Donkey Kong Country: Tropical Freeze: ΑΥΤΟ ήθελε η Nintendo από τη Retro Studios

Έχεις μια εταιρεία που κατάφερε να αναβιώσει ένα ξεχασμένο franchise σου με πρωτότυπο τρόπο παίρνοντας υψηλότατες κριτικές. Τι την κάνεις; Μα, την… καις σε ένα άτοπο project, φυσικά!

donkey kong country tropical freeze 002

Η Retro Studios, για όποιους δεν θυμούνται το ονοματάκι, ήταν η εταιρεία που κατάφερε κάτι που θεωρούνταν αδύνατο: την εκσυγχρόνιση, το reboot της σειράς Metroid, με τρόπο που να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία των (τότε) Gamecube και Wii U, να μπορεί να… πάει κόντρα στους σημαντικότερους τίτλους του ανταγωνισμού και, ταυτόχρονα, να μένει πιστό στο πνεύμα των προγόνων του. Κανείς δεν το περίμενε, και όλοι την… είχαν κράξει όταν είδαν τις πρώτες εικόνες από το δικό της Metroid Prime, κατηγορώντας την πως είχε αλλοιώσει την κλασσική φόρμουλα της σειράς, πως την είχε μετατρέψει σε τυπικό First Person Shooter της σειράς κ.λπ. κ.λπ. Και μετά, έπιασαν τα joypads στα χέρια.

Το Metroid Prime άφησε το στίγμα του στο gaming ως ένα από τα πιο πρωτότυπα και εθιστικά υβρίδια ανάμεσα σε First Person Shooter, adventure και platform game, παράλληλα εξελίσσοντας το σενάριο της σειράς. Ήταν τόσο καλό ώστε να δικαιολογήσει τους δυο τίτλους που το ακολούθησαν, δημιουργώντας μαζί τους μια τριλογία-έπος που πραγματικά χρειαζόταν το Wii. Όλοι, λοιπόν, περίμεναν πως η Retro Studios θα εργαζόταν σε κάποιο μυστικό project για το Wii U, που μετά την μεγάλη επιτυχία του Metroid Prime δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένα νέο, εξελιγμένο sequel της σειράς – ή και, γιατί όχι, ένα ακόμη πιο διαφορετικό και πρωτότυπο reboot της. Αντί για αυτό, τι ετοίμαζε η παρεούλα της Retro Studios για χάρη της Nintendo;

Ένα νέο Donkey Kong.

Πάμε πάλι, διότι φαίνεται κομματάκι ασύληπτο: ένα νέο, τυπικότατο Donkey Kong.

donkey kong country tropical freeze 003

Η ομάδα που απέδειξε πως μπορεί να πάρει ένα υπάρχον franchise και να του… αλλάξει τα φώτα με τρόπο που να οδηγεί σε πλήθος βραβείων από τους κριτικούς, τα sites και τα περιοδικά, δίχως, όμως, να… τσαντίζει τους οπαδούς με τις αλλαγές της, μια από τις λίγες που (απ)έδειξε πως μπορεί να βελτιώσει και όχι να αλλοιώσει μια υπάρχουσα σειρά, αναλώθηκε τα τελευταία χρόνια να ετοιμάζει ένα τυπικότατο sequel σε μια τυπικότατη σειρά της Nintendo που, μάλιστα, όσο και αν το έχει παλέψει, πάντα έμενε σε δεύτερη θέση.

Ody's thoughts

Nintendo: τώρα πια και επίσημα, η μόνη εταιρεία με ειδίκευση στο να πυροβολεί τον εαυτό της στο πόδι, πάλι και πάλι.

Το νέο Donkey Kong Country Tropical Freeze, όπως είναι ο πλήρης τίτλος του παιχνιδιού, δείχνει όντως καλύτερο από όσα έχουν προηγηθεί στη σειρά – μα αυτό δεν θα ήταν και δύσκολο για έναν developer της προκοπής, αφού… τρέχει σε νέο και αρκετά δυνατότερο hardware! Το παιχνίδι, ως παιχνίδι, δεν φαίνεται καθόλου μα καθόλου κακό για το είδος του – το αντίθετο, μάλιστα, φαίνεται πως θα είναι ένα από τα καλύτερα platform games της εποχής μας. Οι πίστες του είναι όμορφα σχεδιασμένες και αλλάζουν δυναμικά για να τονίσουν τη δράση, με περιστασιακές περιστροφές τους, αλλαγές γωνίας θέασης κ.λπ. Οι δε χαρακτήρες είναι… well, ό,τι έχουμε συνηθίσει από τη Nintendo: οι ίδιοι που γνωρίζαμε, ανανεωμένοι για να φαίνονται λίγο καλύτεροι (και πάλι, κάτι στο οποίο βοηθά το νέο hardware).

Με άλλα λόγια, το Donkey Kong Country Tropical Freeze είναι καλό, αλλά δεν φαίνεται να είναι και ένας από τους τίτλους που, για παράδειγμα, θα σε έπειθαν να τρέξεις να αγοράσεις την κονσόλα. Για να το θέσουμε συγκριτικά, η νέα περιπέτεια του Rayman φαίνεται καλύτερη, πιο ενδιαφέρουσα, πιο όμορφη, και… Και για δες, δεν θα κυκλοφορήσει μόνο στο Wii U (όπως ήταν τα αρχικά σχέδια της Nintendo) αλλά… παντού!

Το Donkey Kong Country Tropical Freeze, λοιπόν, και όπως δυστυχώς συνέβη και με τους περισσότερους άλλους τίτλους που έδειξε η Nintendo στην E3, θα έπρεπε να είναι καλύτερο από κάθε άποψη από το Rayman και το κάθε Rayman. Θα έπρεπε να είναι ένας τίτλος-must, να σε πείσει πως Αξίζει να αγοράσεις το Wii U. Διότι αν δεν έχει κανέναν τίτλο-must αποκλειστικά για αυτό, και οι υπόλοιποι κυκλοφορούν και για άλλες πλατφόρμες, γιατί να το προτιμήσεις;

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.