Χαμένοι στη μετάφραση – tech style


Μπορεί πολλοί να τον εμίσησαν, αλλά το γεγονός παραμένει: ο Steve Jobs ήταν ο απόλυτος showman της τεχνολογικής σκηνής. Μπορεί σήμερα να το θεωρούμε δεδομένο, αλλά ένα ποσοστό της επιτυχίας των προϊόντων της Apple οφείλεται στον τρόπο που ο αίμνηστος Steve παρουσίαζε τις “μαγικές” ιδιότητές τους, κατορθώνοντας να συναρπάσει το ακροατήριό του.

Έχει πολλή πλάκα αν αντιπαραβάλλεις αυτόν τον καλά μελετημένο και σοφιστικέ τρόπο παρουσίασης, με τις φανφάρες των παρουσιάσεων των απωανατολιτών κατασκευαστών, ειδικά των Κορεατών και των Ταϊβανών. Έτσι, για να σπάσουμε λίγη πλάκα, σας προσκαλώ να δείτε την παρουσίαση της Asus στην φετινή Computex, που έγινε στις 3 Ιουνίου. Αν οι παρουσιάσεις του Steve Jobs μπορούν να παραλληλιστούν με χολλιγουντιανές παραγωγές πρώτης γραμμής, παρουσιάσεις σαν κι αυτήν εδώ μοιάζουν με B-movies! O ως ανωτέρω εικονιζόμενος πρόεδρος της Asus, Jonney Shih, καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να μεταδώσει τον ενθουσιασμό του και την υπερηφάνειά του για τα νέα του “επαναστατικά” προϊόντα, αλλά προσωπικά τουλάχιστον εισέπραξα μια άκρως διασκεδαστική, στα όρια της κωμικότητας, αίσθηση!

Μπορείτε να διαβάσετε και τα εύστοχα σχόλια του The Verge πάνω στην περίεργη κουλτούρα που έχουν οι ασιάτες στις παρουσιάσεις και γενικά στην προσέγγιση του marketing: ο χρυσός κανόνας είναι “περισσότερο σημαίνει καλύτερο” – περισσότερα φώτα, δυνατότερη μουσική, δραματικές εκφράσεις, υπερθετικοί χαρακτηρισμοί και κατάχρηση των γνωστών χιλιοειπωμένων λέξεων-κλειδιά όπως “excited”, “experience” κλπ.

Page 1 of 212
Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.