Ένα εκατομμύριο πωλήσεις… “με το καλημέρα” για το Guild Wars 2

Μόλις μέσα σε μια ημέρα από την κυκλοφορία του, το Guild Wars 2 “έσπρωξε” περισσότερα από ένα εκατομμύριο κομμάτια. Λέτε να είναι το νέο μεγάλο hit στο χώρο των MMORPGs;

Η συνέχεια ενός από τα πιο πετυχημένα – αλλά και πρωτότυπα, από… οικονομικής άποψης – MMORPGs, το Guild Wars 2, έχει ήδη γνωρίσει επιτυχία μέσα στην πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, αφού κατάφερε να σπάσει το όριο του ενός εκατομμυρίου πωλήσεων. Η ArenaNet είχε ήδη μια ιδέα πως ο τίτλος της θα είχε αρκετή αποδοχή, αφού και κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου του τίτλου, όπου κάποιοι πελάτες και μέλη του Τύπου είχαν πρόσβαση, είχε φτάσει κάποια στιγμή να έχει 400.000 χρήστες συνδεδεμένους ταυτόχρονα στον κόσμο του τίτλου.

Άξιο σημείωσης πως το πιο πρωτότυπο με το Guild Wars ήταν πως δεν απαιτούσε συνδρομή, αλλά από τη στιγμή που το αγόραζες, ως “κανονικό παιχνίδι”, μπορούσες να παίζεις online για όποτε και όσο ήθελες, δίχως περιορισμούς ή πρόσθετα κρυφά κόστη. Το Guild Wars 2 ακολουθεί την ίδια λογική, αλλά αφού είχε ακουστεί πως ίσως χρησιμοποιεί και τη λογική των micropayments, δηλαδή “της πώλησης εικονικών αγαθών έναντι πολύ χαμηλού αντίτιμου”, είναι σημαντικό όχι μόνο να καταφέρει να “πουλήσει κομμάτια”, αλλά και να καταφέρει να κρατήσει στον κόσμο του τους gamers όσο το δυνατόν περισσότερο – παράλληλα πείθοντας τους να του… ακουμπήσουν τον οβολό τους “για εκείνο το σπαθί”.

Με άλλα λόγια, καλές οι αρχικές πωλήσεις, καλές θα είναι και όσες έρθουν στην πορεία, αλλά αν απαιτούνται micropayments για να κριθεί “οικονομικά βιώσιμο” το… “πείραμα”, η επιτυχία του θα αναγνωριστεί σε ένα κάποιο βάθος χρόνου, και όχι αποκλειστικά από τις “πωλήσεις κομματιών”, που αποτελούν το ήμισυ της εξίσωσης.

Ody's thoughts

Πραγματικά, λάτρεψα το πρώτο Guild Wars, μέχρι που ένα μπλέξιμο με το password και το… τριτοκοσμικό tech support της ArenaNet όπου έπεσα με εμπόδισε από το να συνεχίσω (εν συντομία, τρεις φορές έχω ζητήσει “ανάκτηση ή μηδενισμό κωδικού”, τρεις φορές έχει γίνει “επαλήθευση στοιχείων” – λες και αυτό ήταν που ζήτησα). Δυστυχώς, δεν έχω το χρόνο που χρειάζεται για το Guild Wars 2, οπότε θα αποφύγω την όποια επαφή μαζί του, αφού και ο πρώτος τίτλος αποδείχτηκε (για εμένα) άκρως εθιστικός, σε σημείο να… μου κάνει ζημιά (ξενύχτια, απώλεια μνήμης, τικ στον δείκτη από τα πολλά κλικ κ.λπ.). Ίσως… Ίσως λίγο αργότερα…

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Να προσθεσω πως δεν ειναι απαραιτητο για τις οποιες αγορες να χαλαει λεφτα ο κοσμος διοτι εχει δωθει η δυνατοτητα να γινονται αγορες και απο ingame currency (gold).

