Dark Souls 2: ανανεωμένο, πιο προσβάσιμο, πιο… ευκολο;!

Οι φανατικοί των Demon Souls και Dark Souls της From Software ίσως αρχίσουν να… φτύνουν με απέχθεια προς το θέλω-να-είμαι-ευκολότερο-για-τους-noobs sequel. Ίσως.

Dark Souls 2 002

Η From Software παρουσίασε στην E3 τον τελευταίο τίτλο της σειράς τίτλων με κοινό παρονομαστή τη λεξούλα souls και, θεωρητικά, το τραγικά υψηλό επίπεδο δυσκολίας της που παραπέμπει στην εποχή του… Ghost n Goblins στα arcades. Μόνο που η κατάσταση είναι, πια, λιγάκι διαφορετική, αφού με τόσους και τόσους παίκτες να… κλαίγονται για το ότι δεν μπορούσαν να κάνουν ούτε βήμα στα προηγούμενα, η εταιρεία είχε ανακοινώσει πως θα έκανε κάποιες αλλαγές στη συνταγή ώστε ο τίτλος να είναι πιο ευκολοπροσβάσιμος. Τι σημαίνει, τελικά, αυτό; Έγινε το νέο Dark Souls… Bubble-Bobble αντί για Ghost n Goblins; Από ό,τι φαίνεται, όχι ακριβώς.

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς στο νέο τίτλο είναι τα αναβαθμισμένα γραφικά και τα ομαλά animations του. Η νέα engine του δείχνει πως πρόκειται για έναν πραγματικά καινούργιο τίτλο, μέχρι που πιάνεις το joypad και… αρχίζουν να πέφτουν οι φάπες. Τότε, η… κληρονομιά του από τα Demon/Dark Souls γίνεται ορατή, αφού πεθαίνεις. Πάλι και πάλι.

Ο χαρακτήρας σου έχει πιο ομαλές κινήσεις και πιο ρευστό έλεγχο, αλλά αυτό σημαίνει και τέλος για τα… μακρόσυρτα προκαθορισμένα animations των προηγούμενων τίτλων, που οι παρατηρητικοί (και οι… ειδήμονες των παιχνιδιών ξύλου) είχαν μάθει πώς να εκμεταλλεύονται για να αποφεύγουν τα χτυπήματα των αντιπάλων (διότι π.χ. για 1-2 καρέ κάποιων κινήσεων ήσουν άτρωτος). Από αυτή την άποψη λοιπόν, ο τίτλος είναι και καλύτερος (βελτιωμένος έλεγχος) και χειρότερος (…για τους φανατικούς που θα θεωρήσουν την αλλαγή ένα βηματάκι προς τη μείωση του επιπέδου δυσκολίας του).

Το χειρότερο για τους… μαζόχες οπαδούς των προηγούμενων είναι πως τώρα είναι ευκολότερο να αναπληρώσεις τη χαμένη σου ενέργεια. Εκεί που παλιά πάλευες για να ξαναγεμίσεις ένα κομματάκι της μπάρας ενέργειας σου, και μετά πάλευες ακόμη σκληρότερα για να τη διατηρήσεις, τώρα, τσουπ, βρίσκεις ένα αντικείμενο, το επιλέγεις και η ενέργεια σου ξαναγεμίζει στο full – ακόμη και αν είχε μείνει μονάχα μια… τρίχα ενέργειας στη μπάρα σου. Πριν σκύψετε, όμως, το κεφάλι απογοητευμένοι, ω, φίλοι μαζόχες, που δεν υπάρχει κάποιος να σας σαπακιάσει και εσάς για να διασκεδάσετε… Ποιός είπε πως δεν υπάρχει;

Κατά την παρουσίαση του Dark Souls 2 στην E3, η From Software επεσήμανε πως ούτε καν ο υπεύθυνος ελέγχου ποιότητας του τίτλου (όπως λέμε QA, Quality Assurance) δεν είχε καταφέρει να φάει το μεγάλο boss του demo. Σαν τον… Pinhead του Hellraiser, οι αντίπαλοι δεν έχουν σχεδιαστεί ως θύματα, αλλά ως μάστορες του πόνου, που μόνο στόχο έχουν να σε ταπεινώσουν σε κάθε σου προσπάθεια να τους ξεκάνεις. Πρέπει πραγματικά να ιδρώσεις για να καταφέρεις να τους ισοπεδώσεις (στίχοι-μουσική, Φοίβος), και το όποιο ξαναγέμισμα της ενέργειας ή τα συχνότερα bonfires που σου επιτρέπουν να επιστρέφεις (αναστένεσαι) δίχως να χρειάζεται να κάνεις ποδαράτο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη κάθε φορά που ταξιδεύεις στον άλλο κόσμο μοιάζουν όντως με… μικρές διευκολύνσεις και ουχί με νέρωμα της συνταγής των προηγούμενων τίτλων.

Και δείχνει και πανέμορφο, οπότε… Μάλλον δεν υπάρχει ακόμη σημαντικός λόγος ανησυχίας. Τουλάχιστον, μέχρι ο πρωταγνιστής να γίνει δεινοσαυράκι που μασά τσιχλόφουσκες.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.