Mirror’s Edge: όχι sequel, reboot

Το πρώτο Mirror’s Edge αγαπήθηκε τρελά από μια μερίδα κοινού που εκτίμησε το τι προσπαθούσε να κάνει, μα… αγνοήθηκε επιδεικτικά από τα πλήθη. Ίσως ένα reboot να άλλαζε την κατάσταση. Ίσως.

mirrors edge reboot 003

Οι οπαδοί του πρώτου τίτλου (ανάμεσα στους οποίους και… η αφεντιά μου) περίμεναν πώς και πώς να δουν τη συνέχεια της ιστορίας της Faith, της πρωταγωνίστριας του Mirror’s Edge, που πάλευε για τη δικαιοσύνη σε ένα γυαλιστερό, φωτεινό αλλά και… καταπιεστικό μέλλον, πηδώντας από στέγη σε στέγη. Ω, ναι, το πρώτο Mirror’s Edge ήταν η πρώτη προσπάθεια απόδοσης της δράσης του… parkour σε παιχνίδι με προοπτική πρώτου προσώπου. Δυστυχώς, όμως, τα είχε τα προβληματάκια του.

Ο χειρισμός του, αν και με προσπάθεια τον συνήθιζες, ήταν κάπως και απαιτούσε αρκετή ακρίβεια για να πετύχεις κάποιες πολύπλοκες κινήσεις – π.χ. άλματα τοίχο-με-τοίχο για να φτάσεις σε μια ψηλότερη επιφάνεια. Και το άσχημο ήταν πως το είχαν καταλάβει και οι δημιουργοί του, η DICE, κάνοντας το εξής… περίεργο: αφού σε έβαζαν στην αρχή να μάθεις πώς να κουμαντάρεις την… παρκούρω Faith, μετά έδειχναν να ξεχνούν τις ικανότητες της δίνοντας έμφαση περισσότερο στο τρέξιμο-σε-ευθείες και, άντε, κάποια αλματάκια για να περνάς κάποια κενά.

Ειδικά στις τελευταίες πίστες, η κατάσταση κατέληγε… προσβλητική, αφού ενώ είχες παιδευτεί να μάθεις πώς να αποφεύγεις και, στη χειρότερη, αφοπλίζεις τους αντιπάλους, στον πρώτο τίτλο στην ιστορία του gaming που έδειχνε τόση εμμονή στο να είναι φιλειρηνικός (και μια απέχθεια στα όπλα), ξαφνικά έπρεπε να… αρπάξεις πολυβόλα και να ολοκληρώσεις το στόρυ σαν να έπαιζες το Call of Duty!

Τελικά, το Mirror’s Edge κατέληγε να δίνει την εντύπωση πως ήταν το ψυχοπαίδι δυο εντελώς διαφορετικών δημιουργών, που πάλευαν για το ποιος θα εφαρμόσει τις ιδέες του στη δράση του τίτλου. Ακόμη και έτσι, αγαπήθηκε από πολλούς, και αν και δεν πούλησε, ήταν αρκετά πρωτότυπο και χαρακτηριστικό ώστε να δικαιολογεί την εμφάνιση ενός sequel. Και το περιμέναμε… Το περιμέναμε… Και πριν λίγο καιρό ακούστηκε πως, επιτέλους, έρχεται.

Να’το, λοιπόν, στην E3, αλλά… Δεν είναι sequel, μα όπως ήδη είπαμε, reboot. Και ίσως αυτό να είναι καλύτερο, για τους λόγους που περιγράψαμε παραπάνω. Η ιστορία της Faith δεν θα μπορούσε να συνεχίσει με τον ίδιο… μπλεγμένο τρόπο, και, από την άλλη, αν ένα sequel επέλεγε μια από τις δυο οδούς – ή τη… φανατική απέχθεια προς τα όπλα, ή την… αναγκαστική υϊοθέτηση τους, δεν θα ήταν πιστό στο… μπλεγμένο στυλ του αρχικού τίτλου. Έτσι, ένα reboot έχει την ελπίδα να ξεκαθαρίσει λίγο τη συνταγή, δίνοντας μας αυτό που εξαρχής θα έπρεπε να είναι το πρώτο Mirror’s Edge.

Τα ευχάριστα είναι πως, από ό,τι φαίνεται, θα το δούμε σε όλες τις σύγχρονες πλατφόρμες – όπου σύγχρονες είναι, πια, το Xbox One, το PlayStation 4 και τα PCs, και ουχί τα PlayStation 3 και Xbox 360 όπου το πρωτογνωρίσαμε. Θα είναι βασισμένο στην τρίτη έκδοση της Frostbite engine, κάτι που εγγυάται ακόμη εντυπωσιακότερα γραφικά (Battlefield 4, you know?!), αλλά… Αλλά αυτά είναι τα θετικά.

Τα αρνητικά, ή μάλλον ΤΟ αρνητικό για όσους αγάπησαν τον πρώτο τίτλο, είναι πως θα πρέπει να ξεχάσουν τη Faith που γνώριζαν. Ο νέος τίτλος κάνει reboot και την πρωταγωνίστρια, που θα διατηρήσει παραπλήσιο look αλλά στο κομματάκι πιο λεπτό, κομματάκι πιο… θα λέγαμε και σέξι της, ξεχνώντας πλήρως την ιστορία της που είδαμε στο πρώτο παιχνίδι και δίνοντας της μια νέα origin story. Με άλλα λόγια, θα μπορούσε να είναι μια… συνονόματη σωσίας της! Ah, anyways… Καλώς να μας έρθει – κάποια απροσδιόριστη στιγμή εντός του 2014.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.