Super Road Blaster: ένα παιχνίδι – άθλος για το SNES

Μπορεί το Super Nintendo Entertainment System να θεωρείται πια απαρχαιωμένο, μα αυτό δεν εμπόδισε τον Matthias Nagler από το να μεταφέρει έναν τίτλο που, απλά… “δεν θα έπρεπε να παίζει” σε αυτό!

Ο τίτλος περί του οποίου ο λόγος, το Road Blaster που ο ίδιος μετονόμασε σε… Super Road Blaster, όπως συνηθιζόταν με τις μεταφορές όταν το SNES βρισκόταν στις μεγάλες δόξες του. Ghost’n’Goblins στα άλλα μηχανήματα; Super Ghost’n’Goblins στο SNES. Shinobi αλλού; Super Shinobi εκεί. Μόνο που το “Super”, στην περίπτωση του Road Blaster, μάλλον… του αξίζει!

Βλέπετε, η κονσολίτσα της Nintendo δεν ήταν δα και ένα υπολογιστικό κτήνος, ούτε είχε δυνατότητες που σήμερα θεωρούμε δεδομένες. Ναι, το SNES ήταν πολύ καλό για την εποχή του μα, για παράδειγμα, αν και είχε την επεξεργαστική ισχύ για να τα προβάλλει, δεν είχε αρκετό αποθηκευτικό χώρο στις “κασέτες” του (κατά κόσμον cartridges) ώστε να χωρά αρκετά μεγάλα video. Και το Road Blaster ήταν ένας κλασσικός τίτλος που απαιτούσε τεράστιο (για τα τότε δεδομένα) αποθηκευτικό χώρο ακριβώς για αυτό το λόγο: διότι αποτελούνταν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από video.

Παρόμοιο σε λογική με το Dragon’s Lair, αν και εδώ πρόκειται για ένα racing game, το Road Blaster παρουσίαζε επί της οθόνης κινούμενα σχέδια, και ο gamer καλούνταν να πατήσει το κατάλληλο πλήκτρο την κατάλληλη στιγμή – σήμερα αυτό, σε παιχνίδια σαν το God of War, το ονομάζουμε “quick-time events”. Video επί video έπαιζαν και έπαιζαν (και έπαιζαν) από τους τίτλους έναρξης μέχρι το game over. Πώς θα μπορούσε ένας τέτοιος τίτλος να μεταφερθεί στις… “δεν-παίζω-video” κονσολίτσες και τους υπολογιστές της εποχής;

Τώρα, εν έτει 2012, ο Matthias Nagler κατάφερε να μεταφέρει τον τίτλο στο SNES με… πατέντες: για να τον παίξει κανείς θα πρέπει ή να έχει ένα κανονικό SNES με ένα ειδικό εξάρτημα, το SD2Snes, που επιτρέπει στην κονσόλα να “δεχτεί” κάρτες μνήμης SD αντί των κανονικών cartridges της (ώστε να έχει τον απαιτούμενο χώρο για τα video) είτε, απλά, να χρησιμοποιήσει τον εξομοιωτή bsnes (προφέρεται “business”) που είναι και ο μόνος που εξομοιώνει το εξάρτημα MSU-1, μια ειδική επέκταση του SNES που αξιοποιεί ο τίτλος.

Βέβαια, το πιθανότερο είναι πως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος θα αναρωτηθεί απλά… “γιατί”; Γιατί να μεταφέρει κανείς τον συγκεκριμένο τίτλο στη συγκεκριμένη κονσόλα, σχεδόν μια… εικοσαετία μετά την εμφάνιση και των δυο; Και η μοναδική απάντηση είναι… “γιατί έτσι”! “Γιατί μπορεί”, και το έκανε απλά ως απόδειξη των ικανοτήτων του. Γιατί όλοι έχουν δικαίωμα στην πραγματοποίηση ενός… άθλου, όσο… άτοπος και αν είναι αυτός.

Source:

Once in a blue moon, something comes along that defies all the rules — a technical feat that shouldn’t exist. Super Road Blaster is just such a marvel.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.