10 στόχοι για τον hacker στο Xbox One

Ακόμη δεν γνωρίζουμε επαρκή τεχνικά στοιχεία για να δούμε πόσο το Χbox One θωρακίζεται απέναντι σε μελλοντικές προσπάθειες “jailbreaking”, αλλά υποθέτω ότι αυτό ίσως είναι πιο εύκολο από τις κονσόλες αυτής της γενιάς, λόγω της πιο “συμβατικής” αρχιτεκτονικής του. Ασφαλώς τα παρακάτω σημεία είναι εντελώς υποθετικά και ενδεχομένως να αποδειχθούν ανυπέρβλητα εμπόδια. Μπορεί πάλι το ΧΟΝΕ να αποδειχθεί η πιο ευάλλωτη κονσόλα όλων των εποχών.

  1. HDD installation: από τη στιγμή που ολόκληρο το παιχνίδι θα εγκαθίσταται στο HDD, γίνεται πιο εύκολο το ολικό του ripping, μέσα στην κονσόλα.
  2. Activation code: για την απαραίτητη διαπίστευση του παιχνιδιού θα απαιτείται η δήλωση του σειριακού που θα δίνεται μαζί με το παιχνίδι. Αυτό ίσως παρακαμφθεί με key generators ή με proxy activation servers, όπως γίνεται σε μερικά cracks για software σε PC (βλ. προϊόντα Adobe).
  3. Account bypass: πιθανόν να βρουν τρόπο να προσπεράσουν την αναγκαστική δήλωση του παιχνιδιού με το account του αρχικού αγοραστή, ώστε να παίζει το original game σε άλλες κονσόλες ΧΟΝΕ.
  4. Παράκαμψη HDCP: το κλείδωμα της HDMI out σημαίνει ότι μάλλον δεν θα μπορεί κανείς να “μαγνητοσκοπεί” ταινίες και game footage. Ίσως αυτό παρακαμφθεί με decryption hardware ή custom software σε τροποποιημένο λειτουργικό.
  5. Bootloader hack: ενδεχομένως το γεγονός ότι το λειτουργικό του XONE φαίνεται να στηρίζεται εν μέρει σε κώδικα Windows, διευκολύνει το σπάσιμο του original OS και το τρέξιμο custom κώδικα, μέχρι ίσως, και τη δημιουργία multi-boot συστήματος με partitions για το τρέξιμο άλλων λειτουργικών.
  6. Αρχιτεκτονική X86: το γεγονός ότι το XONE θα βασίζεται σε επεξεργαστή AMD, παρόμοιο με εκείνο που συναντάμε σε PCs, μάλλον θα διευκολύνει το έργο των hackers για παράκαμψη προστασίας απέναντι στην εισαγωγή unsigned κώδικα.
  7. Kinect Integration: ένας από τους πρώτους στόχους, δεν ξέρω κατά πόσο εύκολος, θα είναι σίγουρα η προσπάθεια για αποσύνδεση του Kinect από το ΧΟΝΕ χωρίς να προσκόπτεται η λειτουργία του. Το δεύτερο σκέλος θα είναι η μετατροπή του νέου Kinect σε περιφερειακό για το PC και η εξεύρεση/δημιουργία drivers για τα WIndows.
  8. Blu-ray ripping: ένας από τους πρώτους στόχους θα είναι η προσπάθεια παράκαμψης της προστασίας στις ταινίες με σκοπό το rip στο δίσκο.
  9. Multitasking, PiP και window snapping: σε περίπτωση που οι διεργασίες στο XONE λειτουργούν πάνω σε αυτόνομα λειτουργικά που συνδέονται με κάποιο είδος virtualization, ενδέχεται να μπορούμε να έχουμε ένα ξεχωριστό καθαρό WIndows desktop που να έρχεται στο προσκήνιο, όπως και τα άλλα στοιχεία του interface.
  10. HDD swap: τέλος, πιθανότατα θα είναι πιο εύκολο το έργο της αντικατάστασης του εσωτερικού σκληρού δίσκου, της κλωνοποίησής του ή και της εκτέλεσης games μέσα από εξωτερικό σκληρό.

Εκείνο που σαφώς δεν βλέπω να παρακάμπτεται είναι το multiplayer, στο οποίο θα πρέπει οπωσδήποτε να συνδεθείς νομότυπα στο Live για να παίξεις.

 

Από το 2001, ο διάσημος (...) συντάκτης τεχνολογίας Λάμπρος Γεωργογάλας καταπολεμά τον σκοταδισμό και την ημιμάθεια, διδάσκοντας στους Έλληνες συμπατριώτες του τα μυστικά της υψηλής τεχνολογίας. Κατόπιν βάναυσης απαγωγής από εξωγήινους, και ηρωϊκής απόδρασης, αισιοδοξεί πως θα γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος.