Bayonetta: ο μόνος exclusive τίτλος… της προκοπής στο Wii U; Σχεδόν…

Η πρώτη περιπέτεια της Bayonetta ήταν μια έκπληξη στα Xbox 360 και PlayStation 3, ένας εθιστικός τίτλος έντονης δράσης – με… κούκου σενάριο. Τι λέει το sequel αποκλειστικά για το Wii U;

Baynoetta 2 002

Αν κρίνουμε από το trailer του, που έδειξε η Nintendo στην E3, το sequel του πρώτου Bayonetta δυστυχώς, τελικά… δεν λέει και πολλά. Από πια άποψη;

Ο τίτλος από μόνος του φαίνεται καλός. Και πάλι η δράση είναι αλλού, και πάλι η σέξι μάγισσα με την εμφάνιση kinky καθηγήτριας ξεκάνει κακούς αγγέλους (το είπαμε, το σενάριο είναι κούκου), και πάλι υπάρχουν υπερ-κινήσεις που γεμίζουν όλη την οθόνη με κινούμενα γραφικά. Όμως…

Όμως ο τίτλος δείχνει να κουβαλά την κατάρα των τυπικών sequels. Με άλλα λόγια, φαίνεται μεν καλό, όχι, όμως, και τόσο διαφορετικό από το πρώτο Bayonetta. Εδώ οι οπαδοί της πρωταγωνίστριας, της PlatinumGames η της Nintendo/του Wii U θα μας κατηγορήσουν πως είμαστε άδικοι. Είναι sequel, δεν χρειάζεται να είναι διαφορετικό. Σωστά; Λάθος!

Έχουμε συνηθίσει πια από τα sequels να μην είναι, απλά, άλλη μια από τα ίδια. Τότε θεωρούνται κακά sequels, μέτριες συνέχειες, που απλά αναμασούν ό,τι γνωρίσαμε στους πρώτους τίτλους. Ένα καλό sequel πάντα ανεβάζει τον πήχυ, πάντα βελτιώνει τη συνταγή, πάντα δείχνει να κρατά τα ίδια βασικά συστατικά αλλά να κάνει πιο… γκουρμέ τη συνταγή. Δείτε π.χ. ως παραδείγματα το νέο Killzone: Shadowfall του PlayStation σε σχέση με τα προηγούμενα. Για να πάμε σε παλαιότερους τίτλους που ήδη γνωρίζουμε, συγκρίνετε πόσο πιο κινηματογραφικό έδειχνε κάθε νέο Uncharted σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο ή και, για ένα ταξίδι στο ακόμη πιο μακρινό παρελθόν, πόσο πιο εντυπωσιακό έδειχνε κάθε νέο God of War – τη στιγμή που ήδη κάθε τίτλος της σειράς θεωρούνταν ένα τεχνολογικό θαύμα.

Baynoetta 2 003

Η επιστροφή της Bayonetta, λοιπόν, τουλάχιστον στον γράφοντα, δείχνει απλά άλλη μια από τα ίδια. Δεν υπάρχει κάτι νέο, ο τίτλος δεν δείχνει πιο εντυπωσιακός, βελτιωμένος, αναβαθμισμένος… Είναι σαν απλά να άλλαξες τα σκηνικά και τις πίστες στον ίδιο τίτλο που γνωρίσαμε, για να φτιάξεις ένα κομματάκι διαφορετικό παιχνίδι που δεν δείχνει να έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει παρά μόνο στους φανατικούς οπαδούς του πρώτου τίτλου που, ναι, θα ήθελαν να παίξουν λίγο παραπάνω από το… ίδιο ακριβώς πράγμα.

Και αυτό, αφού η Bayonetta είναι, πια, ο μοναδικός πρωτοκλασάτος τίτλος από τρίτο δημιουργό (δηλαδή, όχι από την ίδια τη Nintendo) στο Wii U, είναι απλά ασυγχώρητο και αδικαιολόγητο. Είναι ο τίτλος που υποτίθεται θα έπειθε τους hardcore gamers πως ναι, το Wii U έχει κάτι να προσφέρει και σε αυτούς, για να το προτιμήσουν. Και τι τους δείχνει για να το προτιμήσουν; Ό,τι μπορούν να βρουν και στον πρόγονο του. Που κυκλοφόρεί εδώ και δυο χρόνια. Για τα PlayStation 3 και Xbox 360.

Όχι και ό,τι καλύτερο για την εικόνα του Wii U ως next-gen κονσόλας (για την οποία ήθελε να μας πείσει η Nintendo). Εκτός αν next-gen σημαίνει για τη Nintendo και την PlatinumGames παίζεις ό,τι ήδη έπαιζες αλλά με άλλο χειριστήριο.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.