Τέλος η Unity στο Flash (που… αργοπεθαίνει).

Αν και δεν είναι το ίδιο γνωστή με την Unreal Engine, η Unity είναι μια εξίσου ευέλικτη και δυνατή μηχανή παιχνιδιών, που τρέχει παντού: ακόμη και στο Flash της Adobe. Ή, μάλλον, έτρεχε.

Η δημιουργός της Unity, Unity Technologies (ναι, δεν τα πάει καλά από άποψη πρωτοτυπίας όσον αφορά στην επιλογή ονομάτων), αποφάσισε να σταματήσει να υποστηρίζει το Flash της Adobe – για το οποίο, μάλιστα, ετοίμαζε ένα ειδικό add-on εδώ και περίπου 18 μήνες. Αντί να εντρυφήσουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες και θέματα που μάλλον δεν ενδιαφέρουν τους περισσότερους, το… ζουμί της υπόθεσης έχει ως εξής:

Η Unity είναι μια μηχανή, όπως η Unreal Engine, με την οποία μπορεί κανείς να δημιουργήσει παιχνίδια. Η χρήση τέτοιων μηχανών σημαίνει πως ο δημιουργός ενός τίτλου δεν χρειάζεται να φτιάξει τα πάντα από το μηδέν: αυτές του παρέχουν έτοιμο τον κώδικα, την υποδομή, την πλατφόρμα του τίτλου του, που εμπεριέχει λύσεις όσον αφορά στην κίνηση και απεικόνιση γραφικών, την μίξη και αναπαραγωγή ήχου, την κίνηση και τεχνητή ευφυΐα των αντιπάλων κ.λπ.

unity_3d.png.jpg

Πέρα από τις διαφορές στις δυνατότητες που παρέχουν, βασικό χαρακτηριστικό αυτών των μηχανών είναι και οι πλατφόρμες που υποστηρίζουν. Στο επίκεντρο βρίσκονται, φυσικά, τα Xbox 360, PlayStation 3 και PC, και… οτιδήποτε παραπάνω είναι καλοδεχούμενο. Π.χ. η Unreal Engine, ανάλογα με την έκδοση της, υποστηρίζει και το Wii U, το Wii U, smartphones, tablets, το… PlayStation 2 κ.λπ. Η Unity είναι ακόμη πιο ευέλικτη σε αυτό τον τομέα, υποστηρίζοντας εγγενώς και το Flash, με φήμες να θέλουν και την υποστήριξη HTML5 να είναι στα σκαριά.

Έτσι, ο δημιουργός ενός τίτλου μέσα από μια τέτοια μηχανή, μπορεί σχετικά εύκολα να τον μεταφέρει και σε όλες τις πλατφόρμες που αυτή υποστηρίζει. Ετοίμασε έναν τίτλο για PC με την Unity; Με λίγο παραπάνω κόπο μπορεί να το μεταφέρει σε PlayStation, Xbox και, μέχρι πρόσφατα, Flash. Τώρα πια, όχι.

Θεωρητικά, αυτό είναι ένα σημαντικό πλήγμα για το Flash. Πρακτικά… Δεν έχουμε δει και κανένα παιχνίδι φτιαγμένο με τη Unity για Flash, οπότε είτε το υποστήριζε, είτε όχι, η όλη υπόθεση μάλλον ήταν… δώρο άδωρο. Όπως και να έχει, όμως, η διακοπή της υποστήριξης του από μια τόσο γνωστή engine είναι, αν μη τι άλλο, σαφέστατα ένα μεγάλο καρφί στο φέρετρο της μέχρι πρόσφατα κυρίαρχης τεχνολογίας της Adobe που, σιγά-σιγά, μας… αδειάζει τη γωνιά για χάρη της HTML5 και των τεχνολογιών που αυτή εμπεριέχει.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.