Το hack που γονάτισε το Internet. Και καλά.

Απο χθές παίζει η είδηση πως μια διαμάχη ανάμεσα σε δυο εταιρείες οδήγησε σε μια επίθεση hackers που πάγωσε σε παγκόσμιο επίπεδο το Internet. Βάλτε ηλεκτρικό ήχο τρόμου: ΖΟΝΚ!

www

Αν και αρκετοί, ανάμεσα στους οποίους και μεγάλα ονόματα όπως το BBC, έσπευσαν να μεταφέρουν την είδηση πως μια διαμάχη ανάμεσα στις εταιρείες Cyberbunker και Spamhaus κατάφερε να καθυστερήσει τις επιδόσεις ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ_ΤΟΥ_INTERNET, η πραγματικότητα μάλλον απέχει απο αυτές.

Ερώτηση πρώτη: είδατε εσείς ΤΟ INTERNET ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ; Ναι, τα γράφουμε κεφαλαία για να παραπέμπουν σε αφίσες από ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΡΟΜΟΥ (που εξακολουθούν να τρομάζουν τα ΠΑΙΔΙΑ ηλικίας περίπου ΟΚΤΩ ετών).

Είδατε να υπάρχουν αναφορές στο πώς η επίθεση επηρέασε και άλλες εταιρείες, πέρα από τις Cyberbunker και Spamhaus;

Είδατε το Google Image Search να σταματά να παρουσιάζει εικόνες και, αντί αυτών, να προβάλλει… περιγραφές τους, για να γλιτώσει bandwidth;

Άρα; Άρα, που είναι η καθυστέρηση του Internet σε παγκόσμιο επίπεδο; Με τι έχει να κάνει, όμως, η όλη υπόθεση, και πως γιγαντώθηκε έτσι;

A tale of two kitties

Η Spamhaus ειδικεύεται στην αντιμετώπιση ενοχλητικών μηνυμάτων spam, και άλλων… εμ… ενοχλήσεων στο Internet. Και, όπως συμβαίνει συχνά-πυκνά και με εταιρείες όπως η Symantec και η McAfee, τη συμφέρει ο κόσμος να είναι κομματάκι αγχωμένος για την ασφάλεια του. Όσο ο κόσμος τρομάζει, τόσο τα προϊόντα πουλάνε. War is good.

Η Cyberbunker είναι μια πες-την εταιρεία, πες-την οργάνωση, από φανατικούς οπαδούς της ελευθερίας, που άλλοι θα χαρακτήριζαν ως κακομαθημένα κωλόπαιδα. Οι απόψεις τριίστανται. Πάντως, έχουν το δικό τους… bunker (ναι, ναι, σαν αυτά στη σειρά παιχνιδιών Fallout – στο περίπου), το οποίο και έχουν αναγάγει σε οχυρό για κάθε είδους υπηρεσίες και δεδομένα. Ως εταιρεία, ως πάροχοι λύσεων, εκτελούν χρέη web host, δηλώνοντας πως το bunker τους δεν υπάγεται στους νόμους κάποιας χώρας, και προσκαλώντας όποιον θέλει να αναρτήσει ένα site με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο στο Internet, να το κάνει μέσω αυτών. Τα μόνα που δεν δέχονται είναι παιδική πορνογραφία και τρομοκρατικό περιεχόμενο.

Η Spamhaus, λοιπόν, φαίνεται πως μπλόκαρε τις IPs της Cyberbunker, πρακτικά εμποδίζοντας την… παροχή των υπηρεσιών της (σε όσους χρησιμοποιούν μια λύση της Spamhaus, για να διατηρούμε προοπτική της υπόθεσης. ΟΧΙ σε παγκόσμιο επίπεδο, ΟΧΙ για όλο τον κόσμο). Ως απάντηση, η Cyberbunker φαίνεται πως ξεκίνησε μια άτυπη συνεργασία με hackers που κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα από τα μεγαλύτερα botnets στην ιστορία του Internet – δηλαδή, ένα δίκτυο από μολυσμένα PCs, τα οποία οι ίδιοι μπορούν να τηλεχειρίζονται. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει κανείς βλέποντας πως μια επίθεση… μεγατόνων έλαβε χώρα τόσο προς την Spamhaus, όσο και προς τους DNS servers πολλών παρόχων πρόσβασης στο Internet.

Ουσιαστικά, η Cyberbunker – ή, καλύτερα, οι φίλοι της – έκαναν επίθεση στην Spamhaus και, για να είναι σίγουροι για τα αποτελέσματα, για το ότι αυτή θα… εξαφανιζόταν από προσώπου Internet, συνέχισαν την επίθεση τους και σε DNS servers πάροχων πρόσβασης στο Internet – εταιρειών όπως οι δικές μας HOL, Forthnet, OTEnet κ.λπ.

Σε… χρόνο dt, οι (περισσότεροι) πάροχοι που δέχτηκαν επίθεση αντέδρασαν, μπαλώνοντας μια (γελοία) τρύπα ασφαλείας στα συστήματα τους, που εμπόδισε την επίθεση από το να λάβει ακόμη μεγαλύτερη έκταση – να εμποδίσει όσους είχαν πρόσβαση στο Internet μέσω αυτών από το να… Εμ… Εργκ… Από το να έχουν πρόσβαση στο Internet.

Και έτσι, η είδηση που θα δείτε πως Σχεδόν Έπεσε Όλο Το Internet ή πως Το Τριαδίκτυο Πήγαινε Με Ταχύτητες Χελώνας Σε Όλο Τον Κόσμο είναι, απλά, υπερβολές. Όσοι επηρεάστηκαν ήταν η ίδια η Spamhaus, εμμέσως η εμπλεκόμμενη Cyberbunker, καθώς και όσοι είχαν πρόσβαση μέσω των άτυχων providers που δέχτηκαν την επίθεση στους DNS servers τους – και αυτό για σχετικά μικρό διάστημα, μέχρι να εντοπιστεί και αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.