Άρχισαν οι χαμηλές αναλύσεις για το Xbox One

Πριν καλά-καλά κυκλοφορήσει το Xbox One, ήδη ένας τίτλος – και μάλιστα το Ryse, που επίσημα υποτίθεται πως “ξεζουμίζει” την κονσόλα – δηλώνει πως δεν μπορεί να τρέξει σε ανάλυση Full HD.ryse 001

Μάλλον άσχημα τα μαντάτα για το Xbox One, ειδικά μακροπρόθεσμα, αν οι τίτλοι που κυκλοφορούν για αυτό αρχίζουν από την πρώτη στιγμή να ρίχνουν νερό στο κρασί τους επειδή η κονσόλα δεν μπορεί να τους τρέξει όπως πρέπει! Και όμως, να που αυτό συμβαίνει ήδη, και μάλιστα με το πρωτοκλασάτο Ryse, τον τίτλο που η Crytek ετοιμάζει εδώ και καιρό ως επίδειξη των απίθανων δυνατοτήτων του Kinect.

Όπως επιβεβαίωσε με tweet του ο Aaron Greenberg, υπεύθυνος προσωπικού στο Devices and Studios Group της Microsoft, το Ryse δεν θα τρέχει σε ανάλυση 1080p, όπως για παράδειγμα το Forza Motorsport 5, αλλά θα προτιμήσει την λίγο χαμηλότερη ανάλυση των 900p.

Η πτώση αναμένεται πως δεν θα είναι τόσο αισθητή στο μάτι, αλλά…

ryse 002

Αλλά αν είναι ήδη η κονσόλα να μην μπορεί να αποδώσει σε πλήρη ανάλυση Full HD, τότε μακροπρόθεσμα, αργότερα, όταν τα παιχνίδια χρειάζονται ακόμη περισσότερες επιδόσεις για να παρουσιάσουν ακόμη εντυπωσιακότερους κόσμους, γραφικά, δράση… Λογικά, οι αναλύσεις θα πέσουν περισσότερο. Αυτό, εξάλλου, συνέβη και στην τωρινή γενιά κονσόλων, πέρα από κάποιες εξαιρέσεις. Και αν άρχισαν ήδη να πέφτουν οι αναλύσεις, τότε…

Τότε, υπάρχει πιθανότητα σε ένα χρόνο από τώρα, το Xbox One να τρέχει τα παιχνίδια του σε ανάλυση… 1024 x 768;!

Το πιθανότερo είναι πως στην πορεία οι… οραματιστές προγραμματιστές θα βρουν τρόπους να κάνουν… πατέντες για να παρουσιάζουν πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας λιγότερους πόρους απο τις μελλοντικές κονσόλες. Όπως συνέβη, για παράδειγμα, με τα God of War 1 & 2 και το Shadow of the Colossus στο PlayStation 2.

Ryse - Son of Rome 002

Αυτό δεν σημαίνει και πως θα πολλαπλασιαστεί η επεξεργαστική ισχύς των κονσόλων. Απλά πως θα δημιουργούνται με εξυπνότερο τρόπο τα μελλοντικά παιχνίδια. Αν, όμως, το hardware έχει ήδη αρχίσει να δείχνει σημάδια πως είναι αδύναμο, όσες πατέντες και αν κάνει κανείς, όσο έξυπνα και αν προγραμματίσει για αυτό, πάντα θα έχει να αντιμετωπίσει ένα περιοριστικό “ταβάνι” επιδόσεων.

Μήπως επιβεβαιώνονται οι φήμες που ήθελαν το PlayStation 4 να έχει σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με την κονσόλα της Microsoft – για τις επιδόσεις της οποίας έχουν ήδη… κλαφτεί αρκετοί developers;

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • να τα νατααααααα χαχαχαχχαχα

  • George Lolas

    Και το Forza πώς τρέχει στα 1080p? Το Ryse είναι ειδική περίπτωση, μιας και επήλθαν αλλαγές στους μηχανισμούς του. Όπως είπες, ήταν ένας τίτλος για kinect και τώρα έχει προστεθεί περισσότερο παραδοσιακό gameplay. Μάλλον δε πρόλαβαν να το κάνουν refine όπως θα ήθελαν και για να προλάβουν το deadline, κάνανε απλά υποχώρηση στον τεχνικό τομέα :)

  • αρχισαμεεε…

  • ducklord

    Διαφωνώ. Είναι “first party” τίτλος που η Microsoft διάλεξε ως “μπροστάρη” της κονσόλας της αφού, και καλά, “επιδεικνύει πόσο καλή είναι”.

