Θα ξεχνάμε πως “βλέπουμε ψέματα” με το PlayStation 4

Σύμφωνα με το βασικό σχεδιαστή του νέου PlayStation, Mark Cerny, σε πολλές φάσεις καθώς παίζουμε ένα παιχνίδι σε αυτό, θα ξεχνάμε πως βλέπουμε γραφικά. Infiltrator - Unreal Engine 4 Demo 002

Ο ισχυρισμός του Mark Cerny αρχικά φαντάζει εξωπραγματικός, μα… Όταν το καλοσκέφτεται κανείς, έχει δίκιο – και μπορεί να αναφέρεται ειδικά στο PlayStation 4, μα στην πράξη μιλά για τη σύγχρονη πραγματικότητα των γραφικών τόσο σε αυτή την κονσόλα, όσο και στο Xbox One αλλά και στα PCs μας.

Όπως εξήγησε, λοιπόν, σε ορισμένες φάσεις ενός παιχνιδιού, και ανάλογα με την κατάσταση που απεικονίζεται και το φωτισμό, πολλές φορές ο θεατής μπορεί να “ξεχνιέται”, αντιμετωπίζοντας τα γραφικά του σαν να ήταν πραγματικό video. Όχι συνέχεια, όμως. Έχουμε αρκετό δρόμο, ακόμη, μέχρι εκείνο το σημείο.

CryEngine_3.jpg

Ody's thoughts

Μπορεί, π.χ., σε σκοτεινές σκηνές, όπου οι δημιουργοί ενός παιχνιδιού μπορούν να αφιερώσουν όλη την “ιπποδύναμη” ενός μηχανήματος μόνο στα “φωτεινά” σημεία που είναι ορατά στο θεατή, και που, έτσι, θα έχουν περισσότερη λεπτομέρεια, όντως να μην ξεχωρίζει εύκολα πως “κάτι” είναι γραφικά σε σχέση με ένα πραγματικό video. Ακόμη και ένα ανθρώπινο πρόσωπο. Αρκεί, βέβαια, να… μην καλοφαίνεται!

Άξιο αναφοράς πως, κατά τον ίδιο, αυτός είναι και ένας τομέας που “πονάει” το gaming, και που για αυτό δεν έχει καταφέρει να είναι το ίδιο “συναισθηματικό” με τις ταινίες μέχρι σήμερα: διότι το να παρουσιάσεις συναίσθημα σε ένα ανθρώπινο πρόσωπο σε μια ταινία, κοστίζει μόνο το… μισθό του ηθοποιού και το γενικότερο κόστος της παραγωγής. Αρκεί να κοιτάξει την κάμερα και “να κάνει τη δουλειά του”.

Αντίθετα, στα παιχνίδια, δεκάδες γραφίστες, animators αλλά και προγραμματιστές πρέπει να… κοπανιούνται για μήνες στα πληκτρολόγια τους για να καταφέρουν να προσεγγίσουν, ούτε καν να αποδώσουν αρκετά πειστικά, το ανθρώπινο σώμα με τις λεπτομέρειες, τις μικρο-κινήσεις και τις… παραξενιές του, που μας κάνουν να το αντιλαμβανόμαστε ως πραγματικό.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.