Το Flashback επιστρέφει

Αν παίζατε φανατικά και προ… εικοσαετίας, μάλλον είχατε προλάβει το εκπληκτικό Flashback, την εποχή των 16bit υπολογιστών και κονσολών. Τώρα, ο απίθανος τίτλος επιστρέφει από τη Ubisoft. Flashback remake

Το πρώτο Flashback θεωρήθηκε – λανθασμένα – από πολλούς ως sequel του γνωστότερου Another World, λόγω του ότι αμφότερα χρησιμοποίησαν την ίδια τεχνική για τα γραφικά τους, το λεγόμενο rotoscoping. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί απλά ως… ξεπατίκωμα της κίνησης πραγματικών ανθρώπων, από φωτογραφίες, που χρησιμοποιούνται ως βάση για τη δημιουργία των χαρακτήρων μέσα στο παιχνίδι – θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν το… παλαιολιθικό αντίστοιχο του σημερινού motion capture. Ως αποτέλεσμα, αμφότερα τα Another World και Flasback είχαν τρομερά ομαλή και ρεαλιστική (για τα τότε δεδομένα) κίνηση στα γραφικά τους.

Αντίθετα με το εντελώς στιλιζαρισμένο Another World, που πόνταρε τα πάντα στα αφαιρετικά γραφικά και το απαλό σαν… βούτυρο animation του, το Flashback ήταν πιο εξελιγμένο από τεχνολογικής άποψης. Τα γραφικά του είχαν περισσότερη λεπτομέρεια, οι μουσικές του ήταν ολίγον τι πλουσιότερες και, γενικά, για να το θέσουμε απλά, φαινόταν πως ήταν αποτέλεσμα εργασίας μιας ομάδας ανθρώπων.

Info

Διότι, για όσους δεν το γνωρίζουν, το Another World ήταν στο μεγαλύτερο κομμάτι του αποτέλεσμα του οράματος και της εργασίας ενός και μόνο ανθρώπου, του Eric Chahi, που εκτέλεσε χρέη designer, προγραμματιστή, γραφίστα, σκηνοθέτη, playtester… κ.λπ. κ.λπ. Συνηθιζόταν εκείνη την εποχή :-D

Τώρα, ο κλασσικός αυτός τίτλος επιστρέφει, ανανεωμένος, αυτή τη φορά από τη Ubisoft. Ένα πιθανό reboot είχε αρχίσει να συζητείται προ καιρού, κατόπιν της εμφάνισης μιας εικόνας που παρουσίαζε εμφανώς μια σκηνή από το κλασσικό Flashback, αλλά με σύγχρονα γραφικά. Ναι, λοιπόν, το screenshot προερχόταν από το reboot που μόλις αποκαλύφθηκε μέσα από το… trailer του! Ναι, το είχαν ήδη έτοιμο. Ιδού:

Ody's thoughts

Και αν και η Γιούμπι τονίζει, συγγνώμη, ΤΟΝΙΖΕΙ, πως ο νέος τίτλος προέρχεται (σε μεγάλο βαθμό) από τα ίδια άτομα που μας έδωσαν το κλασσικό, για κάποιο λόγο μου φαίνεται πολύ-πολύ διαφορετικό. Όχι πως δεν φαίνεται καλό για το είδος του, μα… Μοιάζει σαν να έδωσες την περιγραφή του κλασσικού Flashback σε δεκαεξάχρονο που έπεσε στη χύτρα με το Red Bull και να του ζήτησες να σου δώσει ένα remixed αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας ένα blender, ένα Kalashnikov και το τελευταίο album του Skrillex. Με άλλα λόγια, ναι, μοιάζει, αλλά… καμία σχέση – όσο μοιάζουν π.χ. τα Star Wars και Star Trek. Τι πάει να πει ίδια είναι, αγαπητοί μη-geeks; Σα δεν ντρέπεστε..! Ίσως, βέβαια, να φταίει πως θα κυκλοφορήσει ΜΟΝΟ για κονσόλες. Ναι, για Xbox 360 και PlayStation 3. ΜΟΝΟ για κονσόλες. Έλα, να σας βλέπω να… τσιτώνεστε! ΜΟΝΟ για κονσόλες! Τι πάει να πει εσείς το είχατε παίξει στην Amiga, σαν εμένα; Όχι, οι υπολογιστές δεν είναι άξιοι για ένα νέο Flashback. ΜΟΝΟ για κονσόλες. ΜΟΝΟ για… ΑΑΑααργκρκ!

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Spiros

    E οκ εισαι λιγο αδικος…Δεν δειχνει πανω απο μισο δευτερολεπτο συνεχομενου gameplay,πως βγαζεις συμπερασματα κτλ?
    Η μεγαλυτερη πατατα που κανουν ειναι να το βγαζουν σε κονσολες που το 80% των κατοχων τους δεν ειχαν γεννηθει οταν βγηkε το flashback..

  • ducklord

    1. Ακριβώς αυτό που είπες.
    2. Το παλιό ήταν “ήπιο” σε στήσιμο – το “μπαμ-μπουμ” ήταν δευτερεύον σε σχέση με το ας-το-πούμε “adventuring”, την εξερεύνηση των χώρων και το όλο “ταξίδι”. Το νέο φαίνεται το αντίστροφο, να δίνει τρομερή έμφαση στη δράση και τις μάχες. Μου κάνει, για να δώσω χαρακτηριστικό παράδειγμα, σαν τη διαφορά ανάμεσα στο ασιατικό Ringu και το αμερικάνικο remake, Ring. Ίδια ιστορία, άλλη “αίσθηση”.