    Ε, ΤΟΣΟ καλή είναι: 900p.

    Επιπλέον, έχω εντελώς αντίθετη οπτική ΚΑΙ για το ότι “ήταν παιχνίδι για Kinect”: ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ το ετοίμαζαν για το Xbox 360 πακετάκι με το πρώτο Kinect, και το ανέβαλαν πάλι και πάλι. Τώρα, το ανακοίνωσαν για το Xbox One, αλλά με παραχωρήσεις και ημίμετρα. Μήπως να το ακύρωναν εντελώς, να πάει στο διάολο, και να μας έδιναν ένα Crysis 4 – αφού αυτό, από ό,τι φαίνεται, είναι το μόνο που ξέρουν να κάνουν;!

  • STAVROSSANT

    Μην ξεχναμε πως το φορζα ειναι και racing που σημαινει πως εχει λιγοτερες απαιτησεις και αποτι διαβασα εχουν κανει μια πατεντα στα γραφικα με προκαθορισμενα πραγματα για να καταφερουν να το τρεξουν στα 1080p.

    @Ducκlord για το ps4 πως τα βλεπεις τα πραγματα που εχει σαφως πολυ ανωτερο hardware?

  • ducklord

    Όταν λένε πως “τα ίδια είναι, πάνω κάτω”, το εννοούν. Το PS4 έχει λίγο καλύτερα σχεδιασμένο συνδυασμό CPU-GPU-μνήμης. Δεν είναι ΠΟΛΥ ανώτερο. Η σχέση ανάμεσα τους μοιάζει περισσότερο με αυτό που θα λέγαμε, π.χ., στον κόσμο των PCs, ενας Core i5 με μια “μέση” κάρτα γραφικών σε σχέση με τον χαμηλότερο Core i7 και μια “καλή” (μα όχι “κορυφή”) κάρτα γραφικών.

    Όπως και στην περίπτωση των PCs, έτσι και τα περισσότερα παιχνίδια θα έχουν ένα πλεονέκτημα λίγων frames στο “πιο high end” από τα δυο μηχανήματα, και… όπως και στα PCs, η διαφορά δεν θα είναι τόσο αισθητή. Θα γίνει, όμως, εντονότερη, με τον καιρό – και πάλι, ακριβώς όπως στα PCs, όπου ένα “μέτριο” PC σταματά γρηγορότερα “να μπορεί να παίξει τέλεια τα πλέον πρόσφατα παιχνίδια” σε σχέση με ένα high-end.

    Με άλλα λόγια, ναι, το Xbox One μπορεί να συναντήσει πρόβλημα επιδόσεων σε σχέση με το PlayStation 4, αλλά αυτό θα είναι περισσότερο αισθητό μακροπρόθεσμα. Και, μέχρι τότε – σε βάθος 2, 3 ή και περισσότερων ετών – ίσως, όντως, η Microsoft να έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί καλύτερα το cloud computing για να “μεταφέρει” εκεί λίγο επεξεργαστικό φόρτο. Αυτό ΔΕΝ θα σώσει το Xbox One, ΔΕΝ κάνει τόσο μεγάλη διαφορά όσο θα ήθελε να πιστεύουμε (λόγω των όποιων καθυστερήσεων αναπόφευκτα… “επιβάλλονται” από την ίδια τη σύνδεση προς το Internet – και ειδικά τα εγχώρια καλώδια του ένδοξου ΟΤΕς).

