Ποια next-gen κονσόλα είναι καλύτερη για το Battlefield 4;

H σύγκριση σίγουρα δε θα ευχαριστήσει τους οπαδούς του Xbox

Είμαστε στην τελική ευθεία για την άφιξη των κονσολών της επόμενης γενιάς, περίπου 40 μέρες στη χώρα μας. ο κακός χαμός γίνεται στα μεγάλα και μικρότερα ειδικευμένα gaming sites γύρω από τη μονομαχία Xbox One και PS4, ποιο έχει το καλύτερο hardware, ποιο έχει τα καλύτερα και περισσότερα games, ποιο προσφέριε τα περισσότερα χαρακτηριστικά πρόσθετης αξίας, κλπ, κλπ.

Αυτή τη φορά, στο προσκήνιο η κόντρα εντοπίζεται γύρω από τον πολύκροτο τίτλο της Dice, το Battlefield 4. Ειδικότερα, μια λεπτομερής ανάλυση των ποιοτικών του χαρακτηριστικών, ιδίως στα γραφικά, δείχνει ότι το PlayStation 4 θα παρέχει ανώτερα αποτελέσματα από το Xbox One. Πρακτικά, η κονσόλα της Microsoft φαίνεται ότι εσωτερικά επεξεργάζεται το παιχνίδι με γραφικά ανάλυσης 720p, αποδίδοντας ορατή ανάλυση 1080p, αλλά upscaled. Την ίδια στιγμή, το PS4 φαίνεται ότι αποδίδει στα 900p (1600×900).

Αυτό σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την ποιότητα τω γραφικών στο Xbox One. Ειδικά μάλιστα όταν σε ένα PC το παιχνίδι ξεκινά με πολύ μεγαλύτερο προβάδισμα, αποδίδοντας ακόμη υψηλότερες αναλύσεις. Ενδεχομένως, όντως το hardware του Xone να είναι υποδεέστερο, χωρίς να αποκλείεται και η περίπτωση να μην μπορεί να τύχει ευκολότερης εκμετάλλευσης από τους developers, και το PS4 να είναι πιο ευπρόσιτο, από προγραμματιστικής πλευράς.

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.
  • ducklord

    Από ό,τι έχει να ακουστεί μέχρι σήμερα, πρόκειται για έναν συνδυασμό των δύο προβλημάτων που αναφέρεις στο τέλος. Δηλαδή, και το hardware είναι λίγο υποδεέστερο – όχι πολύ όμως, και η Sony έκανε, αυτή τη φορά, πάρα πολύ καλή δουλειά με τα εργαλεία ανάπτυξης για το PlayStation 4 – τουλάχιστον, συγκριτικά με αυτά του Xbox One.

    Όσον αφορά την… αγνή γραφική ιπποδύναμη, όπως συνέβαινε και με το PS3, έτσι και το Xbox One είναι λίγο υποδεέστερο από τον ανταγωνισμό, άλλά κρύβει μέσα του “πατέντες” που μπορεί να κάνει κανείς για να “το φερεί στα ίσα του”.

    Αντικειμενικά, το σύστημα γραφικών του PS3 ήταν χειρότερο από αυτό του Xbox 360, αλλά με πλήρη εκμετάλλευση του hardware και έξυπνα κόλπα είχαμε παιχνίδια με καλύτερα γραφικά από το σύνολο των τίτλων του Xbox 360, όπως η σειρά των Uncharted και το πρόσφατο The Last of Us (που μεταφόρτωναν π.χ. κομμάτι της επεξεργασίας των γραφικών/physics στις υπομονάδες του Cell). Το ίδιο μπορούν να κάνουν οι προγραμματιστές με το Xbox One, με τις cloud δυνατότητες που έχει κοπανήσει πάλι και πάλι η Microsoft (π.χ. έχοντας “pre-baked” φωτισμό για πίστες – που είναι αντικειμενικά χειρότερος από τον realtime, μα όχι και ΤΟΣΟ αισθητός στο μάτι αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα) κ.λπ.

    Προφανώς, το ότι τα εργαλεία ανάπτυξης για το Xbox One υστερούν σε σχέση με αυτά του PlayStation 4 δυσκολεύουν τέτοια “κόλπα”, με αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο ορατά τα όποια μειονεκτήματα του Xbox One.

    Και για να πω και την… αβάσιμη κακία μου, “τρέχει Windows, τι περίμενες;”!;! :-P