Πάει και η Radical Entertainment

Δυστυχώς… άσχημα τα πράγματα για την Radical Entertainment: οι πωλήσεις του Prototype 2 θεωρήθηκαν κάτω των προσδοκιών από την “μαμά” Activision, που αποφάσισε να διαλύσει – κυριολεκτικά και μεταφορικά – τους δημιουργούς του τίτλου.

Το πρώτο Prototype δεν είχε πουλήσει αρκετά καλά, μα τόσο η Radical Entertainment όσο και η Activision έδειξαν να επενδύουν στον τίτλο και το σύμπαν του. Ή, ίσως, όπως αποδεικνύουν οι τελευταίες εξελίξεις, να… ποντάρουν σε αυτόν. Και όπως συμβαίνει περιστασιακά με τα όποια στοιχήματα, δεν γίνεται να είσαι πάντα νικητής.

Έτσι και στην περίπτωση της Radical Entertainment, από ό,τι φαίνεται… “έπαιξε και έχασε”: ούτε το sequel, το Prototype 2 που κυκλοφόρησε πρόσφατα, φάνηκε να έχει αρκετές πωλήσεις για να ικανοποιήσει τη “μαμά” Activision, που έσπευσε να βρει τρόπο να… σώσει τα σπασμένα. Ανάμεσα στις αρχικές ιδέες, ακόμη και η ολική πώληση της Radical Entertainment σε κάποια άλλη εταιρεία – κίνηση που ίσως, τελικά, να αποδεικνυόταν καλύτερη για τους εργαζόμενους σε αυτή, από ό,τι αυτό που, τελικά, αποφασίστηκε: περικοπή του μεγαλύτερου τμήματος των εργαζόμενων (ογδόντα εννιά άτομα) και στροφή της Radical Entertainment σε ρόλο “υποστηρικτικού studio” για τους υπόλοιπους τίτλους της Activision. Και… για όσο κρατήσει και αυτό.

Source:

The studio that created the Prototype franchise, Radical Entertainment, is seeing “significant” layoffs today. Parent company Activision announced the news amid rumors that the company was being altogether shuttered. “[We] have made a difficult conclusion through the consultation process that the only remaining option is a significant reduction in staff,” the statement reads. “Approximately 89 employees or less than 1.5% of our global workforce will be impacted,” the publisher confirmed to Joystiq.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • mike

    Πιστεύω ότι η Activision έχει εξελιχθεί σε χολέρα για το gaming και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η εμπορικότητα αλλά σε υπερβολικό βαθμό. Αν υπήρχαν περισσότερες εταιρίες με τη λογική πχ. της CD Project Red τότε το gaming δεν θα είχε φτάσει σε αυτό το σημείο…

  • ducklord

     Ναι, αλλά από την άλλη, και “μόνη της” να έβγαζε τα Prototype(s) η Radical, πάλι θα είχε να αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα και διάλυση. Δυστυχώς, κανένα από τα δυο δεν “τράβηξε” – και με το πρώτο είχα… λυώσει. Κρίμα.

    Από την άλλη, όλα μπίζνες είναι. Για “παιχνίδια ως τέχνη” και “αυτά που αρέσουν στους λίγους”, μόνο σε indie παραγωγές μπορούμε να καταφύγουμε – που βάζουν πρώτη προτεραιότητα στο “να βγάλουμε καλό παιχνίδι” από ό,τι στο “να έχουμε έσοδα” – που ναι, τα θέλουν, μα είναι “δευτερεύοντα” σε σχέση με την αγάπη τους για το gaming. Α, και λίγοι – και πιθανότατα… τρελοί – Ιάπωνες (βλέπε “Shadow of the Colossus”).

  • mike

    Και εγώ το πρώτο το είχα λιώσει! Όμως η Activision με το παράδειγμα που δίνει με το COD έχει στρέψει και άλλες πολλές εταιρίες στον υπέρμετρο καταναλωτισμό. Θα μου πεις δικαίωμά τους είναι να ενδιαφέρονται για τα κέρδη τους αλλά θα ήθελα να μην είναι αυτά το πρωτεύον κριτήριο. Ουτοπία; Ίσως….

  • ducklord

     Δυστυχώς, “money makes the world go round”… Αν δεν το έκαναν για τα έσοδα, θα ήταν… Μα, το είπα ήδη! Ή “χομπίστες” με αυτοκαταστροφικές τάσεις, που “βγάζουν indie παιχνίδια για τη χαρά του gaming και μόνο”, ή τρελοί Ασιάτες! Δυστυχώς, οποιοσδήποτε άλλος δοκιμάζει κάτι διαφορετικό, καταλήγει να τρώει τα μούτρα του – εμπορικά – και να καταλήγει, και αυτός, “εμπορικός”. Παράδειγμα; Δες τον Ken Levine. Καλό το Bioshock, αλλά στην πράξη, το System Shock ήταν πολύ πιο “ελεύθερο” και “αλλού”. Ή τα Dead Space: το είπαν ξεκάθαρα, πως “καλά το πρώτο και το δεύτερο, μα το τρίτο θα το αλλάξουμε για να είναι πιο εμπορικό”. Και να η έμφαση στο co-op, να η μεγαλύτερη έμφαση στη δράση, να που θα γίνει… Gears of War.