μισοί το κράζουν, καθώς είναι εμφανής η πρόθεση των δημιουργών του να το κάνουν πιο προσιτό στο ευρύ κοινό και πιο “streamlined”. Το παιχνίδι πλέον παίζεται σχετικά άνετα με gamepad – κατά προτίμηση το gamepad αναφοράς του Xbox 360 –ενώ ορισμένοι έχουν εντοπίσει κώδικα, ο οποίος προδίδει ότι είχε γίνει απόπειρα μεταφοράς του τίτλους στο Xbox 360, κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε.

Και πως θα ήταν δυνατόν το παιχνίδι να μεταφερθεί στο Xbox 360 όταν στα PCs, ακόμη και σε αυτά με τιτάνειο hardware, η απόδοση πέφτει σε τραγικά επίπεδα; Οι developers έχουν αποτύχει παταγωδώς στο optimization του τίτλου και ειδικά σε sectors με έντονη δραστηριότητα και πολλά σκάφη, το frame rate βυθίζεται σε μονοψήφια νούμερα. Ακόμη και σε συστήματα που ξεπερνούν κατά πολύ τα προτεινόμενα specs, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Για να φανταστείτε, ένα upper-class σύστημαμε γρήγορο Core i5 Ivy Bridge και κάρτα γραφικών κλάσης GeForce 680 ή 770 τα βρίσκει σκούρα και δεν μπορεί να αποδώσει playable frame rate σε full λεπτομέρεια!!

To παιχνίδι παραμένει πολύπλοκο και πολυεπίπεδο, παρά τις προσπάθειες για απλούστευση. Έχει προστεθεί single player campagin που ουσιαστικά είναι ένα μεγάλο tutorial, το οποίο σε προετοιμάζει για την πραγματικά μεγάλη ου πρόκληση, το sandbox free roaming. Οι περισσότερες διαμαρτυρίες έρχονται από όσους αντιδρούν στην απόφαση ο παίκτης να έχει καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού στον έλεγχό του μόνο ένα διαστημόπλοιο. Οποιοδήποτε άλλο σκάφος αγοράζει ή μισθώνει, θα το καθοδηγεί με εντολές, αλλά αυτό θα οδηγείται από την A.I.

Μιλώντας για την A.I., είναι τρομερά εντυπωσιακό ότι η CPU ελέγχει έναν αναρίθμητο αριθμό από σκάφη και σταθμούς που λειτουργούν, παράγουν και μεταφέρουν αγαθά ανάμεσα στα διάφορα συστήματα, παράλληλα με τις ενέργειες του παίκτη. Αυτό ακριβώς όμως πατάει κάτω τον επεξεργαστή και τον εξοντώνει και είναι ένας από τους λόγους που η απόδοση είναι οικτρή όταν πετάτε μέσα σε συστήματα με έντονη δραστηριότητα.

Η Egosoft έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη για την κατάσταση του παιχνιδιού κατά το launch, μια κατάσταση που είναι οικεία πια στις μέρες μας, δυστυχώς, είναι σπάνιο πια να βλέπεις τίτλο να λανσάρεται και να μην μαστίζεται από ένα σωρό bugs. Αλλά στην περίπτωση του X Rebirth οι δικαιολογίες και οι συγγνώμες δεν είναι τόσο δικαιολογημένες -7 ολόκληρα χρόνια ετοιμαζόταν ο τίτλος!

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.