Carmack: “Sorry για το RAGE”.

“Συγνώμη για το RAGE, και ειδικά την έκδοση για PC” ήταν το πρώτο πράγμα που είπε ο John Carmack στους gamers.

Αφού ζήτησε συγνώμη για τα όποια μειονεκτήματα του τίτλου, και ειδικά τα bugs της έκδοσης για PC, που χρειάστηκαν μήνες μέχρι να διορθωθούν (και πάλι, όχι απόλυτα), εξήγησε πως ο λόγος εντοπίζεται στους περιορισμένους πόρους της id Software.

Ήδη πριν ολοκληρωθεί το RAGE, η id Software είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του Doom 4. Και με την κυκλοφορία του πρώτου, εστίασε όλους τους πόρους της στο δεύτερο, θεωρώντας πως είχε… ξεμπερδέψει μαζί του. Αμ δε: πλήθος bugs της είχαν ξεφύγει, σε σημείο που ειδικά στα PCs ο τίτλος να μην παίζεται. Έλα, όμως, που και τα deadlines πιέζουν, και έτσι δεν θα μπορούσε να “ξανακόψει” άτομα από την ομάδα του Doom 4 για να ξανα-μανα-ασχοληθεί με τον, κατά την ίδια πια, “προηγούμενο τίτλο της”.

Ody's thoughts

Είναι, βέβαια, αυτά… σοβαρές δικαιολογίες; Η id πούλησε ένα μισοτελειωμένο προϊόν, που παρουσίασε προβλήματα σε περισσότερους από τους μισούς αγοραστές του. Τα… ενδοεταιρικά της id ποσώς ενδιαφέρουν τον απλό gamer.

Όσο για την αυστηρή κριτική του τίτλου πέρα από τα όποια τεχνικά προβλήματα, ο ίδιος θεώρησε πως το RAGE αδικήθηκε εξαιτίας του πώς διαφημίστηκε, αφού αρκετοί gamers αλλά και κριτικοί παιχνιδιών το σύγκριναν με τα Fallout και Borderlands, λόγω του παρόμοιου μετα-αποκαλυπτικού κόσμου τους και του συνδυασμού role playing με first person shooter. Η διαφορά όμως, κατά τον ίδιο, είναι πως το RAGE ήταν πρωτίστως ένα first person shooter με κάποια στοιχεία role playing, και όχι το αντίστροφο. Η δε διάρκεια του μπορεί να φάνηκε μικρή στους οπαδούς των role playing games αλλά… ακριβώς, “είναι FPS, όχι RPG”.

Ody's thoughts

Όσο διάνοια και αν είναι ο κ. Carmack, όσο και αν μιλάμε για τον άνθρωπο που έφερε το 3D gaming στις μάζες, το δημιουργό πρωτοποριακών “μηχανών” που έχει ως “χόμπι” το να… στέλνει πυραύλους στο φεγγάρι, θεωρώ πως όλα όσα είπε είναι, απλά, δικαιολογίες. Προτάσεις το πραγματικό νόημα των οποίων μάλλον ήταν το “άντε, να τελειώνουμε με το gaming, γιατί έχω να γυρίσω στις ρουκέτες μου”. Ή κάτι τέτοιο.

Source:

John Carmack opened his annual QuakeCon keynote with an apology to id Software fans for the flaws in RAGE and, above all, the buggy PC version that left many bitter feelings toward the developer within the PC community.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Όσο σέβομαι τον ίδιο, τόσο σιχάθηκα αυτά που είπε. Κυκλοφόρησαν ένα μισοτελειωμένο παιχνίδι, μέσα στα bugs, για πολλούς unplayable και θα την βγάλουν καθαρή με ένα συγγνώμη; Πώς την είδαν δηλαδή… Ας δώσουν πίσω τα λεφτά στο κόσμο να τελειώνουμε. Πρέπει επιτέλους αυτό το quality assurance (βασικά η απουσία του) να έχει κάποιο αντίκτυπο. Δε γίνεται να μας δίνουν “ληγμένα” προϊόντα, να τα τρώμε και μετά να μας λένε απλά ένα συγγνώμη. Είναι να εξοργίζεσαι με την ηλιθιότητα (ή εξυπνάδα;) που μαστίζει το gaming. Έχω αρχίσει και δεν αγοράζω τίποτα από εταιρείες που προσπαθούν να την βγάλουν καθαρή μετά από τέτοιες πατατιές, χωρίς να τους ενδιαφέρει ο gamer, παρά μόνο η τσέπη τους.

    Εμπάργκο θέλουν, να δούμε μετά από 1-2 ηλιθιότητες θα στρώσουν το κωλαράκο τους κάτω να δουλέψουν σωστά ή όχι;

  • ducklord

     Συμφωνώ. Τι πάει να πει “ο Carmack είναι η μεγαλύτερη ευφυία στο χώρο του gaming” (φράση που ακούγεται συχνά), αν το “ευφυία” περιορίζεται αποκλειστικά σε τεχνολογίες απεικόνισης γραφικών, τις οποίες ούτε καν τελειοποιεί ο ίδιος για να λειτουργούν σωστά; Προφανώς αφού σκέφτηκε και υλοποίησε την – πολύ καλή ως ιδέα – τεχνολογία των Megatextuers, στην οποία βασίζεται η id Tech 5 engine (στην οποία “πατάει” το RAGE), την “πάσαρε” στους συνεργάτες του, τους εξήγησε “τα βασικά” και… συνέχισε να φτιάχνει πυραυλάκια, όσο αυτοί πάλευαν “να βγάλουν παιχνίδια για να έχει έσοδα η εταιρεία για να μπορεί ο ίδιος και στο μέλλον να βρίσκει νέα κόλπα γραφικών για να τους πλασάρει και, με την ευκαιρία, να φτιάχνει πυραυλάκια”.

    Ιν άδερ νιούς, και ο Χίτλερ, λένε, είχε ταλέντο στη ζωγραφική. Δεν θα αγνοήσουμε “τα υπόλοιπα” επειδή “είχε ταλέντο στη ζωγραφική”.

  •  Η τελευταία σου φράση με κάλυψε πραγματικά :)

    Εμένα ως συντάκτη και ως gamer πρωτίστως, δε με ενδιαφέρει αν το οποιοδήποτε development house έβγαλε 10 εξαιρετικά παιχνίδια. Αν βγάλουν ένα κακό, θα τα ακούσουν. Δεν είμαστε εδώ μόνο για τα μπράβο, αλλά και για τα “αίσχος!”. Έτσι κι αλλιώς, από εμάς ζούνε, αν δε μας σέβονται και λίγο, τι να πω.

    Άσχετο, αλλά τα άρθρα που γράφεις για το Linux τα σπάνε :)

  • Blackfox

    Μεταξύ μας, έχει πει πολλές “φανφάρες” ο John. Θυμηθείτε τις διθυραμβικές δηλώσεις για τα γραφικά του Doom 3 και την υπέρτατη μηχανή του και τα σχόλια κατά την ανάπτυξη του Rage (“συμπιέσαμε πολύ τα textures καθότι το υλικό έβγαινε περίπου 100 GB [!!!]”). Όσον αφορά το παιχνίδι, απαράδεκτο. Ειδικά σε AMD. Αλλού ο ήχος, αλλού η εικόνα, άλλα ντ’άλλα της Παρασκευής το γάλα.
    Έρχεται και το Daikatana της iD όπου να’ναι… :P