    Νομίζω, τουλάχιστον, από ό,τι εκτιμώ βάσει όσων έχω διαβάσει για το hardware τους. Ούτε προγραμματιστής είμαι, ούτε σχεδιαστής μικροεπεξεργαστών. Απλά, έχω ζήσει κάποιες γενιές επί γενιών μηχανημάτων και… μαντεύω. Αν με ρώταγες, όμως, και παλαιότερα, “αν είναι δυνατό το Atari Jaguar και έχει ελπίδες να πετύχει”, θα σου έλεγα ναι. Διότι δεν ξέρω πόσα στραβοπατήματα μπορεί να κάνουν και στο marketing, στις σχέσεις με developers, στο πώς θα “διαχειριστούν” και “προβάλλουν” τα προϊόντα τους.

    Πες, π.χ., πως όντως σε ένα χρονάκο, όπως θέλουν κάποιες φήμες, η Sony κυκλοφορεί… κράνος VR για το PS4! Τι να σου κάνουν, μετά, πολύγωνα, shaders και επιδόσεις; Θα μιλάμε για μια δραματικά διαφορετική εμπειρία. Πες πως η Microsoft παρουσιάζει νέα joypads με… ενσωματωμένα surface tablets, a-la Wii U. Άαααλλη κονσόλα, άλλη “δυναμική”, άλλες πιθανότητες. Πες πως η Rockstar “τα έχει πάρει” με τη Sony, που της διέρρευσε πριν μια-δυο βδομάδες το GTA 5 λίγο πριν την κυκλοφορία του, και “την τιμωρεί” καθυστερόντας έστω δυο μηνάκια το… αναπόφευκτο GTA 6 στο PlayStation 4.

    Με άλλα λόγια, κανείς δεν ξέρει από τώρα “ποιος θα είναι ο νικητής της επόμενης γενιάς”. Που θα… έριχνα τα λεφτά μου; Αυτή τη στιγμή, όλως περιέργως, στο… PS Vita TV, ΑΝ έμενα σε περιοχή με γρήγορη σύνδεση! Από μόνο του αποτελεί την “ασφάλεια” της Sony απέναντι σε μια πιθανή (απίθανη για την ώρα) αποτυχία του PlayStation 4, αφού θα μπορεί να “στρημάρει” ΚΑΙ τα δικά του παιχνίδια, αλλά και… οποιοδήποτε παιχνίδι ή video ή whatever. Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει πως το “στρημάρω video” ΔΕΝ έχει να κάνει με “συμβατότητα”. VIDEO είναι! Όποια και αν είναι η “πηγή”. Η Sony θα μπορούσε κάλλιστα όχι μόνο να μας δώσει χιλιάδες τίτλους του PlayStation 1-2-3 ΚΑΙ 4, ΚΑΙ του Vita, ΚΑΙ του PSP, “στρημαρισμένους” μέσω του PS Vita TV, αλλά ακόμη και από άσχετες πλατφόρμες. Π.χ., ναι, ακόμη και το προαναφερθέν… Atari Jaguar! Βάλε πως έχει και “πλάτες” την Sony Pictures για το κομμάτι της ψυχαγωγίας, και μιλάμε για ένα “μηχανάκι” με εκπληκτικές προοπτικές.

    Αρκεί να έχεις γρήγορη σύνδεση.

    Ακριβώς, λοιπόν, επειδή ΔΕΝ έχουμε γρήγορες συνδέσεις, όλοι (ακόμη;!), το PlayStation 4 είναι “ο μεσάζοντας” μέχρι εκείνη τη φάση, και το PS Vita TV “η πρώτη δοκιμή” αυτού του νέου μοντέλου. Που, σας πάω στοίχημα, σε 5-7 χρονάκια από τώρα, θα αποτελεί κομμάτι των “συμβατών-με-PlayStation”… τηλεοράσεων Bravia που θα μας δώσει η εταιρεία, όπου απλά θα συγχρονίζεις ένα joypad μαζί τους και θα παίζεις στρημαρισμένα παιχνίδια όλης της μέχρι τότε οικογένειας PlayStation. Και τότε, το PlayStation θα αλλάξει νόημα, και από “κονσόλα” θα σημαίνει “εκείνη η υπηρεσία στρημαρίσματος παιχνιδιών της Sony που πληρώνω συνδρομή κάθε μήνα”.

    Που το ξεκίνησες, που το κατέληξα… :-D

  • STAVROSSANT

    Σευχαριστω πολυ με καλυψες απολυτα.