    Λεπτομεριακα:
    Δε μπορει καποιος (οπως γινεται παραδειγμα στη Blizzard), να πληρωσει απευθειας 10 ευρο απο τη πιστοτικη του και να αγορασει για παραδειγμα ενα boost για γρηγοροτερο EXPαρισμα.
    Θα πρεπει να καταθεσει ενα ποσο ευρο και με αυτο να “αγορασει”/”ανταλλαξει” εναν αριθμμο απο Gems. Με αυτα τα Gems λοιπον αγοραζει οτι θελει ο παιχτης (ιδια λογικη ακριβως με τα Riot Points του League of Legends).

    Το catch της υποθεσης ομως τωρα ειναι πως η ArenaNet θελωντας να καινοτομησει δινει τη δυνατοτητα αγορας Gems με ingame gold! Αλλα και αντιστροφως αγορα gold με Gems.

    Αυτο αυτοματα σημαινει πολλα πραγματα. Τα πιο σημαντικα πορισματα ειναι πως στην ουσια η ArenaNet “αφηνει” τους παιχτες να αγορασουνGems με πραγματικα χρηματα και μετα να τα ανταλλαξουν με gold! Που εν συνεπεια αυτο σημαινει πως ενας παιχτης μπορει να κανει αυτο που στο WoW θεωρειτε παρανομο, να αγοραζει δηλαδη gold.
    Αλλο ενα πολυ καλο ειναι οτι με Gems μπορει ενας παιχτης να αναβαθμισει το παιχνιδι του απο normal edition σε deluxe εδιτιον αγοραζωντας Gems και ανταλλασωντας τα με το upgrade. Αλλα επειδη και με gold μπορεις να αγορασεις gems αυτοματως η δυνατοτητα δωρεαν αναβαθμισεις στην ουσια ειναι πλεον εφικτη. Απλα παιζεις το παιχνιδι σου και οταν αγγιξεις τη τιμη πας και το αναβαθμιζεις.

    Τελος σημαντικο να αναφερω ειναι πως τα Gems ΔΕΝ ειναι soulbound ή αλλιως account bound. Ta Gems ειναι tradable.

    Οσο για το ποσο θα ειναι βιωσιμο το παιχνιδι και αν θα κρατησει στο περασμα του χρονου η απαντηση δινεται αμεσα απο την ελειψη συνδρομης.

    Για κανενα λογο δε θα νιωσει ο παιχτης να παρατησει το GW2 αφου δεν υπαρχει καποια ενεργεια που θα μπορει να ακνει για να το παρατησει (π.χ. cancel subscription). Οποτε θελει καποιος μπαινει απολαμβανει το παιχνιδι του και στη συνεχεια προχωραει.

    Υ.Γ.
    Αυτα απο μενα. Πρωτη φορα ποσταρω κατι. Σας παρακολουθω μανιωδως κανετε καταπληκτικη δουλεια. Λυπαμαι που δεν συνεχισατε την YouTube δραστηριοτητα αλλα δυστυχως η κοινοτητα της Ελλαδας δε εχει την πειθαρχια και την ωριμοτητα να χειριστει σωστα τετοια media. :)
    Τελοςσας ευχομαι αυτο που κανετε εδω να το συνεχισετε και να ξερετε οτι σας αγαπαμε για το χρονο σας και τις πληροφοριες που μοιραζεστε μαζι μας :)

  • ducklord

    Απαντώ μόνο για να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα θετικά σου σχόλια. Λυπάμαι που δεν μπορέσαμε να συνεχίσουμε τα videos μας όπως θέλαμε, αφού μια αναπόφευκτη μετακόμιση “έσπασε” την ομάδα μας στα δυο. Δηλαδή, “εγώ εδώ, ο Φώτης αλλού” – αφού, για την ώρα… έχουμε μείνει οι δυο μας.

    Για τα υπόλοιπα, απλά ευχαριστώ για την ενημέρωση. Δεν γνώριζα – όπως και είπα – ποιά ακριβώς θα είναι η “οικονομική πολιτική” του νέου τίτλου, πέρα από το ότι και αυτός ξεκινά με τη βάση του απόλυτου-free-to-play που χαρακτήριζε και το πρώτο Guild Wars (ω, να πάρει, και μόλις είχα φτάσει Level 20 – ναι, μου πήρε χρόνια).