Επαναστατική τεχνολογία χειρισμού μέσω αφής από… την Disney;!

Και όμως, να που η πλέον επαναστατική πρόταση του είδους μας ήρθε από εκεί που δεν το περιμέναμε! Η Disney Research στο Pittsburgh παρουσίασε μια νέα προσέγγιση στις τεχνολογίες αφής, που παίρνει τη λογική των capacitive οθονών και την… απογειώνει!

Το Touché, όπως είναι το όνομα του, δεν περιορίζεται σε μια οθόνη, μα είναι ένας αισθητήρας που μπορεί να μετατρέψει οποιαδήποτε αγώγιμη επιφάνεια σε ένα “χειριστήριο αφής” – από ένα γραφείο μέχρι ένα… πόμολο, ή ακόμη και το ανθρώπινο σώμα ή μια επιφάνεια… υγρού!;!

Αντίθετα με την κλασσική προσέγγιση των capacitive οθονών, που ανιχνεύουν απλά “αν ο χρήστης τις αγγίζει ή όχι”, το Touché “αντιλαμβάνεται” και τον “τύπο” του αγγίγματος. Τις διαβαθμίσεις. Την θέση. Την έκταση της επιφάνειας που “κάνει επαφή”. Βάσει αυτών μπορεί να συμπεραίνει ακόμη και αν ο χρήστης είναι… καθιστός ή ξαπλωμένος.

Οι προτάσεις για πιθανές χρήσης της τεχνολογίας από την ίδια την Disney φαίνονται αρχικά να έχουν ξεπηδήσει από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Για παράδειγμα, μια από τις πιο “πεζές” αφορά σε ένα πόμολο που μπορεί να… καταλάβει αν φεύγεις για πέντε λεπτά από το γραφείο ή μέχρι την επόμενη ημέρα – και, ανάλογα, είτε φροντίζει να εμφανιστεί ένδειξη “επιστρέφω” σε μια οθόνη, είτε… κλειδώνει το γραφείο και σβήνει τα φώτα!

Ήδη η πρόταση της Disney Research έχει κερδίσει ένα βραβείο Best Paper, και θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα στην Conference on Human Factors (CHI 2012) στο Austin των Η.Π.Α.

Source:

What if any object in the world, not just smartphones and tablets, could know when and how you were touching them? If a team working at Disney Research and Carnegie Mellon University continues to make progress, soon we may have smarter chairs, doorknobs, bathtubs, and even living things.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.