Catching Fire, η συνέχεια του Hunger Games

Ξέρουμε ότι η Suzanne Rollins, η οποία έχει γράψει τα βιβλία που απαρτίζουν την τριλογία των Hunger Games, είχε πολύ σαφές και στοχευμένο κοινό, λίγο-πολύ το ίδιο νεανικό κοινό που γοητεύτηκε από το Twilight. Θα αδικούσαμε πάρα πολύ όμως το Hugner Games αν το κατατάσσαμε στην ίδια κατηγορία ταινιών. Εκείνο που έκανε την πρώτη ταινία ξεχωριστή, ήταν η βασική ιδέα που έβαζε παιδιά να μάχονται σε μια βάρβαρη φονική αρένα χωρίς κανόνες σεβασμού για την ανθρώπινη ζωή.

Την ίδια στιγμή όμως οι συντελεστές της κατέβασαν μια ταχύτητα και φάνηκε ότι έπαιξαν λίγο εκ του ασφαλούς. Την παράσταση έκλεψαν τελικά τα φανταιζί κοστούμια, τα ειδικά εφέ και ο υπερτονισμός της εικόνας της, οπωσδήποτε αξιολάτρευτης, Jennifer Lawrence. Και πάλι όμως η τιανία έπασχε χαρακτηριστικά από εντελώς μονοδιάστατες προσωπικότητες, αδούλευτους και ασύνδετους χαρακτήρες που ξεπηδούσαν από το πουθενά χωρίς προφανή λόγο ύπαρξης. Και φυσικά, η μεγαλύτερη, μακράν, αδυναμία ήταν η στήριξη του ειδυλλίου του εντελώς ασύμβατου νεαρού ζευγαριού που επιβιώνει στο τέλος, για να προκαλέσει, άθελά του τις σπίθες μιας επανάστασης που θα φέρει ολέθρια αποτελέσματα στη συνέχεια.

Και αυτή η συνέχεια είναι το δεύτερο μέρος της τριλογίας, το Catching Fire, που έρχεται στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 22 Νοεμβρίου. Το trailer αρκεί για να δείξει τις τεράστιες διαφορές σε σχέση με την πρώτη ταινία, τόσο σεναριακά, όσο και από πλευράς μεγέθους παραγωγής. Είναι προφανές, από τα ανοικτά και ρεαλιστικά πλάνα, ότι οι παραγωγοί είχαν τα λεφτά αυτή τη φορά να γυρίσουν περισσότερες πραγματικές σκηνές με λιγότερο CGI, δίνοντας μια ακόμη πιο επική διάσταση στην ταινία.

Με παρόμοιο τρόπο, όλα φαίνονται να είναι πιο μεγάλα, πιο επικίνδυνα, πιο σοβαρά εδώ: οι νέοι που θα συμμετάσχουν στη νέα αρένα είναι πλέον εκπαιδευμένες φονικές μηχανές, οι προθέσεις των χαρακτήρων είναι πλέον σαφείς, τα στρατόπεδα σχηματίζονται, η δυσαρέσκεια απέναντι στη συγκεντρωτική εξουσία της Μητρόπολης εκδηλώνεται. Είναι λες και στην πρώτη ταινία μοιράστηκε η τράπουλα, τώρα βλέπουμε τα χαρτιά του καθενός.

Είναι ενδιαφέρον να δούμε τις ισορροπίες που θα κρατήσει η ταινία μεταξύ εντυπωσιασμού και προβολής των βαθύτερων πολιτικών μηνυμάτων που περνάει η Rollins στα βιβλία της. Η συγγραφέας οραματίστηκε μια δυστοπική μελλοντική, μεταποκαλυπτική κοινωνία, η οποία περνάει από τη φάση του δικτατορικού απολυταρχισμού, στην εξέγερση και την αλλαγή. Ταυτόχρονα όμως είναι και η συναισθηματικά φορτισμένη πορεία μιας κοπέλας που τραβιέται απότομα από τον επαρχιακό κόσμο της και άθελά της καλείται να μετουσιωθεί σε σύμβολο της εξέγερσης.

Πιστεύω ότι δε θα μείνουμε παραπονεμένοι!

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.