Robots – αντίπαλοι στο Unreal Tournament: πιο αληθινά και από τους ανθρώπους!

Κάθε χρόνο στο 2K BotPrize βραβεύονται οι πιο “ανθρώπινοι” αντίπαλοι-που-ελέγχει-ο-υπολογιστής-σε-ένα-παιχνίδι. Φέτος, δυο τέτοια “bots”, όπως αποκαλλούνται, φάνηκαν πιο ανθρώπινα και από τους ανθρώπους!

Οι αντίπαλοι στα παιχνίδια που παίζουμε ελέγχονται από κομμάτια κώδικα που ορίζουν το πώς θα “συμπεριφέρονται”, πως “θα αντιδρούν” στις κινήσεις του παίκτη. Ειδικά στα παιχνίδια της κατηγορίας των First Person Shooters, χρόνια τώρα έχει καθιερωθεί να μπορεί κανείς να παίξει “multiplayer”… μόνος του: αντί να παίξει μια πίστα παρέα με άλλους ανθρώπους, μπορεί να τους αντικαταστήσει με “bots”, με “κομμάτια κώδικα” που είναι προγραμματισμένα ώστε να μιμούνται, όσο αυτό είναι δυνατόν, την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Σχεδόν πάντα ένας έμπειρος παίκτης μπορεί να ξεχωρίσει έναν “πραγματικό” παίκτη από ένα bot. Ο λόγος είναι πως, απλά, τα bots… παραείναι “τέλεια” σε κάποια σημεία – π.χ. δεν τους ξεφεύγει ποτέ η στόχευση, δεν σταματούν κάθε λίγο και λιγάκι για να επανεκτιμήσουν τη θέση τους. Μόνο που φέτος στο 2K BotPrize, δύσκολα ξεχώριζαν τα bots από τους “ανθρώπινους” εχθρούς!

Μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Texas και ένας Ρουμάνος επιστήμονας, ο Mihai Plceanu, παρουσίασαν, αντίστοιχα, τα UT^2 Bot και MirrorBot, δυο αντίπαλους-bots για το Unreal Tournament 2004. Οι συμμετέχοντες στο 2K BotPrize κλήθηκαν να χαρακτηρίσουν το πόσο “ανθρώπινα” συμπεριφέρονταν τα bots που κινούνταν στον κόσμο του παιχνιδιού. Ενώ λοιπόν οι… πραγματικότατοι ανθρώπινοι αντίπαλοι συγκέντρωσαν ένα 40% “ανθρωπιάς” κατά τη βαθμολόγηση, τα δυο bots άγγιξαν το… 52%!

Ody's thoughts

Ναι, αγαπητοί, αγαπητές και αγαπητά: είναι η πρώτη φορά που δυο robots μας έπεισαν πως… είναι άνθρωποι! Η Cyberdyne Systems ζει!

Όπως εξήγησε ο Jacob Schrum, μέλος της ομάδας του Πανεπιστήμιου του Texas, η όλη “μαγεία” ουσιαστικά αφορά στο να ορίσεις ρεαλιστικούς περιορισμούς σε ένα bot, φέροντας τις, ας πούμε “ικανότητες του” σε πιο… ανθρώπινα επίπεδα. Ναι, μπορεί να το προγραμματίσει κανείς ώστε να “βελτιώνεται” καθώς “αποκτά εμπειρία”, αλλά θα πρέπει εξαρχής να έχει ορίσει κάποια όρια στο “πόσο καλό μπορεί να γίνει”, για να μην προδίδει πως είναι… ξαδελφάκι του Terminator.

Source:

Two programming teams have created intelligent virtual gamers—or “bots— that have not only beaten the Turing test, but managed to be appear more human than human gamers.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.