Ανεξάρτητη από το παιχνίδι η ταινία Deus Ex

Εντάξει, δεν θα είναι εντελώς ανεξάρτητη από τον πιο πρόσφατο τίτλο της σειράς, αλλά η κινηματογραφική μεταφορά του Deus Ex δεν θα είναι και απόλυτα πιστή σε αυτό.

Σύμφωνα με τον C.Robert Cargill, σεναριογράφο της ταινίας, το κινηματογραφικό Deus Ex θα έχει μεν ως πρωταγωνιστή τον Adam Jensen, τον κεντρικό χαρακτήρα του τελευταίου τίτλου, θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ιστορία του παιχνιδιού, μα δεν θα είναι ίδιο με αυτό.

Και προειδοποιεί τους πλέον φανατικούς των οπαδών πως ναι μεν ακολουθεί τα κεντρικά μοτίβα της σειράς, τον μετα-ανθρωπισμό (ή όπως αλλιώς θέλετε να αποδόσετε το “transhumanism”) και τις συνομωσίες, αλλά ουσιαστικά θα είναι μια ταινία cyberpunk, και όχι μια-ταινία-βασισμένη-σε-παιχνίδι.

Αυτό θα μπορούσε να είναι θετικό, αφού όντως φαίνεται ρεαλιστικό το ότι δεν μεταφέρονται στον κινηματογράφο κάποια χαρακτηριστικά των videogames. Θα φαινόταν… γελοίο, π.χ., μια μάχη να διαρκεί μισή ώρα (το ακούς Michael Bay;!).

Από την άλλη, βέβαια, εδώ φαίνεται να… χτυπά καμπανάκι για να αρχίσουμε να αγχωνόμαστε. Το Deus Ex ξεχώρισε για το σενάριο του, και η όλη σειρά έχει… τόμους σεναρίου – σε σημείο, όταν γινόταν προσπάθεια μεταφοράς του πρώτου τίτλου, οι τότε σεναριογράφοι να προειδοποιούν πως θα δούμε μια συρραφή του story στην οποία επιπλέον είχαν συνενώσει χαρακτήρες, αφού αλλιώς θα έπρεπε να το μετατρέψουν σε… τηλεοπτική σειρά.

Και εδώ έρχεται ο κ. C.Robert Cargill να μας προειδοποιήσει πως “το σενάριο θα είναι διαφορετικό” και πως “δεν είναι μια ταινία-από-παιχνίδι αλλά μια cyberpunk ταινία”.

Προφανώς ο κύριος C.Robert Cargill προσπαθεί να διαχωρίσει το κινηματογραφικό Deus Ex από το κακό στίγμα που ακολουθεί τις ταινίες που βασίζονται σε παιχνίδια.

Με αυτό, όμως, δείχνει να αγνοεί πως υπήρξαν και καλά παραδείγματα στην ιστορία – για παράδειγμα, τα Silent Hill ήταν αρκετά πιστά στο σενάριο και… απόλυτα πιστά στην ατμόσφαιρα των πρώτων δυο τίτλων. Το πρώτο-πρώτο Mortal Kombat ήταν πιστό και στους χαρακτήρες, και στο… μηδενικό σενάριο του πρώτου παιχνιδιού της σειράς.

Και, για δες, κατάφεραν να ξεχωρίσουν όχι μόνο ως “ταινίες βασισμένες σε παιχνίδια”, αλλά και στο εκάστοτε είδος τους – η μια ανάμεσα στο πλήθος τυπικών θρίλερ με… μανιακούς δολοφόνους, η δεύτερη ανάμεσα στις ταινίες πολεμικών τεχνών που είχαν… στερέψει μέχρι την έλευση της.

Η “μαγκιά”, λοιπόν, δεν θα ήταν να προσπαθεί από τώρα να μας πείσει πως θα μας δώσει μια καλή ταινία. Διότι, στο κάτω-κάτω, έχουμε δει και άπειρες κακές cyberpunk ταινίες. Δεν μας εγγυάται κανείς πως το κινηματογραφικό Deus Ex δεν θα είναι μια από αυτές.

Η “μαγκιά” θα ήταν να μας πείσει πως έχει γράψει ένα σενάριο απόλυτα πιστό στο παιχνίδι, στριμωγμένο σε δυο ώρες χρόνου, που διαφέρει μόνο σε ελάχιστα σημεία από αυτό ώστε να μπορεί να “λειτουργήσει” ως ταινία. Εγκυκλοπαιδικά, αυτό έκανε ο David Fincher με τους παραγωγούς του, πείθωντας τους και πως μπορούσε να έχει ένα “δυνατό” σενάριο με θέμα την ιστορία του Facebook, στην ταινία The Social Nework, και πως θα κατάφερνε να το στριμώξει όλο σε… κάτω από τρεις ώρες.

Και τα κατάφερε. Διότι ήταν ο David Fincher. Πόσοι άλλοι θα κατάφερναν να κάνουν πειστική τη φράση “θα φτιάξω μια ενδιαφέρουσα ταινία με θέμα ένα κοινωνικό δίκτυο”;!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.