Project Flare: μια ακόμη εκδοχή του cloud gaming

Square Enix και Ubisoft ενώνουν δυνάμεις για να μας δώσουν το “αύριο” του online gaming
Από την εταιρεία που μας έδωσε τη σειρά των Final Fantasy και το Deus Ex, έρχεται μια ακόμη πρόταση για “επαναστατική” αλλαγή στον τρόπο που παίζουμε τα παιχνίδια μας: το Project Flare που ετοιμάζεται αυτόν τον καιρό και αναμένεται να είναι έτοιμο μετά από 2 χρόνια, είναι μια νέα πρόταση που φιλοδοξεί να επανακαθορίσει την έννοια του “cloud gaming”.

Η εταιρεία έδωσε κάποιες βασικές πληροφορίες για το όραμά της, μέσα από μια σειρά demos, για να δείξει, κυρίως στους developers, τα πλαονεκτήματα αυτού του συστήματος. Δεν πρόκειται για game streaming, όπως το OnLive ή το Gaikai της Sony, αλλά μια υβριδική περίπτωση που απαιτεί κάποιο βασικό hardware στο σαλόνι μας, αλλά “ξεφορτώνει” κατά βούληση τεράστια κομμάτια επεξερργασίας από τον επεξεργαστή ή την κάρτα γραφικών, και τα μεταφέρει σε κεντρικά data centers.

Τα demos δέιχνουν το όραμα της Square Enix, το οποίο είναι τρομερά φιλόδοξο, αλλά απαιτεί και τεράστια resources από την πλευρά των developers. Δεν είναι απλό ζήτημα η διαχείριση ενός supercomputer για την επιλεκτική χρήση του για ένα ειδικό εφέ, όπως π.χ. μια μεγάλη έκρηξη που δεν μπορεί να γίνει 3D rendered σε πραγματικό χρόνο σε ένα τοπικό PC ή μια κονσόλα. Ουσιαστικά, το όραμα αυτό μας οδηγεί σε ένα μοντέλο ανάπτυξης για μεγάλα στούντιο. Ενδεχομένως η Square Enix να έχει έτοιμη μια πλατφόρμα εκμετάλλευσης του Project Flare για άλλα software houses και ίσως indies, με κάποιο είδος licensing, αλλά είναι ακόμη νωρίς για τέτοιες βολιδοσκοπήσεις.

Κάτι άλλο που δε μας λέει η Square Enix, και το αποσιωπά εντέχνως, είναι ότι η Microsoft έχει ξεκινήσει πρώτη αυτό το μοντέλο ανάπτυξης cloud gaming με το Xbox One. Στην πραγματικότητα πρόκειται ακριβώς για την ίδια φιλοσοφία, η οποία μάλιστα είναι στο επίκεντρο της ρητορικής της Microsoft, σχετικά με το πως το Xbox One θα εκμεταλλεύεται το cloud computing για να παρατείνει το χρόνο ζωής του και να προβάλλει, σταδιακά, όλο και πιο εντυπωσιακά games, των οποίων η επεξεργασία θα γίνεται εν μέρει από το hardware της κονσόλας και εν μέρει μέσα στο δίκτυο υπερυπολογιστών της Microsoft.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • George Lolas

    Αφού το προσφέρει η Microsoft, γιατί ασχολούνται; Χμμμ. Επίσης, τα βιντεάκια τα βρίσκω… άθλια; Δε κατάλαβα τίποτα. Δείξε ένα comparison αν θέλεις να διαφημίσεις κάτι τέτοιο ρε Square Enix.