Ο dev έχει τον έλεγχο στο PlayStation 4

Η Sony έχει ξεκαθαρίσει πως το PlayStation 4 είναι μια από τις φιλικότερες κονσόλες για τους δημιουργούς τίτλων. Τώρα, εξηγεί τη διαδικασία δημοσίευσης τους σε αυτό – και είναι… τραγικά ιδανική!

PlayStation 4 Prototype Controller - rumor

Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει developers να… αναθεματίζουν την ώρα και τη στιγμή που έμπλεξαν με τη Microsoft, το Xbox 360 και το Xbox Live; Η Sony έχει βασίσει σε μεγάλο βαθμό την προβολή του PlayStation 4 ακριβώς στο ότι ακολουθεί εντελώς αντίθετη πορεία, δίνοντας στους developers σχεδόν οτιδήποτε και αν έχουν ζητήσει – ή… ονειρευτεί.

Διότι, μπορεί να άργησε μα… το χώνεψε για τα καλά η Sony, οι τίτλοι μιας κονσόλας, το πλήθος και η ποιότητα τους, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες για την επιτυχία της. Διότι με αυτά ασχολείσαι αφού την αγοράσεις, όχι με το… κουτί, το χειριστήριο και τα καλώδια της.

Ody's thoughts

Το οποίο, δυστυχώς, ήταν και αυτό που ξέχασε η Nintendo με το Wii και το Wii U. Αυτή για άλλους λόγους – οι κονσόλες της είναι αρκετά φιλικές όσον αφορά στην ανάπτυξη κώδικα για αυτές, μα η ίδια η Nintendo… όχι και τόσο φιλική – ή, μάλλον, περισσότερο απαιτητική από ό,τι θα έπρεπε – από τους developers.

Τι χρειάζεται, λοιπόν, για να δημοσιεύσει κανείς ένα παιχνίδι στο PlayStation 4; Πρώτα από όλα… Να το έχει γράψει και να το έχει δοκιμάσει για να βεβαιωθεί πως όλα λειτουργούν σωστά, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να έχει αγοράσει ένα developers kit (εν συντομία, devkit) του PlayStation 4. Δυστυχώς, αυτά είναι εξειδικευμένα μηχανήματα που συνήθως έχουν και ένα σχετικά υψηλό κόστος (από €1000 μέχρι και €10000), αλλά… Μικρό το κακό, αν το σκεφτεί κανείς σαν αρχική επένδυση για την μελλοντική διαγαλαξιακή υπερ-επιχείρηση του. Και μετά;

  • Ο ίδιος θα έχει απόλυτο έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανόμενης της ημερομηνίας κυκλοφορίας του τίτλου.
  • Η επιτυχία στην πλατφόρμα έχει να κάνει με την ποιότητα του παιχνιδιού και όχι με τον αριθμό άλλων τίτλων που έχει διαθέσει ο developer (αν και… δεν κάνει και κακό).
  • Η προώθηση στο PlayStation Blog δεν είναι εγγυημένη, και εξαρτάται από την αντικειμενική ποιότητα του τίτλου (κατά την ίδια τη Sony).
  • Όταν ένα παιχνίδι καταχωρηθεί στη Sony, οι developers μπορούν να μαρκάρουν ένα κουτάκι που δηλώνει την επιθυμία τους να λάβουν σχόλια, κριτικές και πληροφορίες από την εταιρεία. Είναι καθαρά θέμα επιλογής τους, και αν το επιθυμούν, μπορούν να… αγνοήσουν επιδεικτικά ό,τι τους πει η εταιρεία. Δεν υπάρχει η παραμικρή κύρωση ή επίπτωση.
  • Αφού καταχωρηθεί, χρειάζεται περίπου μια εβδομάδα μέχρι να μπορεί να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι. Κατόπιν αυτού του διαστήματος, ο developer μπορεί να επιλέξει το πότε ακριβώς θα κυκλοφορήσει ο τίτλος του.
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.