Επιτέλους, κυκλοφορεί το Fez για PC – και OS X!

Μετά από άπειρες καθυστερήσεις, το εξαιρετικό platform/puzzle game, Fez, κυκλοφόρησε στο Xbox 360 – και μόνο σε αυτό. Τώρα, μετά από σχεδόν άλλον ένα χρόνο, έρχεται στα PCs.

fez_ingame

Για όσους δεν το γνωρίζουν, πρόκειται για έναν… χιλιοβραβευμένο τίτλο, που πρωταγωνίστησε και στην ταινία Indie Game: The Movie. Είναι δημιούργημα κυρίως ενός ανθρώπου, του… ονειροπόλου Phil Fish, που δυστυχώς υπερεκτίμησε αρχικά τις ικανότητες του – κάτι λογικό, τόσο λόγω της ηλικίας του (έφηβο ήταν το παλικάρι όταν ξεκίνησε!), όσο και του ότι δεν είχε επιχειρήσει στο παρελθόν να δημιουργήσει κάτι τόσο πολύπλοκο. Διότι το Fez δεν είναι ένα απλό platform game.

Σε αυτό, ο κεντρικός χαρακτήρας κινείται αρχικά σε ένα κόσμο που παραπέμπει σε λογική σε αυτούς των κλασσικών Super Mario Bros και Sonic των Super Nintendo Entertainment System και Sega Megadrive. Κινείται από αριστερά προς τα δεξιά, πηδά από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, και… Και κάποια στιγμή βρίσκει ένα μαγικό φέσι (fez, από το οποίο και ο τίτλος). Και τότε τα πάντα αλλάζουν.

Από εκεί και έπειτα, ο επίπεδος κόσμος του παιχνιδιού απλώνεται σε τρεις διαστάσεις, με έναν πραγματικά πρωτότυπο τρόπο: ο χαρακτήρας μπορεί να περιστρέψει την πίστα, σαν να βρισκόταν κολλημένη στη μια πλευρά ενός τρισδιάστατου κύβου. Όταν αυτός περιστρέφεται προς μια πλευρά, παρουσιάζει μια άλλη πτυχή του κόσμου του τίτλου – αλλά, και πάλι… το ίδιο επίπεδα. Φανταστείτε το σαν να γυρνάτε ανάμεσα σε τέσσερις πλευρές ενός κύβου, από πλευρά σε πλευρά, πάντα σταματώντας και κοιτάζοντας μια από αυτές ως ένα αυτόνομο επίπεδο – που, όμως, συνδέεται με τα διπλανά του.

Το Fez χρειάστηκε για την ανάπτυξη του τη δημιουργία μιας πρωτότυπης… 2,5D engine, και έτσι αντί για τον ένα, άντε τα δυο χρονάκια που υπολόγιζε ο Phil πως θα χρειαζόταν για τη δημιουργία του, έφτασε περίπου στα τέσσερα χρόνια. Τελικά, κυκλοφόρησε μόνο για το Xbox 360, μέσω του Xbox Live, και… λούστηκε στα βραβεία. Και τώρα, επιτέλους, θα έρθει και στα PCs, αλλά και στους Mac.

Ο τίτλος αναμένεται μέσω Steam την 1η Μαΐου, αλλά αρχικά μόνο για Windows – η έκδοση για OS X θα ακολουθήσει, κάποια… απροσδιόριστη στιγμή στο κοντινό μέλλον.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.