Linux gaming sucks

Εξομοίωση: μοναξιά μου όλα

Και καλά τα “εμπορικά” παιχνίδια, εντάξει, ας ξεχάσουμε και τα “indie” games που συχνά απαιτούν συγχρονισμένες προσπάθειες από δυο-τρεις ανθρώπους. Τι γίνεται με τους… εξομοιωτές; Ναι, ναι, “με εκείνα τα προγράμματα που σου επιτρέπουν να παίζεις στον υπολογιστή τίτλους από άλλες πλατφόρμες” – από arcades, κονσόλες αλλά και άλλους, παλαιότερους υπολογιστές. Τι γίνεται, λοιπόν, με αυτά; Δυστυχώς, όχι και πολλά.

Ο χώρος της εξομοίωσης έχει εδώ και καιρό συρρικνωθεί, λόγω δυο βασικών λόγων: τα περισσότερα παλιά συστήματα έχουν, πια, εξομοιωθεί σε μεγάλο βαθμό, και όσοι ήθελαν να ασχοληθούν με αυτά έχουν ήδη ασχοληθεί. Έτσι, ενώ παλιά, όταν ήταν “κάτι νέο” ως ιδέα, είχε γνωρίσει σημαντική άνθιση, σήμερα αποτελεί ένα πολύ μικρό και εξεικευμένο κομμάτι του χώρου του gaming. Όσο για το δεύτερο λόγο; Όποιο σύστημα δεν έχει εξομοιωθεί ακόμη, δεν είναι και εφικτό να εξομοιωθεί στο πολύ κοντινό μέλλον. Είτε διότι δεν υπάρχουν τεχνικές πληροφορίες για αυτό, είτε διότι οι υπολογιστές μας δεν είναι ακόμη αρκετά γρήγοροι για κάτι τέτοιο.

Και έτσι, οι εξομοιωτές που ήδη υπάρχουν “κάνουν κυκλάκια” από τα Windows στο Linux, από το Linux στο Android κ.λπ. Μόνο που ειδικά το Linux είναι το… “ριγμένο” της παρέας.

Αρκετοί εξομοιωτές, κυρίως των πιο σύγχρονων κονσολών, βασίστηκαν σε τεχνολογίες των Windows για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων, με αποτέλεσμα οι εκδόσεις για Linux να… τρέχουν να προφτάσουν. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα, ο PCSX2 που επιτρέπει την αναπαραγωγή παιχνιδιών του PlayStation 2 μέσω ενός σχετικά σύγχρονου PC, και ο Dolphin, που φέρνει στα PCs τους τίτλους των GameCube και Wii.

Και στις δυο περιπτώσεις, τα graphics plugins που αξιοποιούσαν τα DirectX απέδιδαν καλύτερα από ό,τι όσα λειτουργούσαν με OpenGL, ενώ πρόσθετο πρόβλημα πως μέχρι πρόσφατα ο χρήστης Linux καλούνταν “να τους πακετάρει μόνος του” αν ήθελε την τελευταία-τελευταία έκδοση τους, που πάντα καθυστερούσε να ενσωματωθεί στα διάφορα αποθετήρια.

Page 10 of 12« First...89101112
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.