Digg: επωλήθη

Το “κοινωνικό” site ειδήσεων Digg εξαγοράστηκε από τη Betaworks, ενώ πατέντες του αγοράστηκαν από το LinkedIn.

Το digg είναι γνωστότερο στο Αγγλόφωνο κομμάτι του Internet, και δεν γνώρισε και τόσο μεγάλη επιτυχία στη χώρα μας. Ακόμη και έτσι, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει την επιρροή που είχε στο Internet συνολικά, όντας το πρώτο ειδησεογραφικό site που έδωσε έμφαση στους χρήστες, στην “κοινότητα” του.

Για όσους το αγνοούν, το digg λειτουργούσε (και λειτουργεί) ως εξής: αφού εγγραφεί κανείς σε αυτό, μπορεί, όπως και σε twitter και facebook, να αρχίσει να αναρτά καταχωρήσεις. Εδώ, όμως, δεν μιλάμε για “προσωπικά updates” του στυλ… “βουρτσίζω τα δόντια μου”, όπως συναντώνται στα περισσότερα άλλα “κοινωνικά” sites, μα για άρθρα, posts, ειδήσεις από sites που ο χρήστης θεώρησε ενδιαφέροντα. Οι υπόλοιποι χρήστες μπορούν να τα βλέπουν και να τα “ανεβάζουν” ή να τα… “θάβουν”. Αποτέλεσμα; Η… “σοφία του πλήθους”, να “ανεβοκατεβάζει” τα γεγονότα της κάθε ημέρας στις σελίδες του Digg.

Φυσικά, όπως προστάζει ο νόμος του πλήθους (βλέπε “πρόβατα”, “άμυαλες μάζες”, “πάνω από όλα ο χαβαλές” κ.λπ.), τα θέματα που συχνά-πυκνά έφταναν στην κορυφή στο Digg δεν ήταν και αυτά που θα θεωρούσε κανείς αντικειμενικά αξιόλογα. Π.χ. για κάθε σημαντική ιατρική ανακάλυψη, θα υπήρχαν τουλάχιστον 10 posts με βιντεάκια από γάτες ή έφηβους να τσακίζουν κόκαλα πέφτωντας από τα skateboards τους.

Το Digg προσπάθησε πολλές φορές ανεπιτυχώς να ξεπεράσει αυτό (και όχι μόνο) το πρόβλημα, αλλά και “να γίνει ακόμη πιο κοινωνικό” – βλέποντας τα Twitter και Facebook να το φτάνουν και να το προσπερνούν. Μεγαλύτερη σχετική προσπάθεια, ένα μεγάλο redesign που έκανε πριν αρκετούς μήνες, το οποίο όμως “γύρισε boomerang” καταλήγοντας να ενοχλεί πολλούς από τους παλαιότερους χρήστες του. Παράλληλα, άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες (όλως περιέργως, συνοδευόμενες και από στοιχεία – αν και όχι 100% αδιάσειστα), πως συγκεκριμένοι χρήστες “μαζεύονταν σε κλίκες” και εκμεταλλεύονταν το Digg για να προβάλλουν τις δικές τους ειδήσεις, “αναδεικνύοντας τα θέματα της παρέας τους” και “θάβοντας αυτά των άλλων χρηστών”. Και κάποιοι εξ’ αυτών λεγόταν πως βρίσκονταν και “μέσα” στο Digg, έχοντας αυξημένο επίπεδο πρόσβασης σε σχέση με τους απλούς επισκέπτες.

Τα παραπάνω οδήγησαν σε μια σταδιακή πτώση της δημοτικότητας του Digg, που όμως εξακολουθεί μέχρι σήμερα να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα sites του είδους του. Έτσι ήταν λογικό πως άλλες εταιρείες θα αναγνώριζαν τα θετικά του χαρακτηριστικά και δεν θα έλεγαν όχι στην απόκτηση τους: η Washington Post φρόντισε να “τσιμπήσει” τη βασική ομάδα όσων εργάζονταν στο Digg, ενώ τώρα η Betaworks αγόρασε το ίδιο το site, το όνομα και την “πλατφόρμα” του. Από την άλλη, το LinkedIn εστίασε την προσοχή του αποκλειστικά στις πατέντες του Digg, με πιο ενδιαφέρουσα μια που περιγράφει το σύστημα ψηφοφορίας άρθρων σε αυτό, όπου οι χρήστες “ψηφίζουν ένα άρθρο με ένα κλικ”.

Οι “γνώστες” της εξαγοράς λένε πως η Betaworks πλήρωσε από $500.000 έως $725.000 για το site, η Washington Post γύρω στα $12 εκατομμύρια για την ομάδα του ενώ το LinkedIn από $3,75 έως 4 για τις πατέντες του.

Source:

Sun Valley and self-driving cars aside, the story of the day today is that social news site Digg has sold its remaining assets for $500K to the NYC-based tech firm Betaworks. While that number is indeed in the ballpark, we’re hearing from multiple sources that the total price of the Digg acquisition was around $16 million, including the price paid for IP by a previously unreported acquirer, LinkedIn.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.