5η έκδοση για την CUDA της Nvidia

Στην πέμπτη της έκδοση έφτασε η CUDA της Nvidia, επιτρέποντας τη δημιουργία ακόμη καλύτερων και πιο ευέλικτων εφαρμογών που τρέχουν-στη-GPU-αντί-για-τον-επεξεργαστή.

Η CUDA είναι, για όσους δεν το θυμούνται, η γλώσσα της Nvidia που εκμεταλλεύεται ως “συνεπεξεργαστή” τα συστήματα γραφικών που παράγει η εταιρεία, επιτρέποντας την “μετακόμιση” κώδικα σε αυτές που, στο παρελθόν, θα έπρεπε να τρέχει αποκλειστικά στον επεξεργαστή.

Βασικό χαρακτηριστικό των GPUs, των σύγχρονων συστημάτων γραφικών των Nvidia και AMD, πως διαπρέπουν στην ολοκλήρωση πολλών μικρών πράξεων παράλληλα, τη στιγμή που οι κεντρικοί επεξεργαστές των υπολογιστών μας ειδικεύονται στη “γραμμική” ολοκλήρωση – δυσκολότερων όμως – μαθηματικών πράξεων.

Λόγω αυτού, οι GPUs αποδίδουν καλύτερα σε εφαρμογές που απαιτούν τη γρήγορη ολοκλήρωση πολλών απλών μαθηματικών πράξεων παράλληλα, π.χ. στο “brute forcing” (όπου ένα “κλειδωμένο” αρχείο ή υπηρεσία “βομβαρδίζεται” από χιλιάδες χαρακτήρες μέχρι να εντοπιστεί ο σωστός κωδικός).

Η CUDA 5 συνοδεύεται από βελτιώσεις που προφανώς αφορούν μόνο στους… προγραμματιστές της παρέας, παρέχοντας διευκολύνσεις όπως η δυνατότητα δημιουργίας νέων threads μέσα από υπάρχοντα, που επιτρέπει στη GPU να διαχειρίζεται καλύτερα το φόρτο μιας εφαρμογής και τα δεδομένα προς επεξεργασία, τη στιγμή που για να γίνει αυτό παλαιότερα χρειαζόταν επικοινωνία της με τη CPU – που οδηγούσε σε καθυστερήσεις.

Σημαντικότερο μάλλον είναι το CUDA Resource Center, ένα νέο “online στέκι” από την Nvidia, που παρέχει πρόσβαση σε “υλικό” που μπορεί να φανεί χρήσιμο στους προγραμματιστές – από πληροφορίες και οδηγούς μέχρι έτοιμα δείγματα κώδικα.

Source:

Nvidia has officially released CUDA 5, upgrading its parallel processing platform with a raft of new features including an online resource sharing service.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.