Κυκλοφορεί σε developers το PlayStation 4

Η δεύτερη, σχεδόν πλήρης εκδοχή της developer έκδοσης του PlayStation 4 έχει ήδη φτάσει στα χέρια κάποιων developers. Ναι, με το κωδικό όνομα Orbis.

Η Sony δεν αναφέρεται καν στη νέα κονσόλα ως PlayStation 4, από ό,τι τουλάχιστον λένε οι φήμες. Παντού μιλά για το Orbis, τη νέα παιχνιδο-κονσόλα της, που – έστω για την ώρα – φαίνεται να εγκαταλείπει τον CELL και να βασίζεται στο SoC A10 της AMD.

SoC όπως λέμε System on a Chip, δηλαδή συνδυασμό επεξεργαστή και συστήματος παρουσίασης γραφικών στο ίδιο τσιπάκι – χώρος στον οποίο ειδικεύεται η AMD τα τελευταία χρόνια. Η εγκατάλλειψη του ακριβού CELL και η υϊοθέτηση μιας τέτοιας λύσης αυτομάτως λύνει δυο προβλήματα για τη Sony: και θα είναι ευκολότερο για τους developers να δημιουργήσουν κώδικα για αυτήν, αφού δεν θα διαφέρει και τόσο από τον κώδικα για ένα τυπικό PC και, επιπλέον, μπορεί να κρατήσει το κόστος της νέας κονσόλας της αρκετά χαμηλά (αφού γλιτώνει από έξοδα ανάπτυξης εξειδικευμένου hardware, σχετικού λογισμικού για την εκμετάλλευση του, ενσωμάτωση δυο ξεχωριστών chips – επεξεργαστή και συστήματος γραφικών – σε κάθε κονσόλα κ.λπ.).

Ένας από τους στόχους της Sony με το Orbit είναι να αποφύγει τα… στραβοπατήματα του PlayStation 3, από τα οποία φαίνεται να έχει πάρει το μάθημα της. Με το Orbis θέλει να μας δώσει ένα νέο σύστημα που θα είναι προσιτό, αλλά αρκετά δυνατό ώστε να ικανοποιεί τόσο τη σημερινή όσο και την αυριανή αγορά. Και ναι, οι-μυστικές-πηγές-από-τις-οποίες-ξεκινούν-όλες-οι-φήμες εξαφανίζουν τις ανησυχίες μας για ένα καθαρά δικτυακό πείραμα Orbis, αφού η νέα κονσόλα έχει και κανονικότατο δίσκο (δίσκο-δίσκο ή SSD, δεν διευκρινήστηκε), και blu-ray drive. Η μνήμη, ανάλογα με το μοντέλο, παίζει από τα 8GBs έως τα 16GBs.

Σημειώνεται, επίσης, πως από ό,τι λέγεται, τον Ιανουάριο οι developers θα λάβουν μια νέα, τρίτη έκδοση της κονσόλας, με την τελική-τελική να φτάνει στα χέρια τους στα τέλη του καλοκαιριού. Α, και πως το PlaySt… Συγγνώμημη, το Orbis, δεν κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.