Γραφικά από το μέλλον – ή, μάλλον, από την Activision

Για να είμαστε απόλυτα σωστοί, και επειδή ο τίτλος μας δεν το προσδιορίζει αρκετά, η Activision παρουσίασε στην GDC τη δική της εκδοχή για το πώς θα είναι τα γραφικά χαρακτήρων στο μέλλον. Activisions next-gen facial tech 004

Όπως θα περίμενε κανείς από μια τέτοια παρουσίαση, ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή, με όσα έδειξε η εταιρεία να μοιάζουν πραγματικά… βγαλμένα από το μέλλον. Βέβαια, τα γραφικά που παρουσιάζονται στις εικόνες και το video που έδειξε η Activision, όπως τόνισε και η ίδια, δεν προέρχονται από κάποιο παιχνίδι. Είναι, απλά, ένα tech demo, μια μελέτη σε υπάρχουσες και μελλοντικές τεχνολογίες από πλευράς της.

Και, όπως συνηθίζεται με κάθε tech demo, προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό του τι υπάρχει τώρα, ή τι θα δούμε στο πολύ κοντινό μέλλον. Όπως ανέφερε ο director of research and development της Activision, Javier von der Pahlen, τα γραφικά των εικόνων, και ένα video με ένα από αυτά τα πρόσωπα που παρουσιάστηκε στην GDC, μπορούν να παράγονται σε πραγματικό χρόνο από σημερινό hardware. Δεν αποτελούν, δηλαδή, κάποια… εξωγήινη τεχνολογία που θα δούμε σε τρεις ή τέσσερις γενιές γραφικών. Και, άρα, αν και δεν ανέφερε κάτι σχετικά, μάλλον είναι ασφαλές να πούμε πως μπορούμε να τα περιμένουμε στο πολύ κοντινό μέλλον.

Activisions next-gen facial tech 006

Info

Από την άλλη είναι άξιο αναφοράς το γιατί δεν βλέπουμε συνήθως στα παιχνίδια γραφικά αντίστοιχα αυτών των tech demos. Για να το θέσουμε απλά: αν μια κάρτα γραφικών έχει ένα 100% διαθέσιμων επιδόσεων, σε τέτοια tech demos – ή, για να είμαστε ακριβείς, στο συγκεκριμένο, το 100% αφιερώνεται στην απόδοση των γραφικών του προσώπου. Στα παιχνίδια… Στα παιχνίδια έχεις χαρακτήρες, πίστες, όπλα, ένα τεράστιο σύνολο διαφορετικών αντικειμένων, ανάμεσα στα οποία καλείσαι να μοιράσεις το 100% των επιδόσεων της κάρτας γραφικών. Και έτσι, αφού σχεδόν σε κανένα παιχνίδι η δράση – και τα γραφικά – δεν περιορίζεται σε… αιωρούμενα κεφάλια, αναπόφευκτα υπάρχει σημαντική πτώση ποιότητας. Αλλά ναι, κατά τα άλλα, και μια GTX 280 θα μπορούσε να κάνει υπερ-ρεαλιστικό rendering ενός… πυρότουβλου – και μόνο.

Παρά το ότι αρχικά φαίνονται εντυπωσιακά, τα γραφικά της Activision παρουσιάζουν ένα πρόβλημα όταν οι χαρακτήρες… ανοίξουν το στόμα τους – ή, έστω, κουνηθούν. Είναι ορατό πως το animation εξακολουθεί να απέχει από το ιδανικό, ενώ όπως είπε ο technical director της εταιρείας, Jorge Jimenez, και ο ίδιος δεν είναι ικανοποιημένος με ορισμένα σημεία όπου είναι αισθητές ατέλειες, όπως τα φρύδια και τα δόντια των χαρακτήρων. Και το πρόβλημα με τα γραφικά είναι πως όσο πιο ρεαλιστικά είναι, τόσο πιο εύκολο ένα ψεγάδι όπως η… αφύσικη κίνηση ενός φρυδιού να καταστρέψει την όλη ψευδαίσθηση της πραγματικότητας.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Σε παιχνίδια όπως το Heavy Rain, το παραπάνω αποτέλεσμα μπορεί να βγει και στη τωρινή γενιά, αλλά όπως είπες, σε παιχνίδια με πολλή δράση, πολλούς χαρακτήρες κλπ, δε γίνεται να μπορέσει να αποδόσει ένα σημερινό σύστημα τα γραφικά, τα physics κλπ.

  • galacticusX

    Εντάξει, εδώ ακόμη παίζουμε Angry Birds και re-releases από Atari 2600 και κάνουμε θέμα αν εδώ ο δεξιός κυνόδοντας είναι λίγο μεγαλύτερος ή αν το φρύδι δεν είναι επαρκώς τριχωτό; Είναι εκπληκτικά!