Ταχύτητες version 2: τώρα και με… force feedback!

Τι θα μπορούσε να βελτιωθεί στα αυτοκίνητα μας; Σύμφωνα με τον τεχνικό της Ford, Zack Nelson, ο μοχλός ταχυτήτων. Πώς; “Τρέμοντας” όποτε πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα!Ford Force Feedback Gearstick 002

Ακούγεται και φαίνεται απλό, αλλά στην πράξη το project του Zack Nelson είναι… επιστήμη! Και ίσως είναι ο πρώτος λεβιές ταχυτήτων, στην ιστορία της αυτοκίνησης, που… “μιλά απευθείας” με τον κεντρικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου!

Το project του Zack Nelson πατάει στην ανοιχτή πλατφόρμα με την οποία η Ford εξοπλίζει όλα τα σύγχρονα μοντέλα της, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να “διαβάσει” πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου – π.χ. χρησιμοποιώντας ένα tablet ή smartphone με Android.

Ανάμεσα στα στοιχεία που “δίνει” το… τουτού στον οδηγό-χρήστη, οι θερμοκρασίες, οι ταχύτητες, οι ροπές, ακόμη και το… αν οι πόρτες είναι ανοιχτές ή κλειστές. Το πώς θα τις χρησιμοποιήσει κανείς είναι δική του υπόθεση – η Ford δεν θέτει περιορισμούς. Ο Zack τις εκμεταλλεύτηκε για να… αναβαθμίσει το λεβιέ των ταχυτήτων!

Το πρωτότυπο μοντέλο της πρότασης του αποτελείται από έναν 3D-εκτυπωμένο λεβιέ που μέσα του κρύβει τα… σωθικά ενός joypad του Xbox 360. Είναι συνδεδεμένος με το προαναφερθέν σύστημα της Ford, μέσω του οποίου “διαβάζει” την κατάσταση της μηχανής και τις ταχύτητες. Ενώ όμως υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης παρουσιάζουν ενδείξεις στο καντράν του αυτοκινήτου για το πότε πρέπει να αλλάξει κανείς ταχύτητα, αναγκάζοντας τον να αποστρέφει το βλέμμα του από το δρόμο για να τις κοιτάξει, η πρόταση του Zack απλά… τρέμει – όπως το joypad που κρύβεται μέσα της, όταν, στην… κανονική του χρήση, τρέμει ενώ παίζουμε ένα παιχνίδι.

Έτσι, ο οδηγός-χρήστης μπορεί να “νιώθει” το πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα, δίχως να χρειάζεται να ψάχνει ενδείξεις.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • galacticusX

    Ενδιαφέρον σύστημα, αλλά προσωπικά δεν το θεωρώ πρακτικό. Πιστεύω ότι όσο λιγότερα ηλεκτρονικά παρεμβάλλονται μεταξύ των χειριστηρίων και της μηχανής, τόσο το καλύτερο (ασφαλώς ορισμένα είναι απαραίτητα για την ασφάλεια όπως το ABS). Ο τρόπος που αλλάζει κανείς ταχύτητες είναι απολύτως προσωπικός και αλλάζει σύμφωνα με την εμπειρία του: μερικοί αλλάζουν ταχύτητα χαμηλά, άλλοι με μεγάλη ροπή, άλλοι έχουν συνηθίσει (όπως εγώ) να φρενάρω σταδιακά αλλάζοντας ταχύτητες από ψηλά. Δε νομίζω να κάτσει κανείς να ρυθμίζει τις παραμέτρους του αισθητήρα του λεβιέ, αυτά τα πράγματα πρέπει να είναι διάφανα και απλά. Ούτε μπορείς να έχεις συνέχεια το ένα χέρι στο λεβιέ και να περιμένεις πότε θα δονηθεί για να αλλάξεις ταχύτητα.