Linux gaming sucks


Ναι, οκ, το Linux υστερεί όσον αφορά στο χώρο του gaming. Δεν είναι, όμως, κομματάκι… τραγικό, αυτό το μειονέκτημα να ισχύει _και_ όσον αφορά στα παιχνίδια από ανεξάρτητους δημιουργούς, αλλά και τους εξομοιωτές;

Χαώδης ανάπτυξη και έλλειψη standards

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες όσον αφορά στην έλλειψη παιχνιδιών στον κόσμο του Linux σίγουρα είναι η έλλειψη… standards – κάτι που φαίνεται κομματάκι περίεργο από τη στιγμή που η κοινότητα του Open Source είναι αυτή που “βροντοφωνάζει” περισσότερο για τη σημασία των standards. Ο λόγος; Δυστυχώς, η έννοια του “standard” όσον αφορά στο λογισμικό μάλλον έρχεται ως ένα σημείο σε αντίθεση με την έννοια της “ελευθερίας επιλογών”.

“Standard” θα πει “κάτι δεδομένο και κοινό”. Για παράδειγμα, το σχήμα των… πριζών στην Ελλάδα είναι “standard”. Το τυπικό βύσμα 3,5 που χρησιμοποιούν τα περισσότερα ακουστικά είναι “standard”. Οι εκδοχές του Linux για τις οποίες καλούνται να γράψουν παιχνίδια οι developers, αλλά και το hardware στο οποίο αυτές τρέχουν, είναι τόσες πολλές, ώστε χάνεται η έννοια του “standard”. Του “δεδομένου”. Του “μοναδικού”.

Ναι, είναι καλό που ο χρήστης μπορεί να επιλέξει αν θέλει το σύστημα διαχείρισης και αναπαραγωγής ήχου να είναι το ALSA, ή το Open Sound System, ή το PulseAudio που “πατάει” σε αυτά, αλλά η δική του “ελευθερία επιλογής” σημαίνει πως ο developer θα πρέπει να δοκιμάσει το παιχνίδι του και στα τρία συστήματα ήχου για να εξαφανίσει την πιθανότητα κάποιου bug. Ομοίως θα πρέπει να ελέγξει αν προβάλλονται σωστά τα γραφικά, ενώ, όπως είδαμε σε προηγούμενο θέμα μας, η κατάσταση των drivers στο Linux μέχρι σήμερα δεν βοηθά την κατάσταση. Και αυτά είναι μονάχα ένα κομματάκι του παγόβουνου.

Δεν θα επεκταθούμε στο θέμα, για ένα και μόνο λόγο: προσωπικά, δεν είμαι προγραμματιστής, και δεν θεωρώ πως μπορώ να εκφέρω μια αντικειμενική άποψη για το πόσο δύσκολο είναι να δημιουργήσει κανείς ένα παιχνίδι για το Linux. Θυμάμαι, όμως, αν δεν απατώμαι για τον τίτλο, τον δημιουργό του Braid, ενός βραβευμένου παιχνιδιού που πρωτοεμφανίστηκε στο Xbox 360 και συνέχισε την πορεία του στο PlayStation 3 και τα PCs, να προσπαθεί να βγάλει άκρη με το “πώς να περιορίσει τον κέρσορα του mouse στα όρια μιας οθόνης που προβάλλει accelerated γραφικά”. Σίγουρα θα υπήρχε λύση, που μάλλον ένας “πιο advanced” προγραμματιστής θα γνώριζε πώς να προσπεράσει. Να, όμως, που ένα τέτοιο… ανόητο πρόβλημα περιόριζε τον – έστω, αρχάριο – δημιουργό ενός (βραβευμένου όμως, το θυμίζω) παιχνιδιού από το να κυκλοφορήσει τον τίτλο του για το Linux. Αυτό, και η στάση των χρηστών του – που θα αναφέρω παρακάτω.

Page 1 of 1212345...10...Last »
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.