Η Nvidia αρνείται να αποδεχθεί την ήττα των Windows RT

Μπορεί τα Windows RT να έχουν… πιάσει πάτο, σε σημείο που να είναι πια αναγκασμένη να το παραδεχτεί και η ίδια η Microsoft, μα η Nvidia δηλώνει αισιόδοξη για αυτά. Ναι, και όμως.

SurfaceHD

Λίγο αφού η Microsoft ανακοίνωσε τα οικονομικά της, στα οποία πρωταγωνιστεί μια… τεράστια τρύπα 900 εκατομυρίων δολαρίων εξαιτίας των Windows RT, η Nvidia δηλώνει αισιόδοξη για αυτά.

Κατά τον Rene Haas, Vice President of Computing Products της εταιρείας, τα Windows RT αποτελούν απλά το πρώτο βήμα της προσπάθειας της Microsoft να μεταφέρει το “οικοσύστημα” των Windows σε mobile πλατφόρμες. Και έτσι, έχουν πολλά ακόμη να δουν τα ματάκια μας.

Βέβαια, ο κ. Haas μάλλον συγχέει το “mobile”, το “φορητό”, με… τους επεξεργαστές ARM, διότι αυτό είναι τα Windows RT, “μια έκδοση των Windows για ARM επεξεργαστές”, και όχι “μια έκδοση των Windows για φορητές συσκευές”. Διότι “μια έκδοση των Windows για φορητές συσκευές” εμπεριέχεται και στα Surface Pro tablets. Ακούει στο όνομα “Windows 8” και είναι η κανονικότατη έκδοση των Windows που συναντούμε και σε desktops και laptops.

Μοιάζει… ύβρη από κλασσική αρχαία τραγωδία, μα η ίδια η Microsoft έδειξε με τα Windows RT να αγνοεί το ότι το πλεονέκτημα των Windows σε σχέση με όλους τους ανταγωνιστές τους – Mac OS, Linux, οτιδήποτε – είναι το πλήθος εφαρμογών που έχουν γράψει για αυτά τρίτοι. Το πλήθος εφαρμογών που έχουν γραφτεί για αρχιτεκτονική x86, που, παραδοσιακά, αποτελεί τη βασική αρχιτεκτονική που υποστήριζαν ως λειτουργικό σύστημα από την πρώτη τους έκδοση. Και έτσι, μας έδωσε τα Windows RT, που ναι μεν έχουν το ίδιο όνομα με τα “κανονικά” Windows, ναι μεν “συμπεριφέρονται το ίδιο” (έστω… σχεδόν), μα είναι ασύμβατα με εκείνα (λόγω της διαφοράς αρχιτεκτονικής ARM – x86) και, άρα, δεν τρέχουν τα ίδια προγράμματα.

Με άλλα λόγια, τα Windows RT είναι “Windows” στο όνομα, στη συμπεριφορά, μα όχι και στον σημαντικότερο τομέα: στο να έχουν πρόσβαση σε όλη τη συλλογή λογισμικού των “κανονικών” Windows. Άρα, ποιός ο λόγος της ύπαρξης τους;

Α, ναι: διότι η Microsoft έπρεπε να δημιουργήσει και μια έκδοση τους για επεξεργαστές ARM, αφενός για να απαγκιστρωθεί ως ένα σημείο από την Intel (που σχεδίασε την αρχικεκτονική x86), αφετέρου για να μπορεί να “παίξει μπάλα” σε smartphones και tablets. Διότι αυτά, στο 99,9% του συνόλου τους, βασίζονται σε τέτοιους επεξεργαστές – λόγω του ότι δεν απαιτούν τόσο υψηλή τροφοδοσία όσο οι προτάσεις της Intel και, άρα, επιτρέπουν σε μια συσκευή μικρού μεγέθους με περιορισμένη μπαταρία να μπορεί να λειτουργεί για 5-10 ώρες.

Όπως και να έχει, πάντως, ο κ. Haas έχει δίκιο – ακόμη και αν δεν το λέει “με το όνομα του”: οι επεξεργαστές ARM ήρθαν για να μείνουν (ή, μάλλον, “επέστρεψαν”, διότι δεν είναι κάτι νέο). Και η Microsoft πρέπει να μπορεί να “παίξει” και με αυτούς.

Από αυτή την άποψη, ναι, όντως, τα Windows RT ήταν “το πρώτο βήμα” και “μόνο η αρχή”. Απλά, μάλλον ήταν περισσότερο… στραβοπάτημα, παρά βήμα.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.