Οι “300” του Λεωνίδα στο Skyrim

Ήδη αρκετοί το έχουν παρουσιάσει ως “μια πολύ καλή προσπάθεια ανάπλασης της κινηματογραφικής επιτυχίας `300` μέσα από το Skyrim”. Προσωπικά, θεωρώ πως το συγκεκριμένο machinima είναι, απλά… μαύρο χάλι!

“Κάνοντας μπαμ” πως το έχει φτιάξει έφηβος που δεν έχει ιδέα από σκηνοθεσία, που από το “300” του έμειναν μόνο οι αιματοβαμμένες μάχες (όχι η “οπτική”, το η φωτογραφία, το έξυπνο μοντάζ κ.λπ.) και που θεώρησε καλή ιδέα να δημιουργήσει επτά λεπτά σχεδόν συνεχόμενου “μακελειού” μέσω της engine του Skyrim δίχως λόγο και αιτία, το Skyrim: 300 (Battle of Thermopylae” είναι, κατά την ταπεινή μου άποψη, πέντε πεταμένα λεπτά από το χρόνο μου (ναι, δεν το είδα μέχρι το τέλος – τι, “γίνεται καλύτερο”;!). Ορίστε, όμως, για να μη λέτε:

Και μετά από αυτό, για όσους πιθανότατα “τους φάνηκε καλό”, να διευκρινήσω το “που είναι τα προβλήματα” (και γιατί αυτό που είδαμε δεν έχει την παραμικρή σχέση με το κινηματογραφικό 300).

Το 300 γνώρισε επιτυχία όχι μόνο λόγω του σεναρίου του, που “μίλησε” στις μάζες αφού πρόκειται για μια από τις λίγες πραγματικότατες ιστορίες όπου μια χούφτα ανθρώπων πέτυχε το ακατόρθωτο, αλλά και εξαιτίας όλων των άλλων παραγόντων που μετατρέπουν ένα σενάριο σε ταινία. Χαρακτήρες και σκηνικά αποδόθηκαν στη μεγάλη οθόνη ως εμπλουτισμένες εκδοχές των καρέ του ομώνυμου κόμικ του Frank Miller, ενώ χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος “pallette crushing”, που “σπάει” το εύρος των χρωμάτων που απεικονίζονται, χωρίζοντας τα σε “φωτεινά” και “σκοτεινά” και τονίζοντας τις μεταξύ τους διαφορές. Από αυτά, το συγκεκριμένο Machinima “κράτησε” τα “χμμ, οι χαρακτήρες έδειχναν κάπως έτσι”.

Το δε μοντάζ της ταινίας, ειδικά στις σκηνές των μαχών, ήταν τέτοιο ώστε να μετατρέπει μια συμπλοκή δεκάδων ανθρώπων σε ένα… μπαλέτο από μυώδη σώματα, αίματα και… αποκομμένα σκέλη που πετούσαν προς απροσδιόριστες κατευθύνσεις. Η κίνηση των καμερών είχε υπολογιστεί πάλι και πάλι σε συνδυασμό με τις “χορογραφίες” των μαχών, ώστε να μπορεί να καλύψει κάθε πτυχή τους, εστιάζοντας σε δυο άτομα, απομακρυνόμενη “για να πιάσει όλο το πλάνο”, πάλι και πάλι, ενώ, σε συνδυασμό με μοντάζ και εφέ, να μπορεί να “επιταχύνει” ή “καθυστερεί” το ρυθμό της για να δώσει έμφαση είτε σε ένα τελειωτικό χτύπημα, είτε στο συνολικό χάος που επικρατεί σε μαζικές συμπλοκές. Από αυτό, ο Tyrannicon (όπως ονομάζεται ο τρισμέγιστος δημιουργός του συγκεκριμένου machinima) “κράτησε” το “η κίνηση πρέπει να πηγαίνει γρήγορα-αργά-γρήγορα-αργά, ό,τι και αν φαίνεται στην οθόνη” – και μόνο. Οι δε “χορογραφίες των μαχών” (που για κάποιους είναι κανονικότατο επάγγελμα – το “να στήνουν εντυπωσιακές μάχες σε ταινίες”) εδώ αποδόθηκε ως “βάλε κεφάλια να πετάνε”. Και κάπου, αν δεν απατώμαι, πετάχτηκε και ένα “Finish Him” του Mortal Kombat.

Και έτσι, μας έδωσε το παραπάνω… έκτρωμα, που θεωρώ πως ντροπιάζει τα machinima στο σύνολο τους. Κρίμα, διότι κατά τα άλλα, μας απέδειξε πως η engine του Skyrim “μπορεί” – αρκεί να βρίσκεται στα κατάλληλα χέρια (που σίγουρα δεν είναι τα δικά του).

Source:

Being gamers on the internet, many of us receive quite a bit of exposure to machinima videos, films made using videogame animation clips as opposed to standard animation software.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.