Μπάχαλο με το DLC του Street Fighter X Tekken

Street_Fighter-X-Tekken.jpg

Πανέμορφο “καυγαδάκι” έχει ξεκινήσει ανάμεσα στους αγοραστές του Street Fighter X Tekken, του τίτλου που συνδυάζει τα σύμπαντα των… εμ… προφανώς των Street Fighter και Tekken, και στη δημιουργό εταιρεία του, Capcom. Αιτία της διαμάχης, το DLC του τίτλου, που πρακτικά… μόνο “DLC” δεν είναι. Βλέπετε, όπως ανακάλυψαν κάποια “πειραχτήρια” – πριν ακόμη καλά-καλά κυκλοφορήσει ο τίτλος, κάποιοι πρόσθετοι χαρακτήρες του, που η Capcom είχε ανακοινώσει πως θα διατεθούν αργότερα ως DLC, βρίσκονταν ήδη στο δισκάκι.

Info

DLC, για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι τα αρχικά των λέξεων “DownLoadable Content”, δηλαδή “κατεβάσιμο περιεχόμενο”. Και η λογική του είναι πολύ καλή, και… η εξής: αγοράζει ο gamer ένα παιχνίδι που, τελικά, του αρέσει πολύ. Το ίδιο συμβαίνει και με χιλιάδες άλλους gamers. Η δημιουργός εταιρεία μπορεί να “επεκτείνει” τον τίτλο της με πρόσθετο περιεχόμενο, που θα χαρίσει περισσότερη ψυχαγωγία, μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, σε όποιον gamer αποφασίσει να το αγοράσει. Ή που μπορεί να προσαρμόσει περισσότερο την εμπειρία στις απαιτήσεις του – π.χ. να μεταλλάξει τον μουσκουλά πρωταγωνιστή σε χαριτωμένο ροζ λαγουδάκι.

Το πρόβλημα με το DLC είναι πως το “θεωρητικό”, το “ιδανικό” που περιγράψαμε, έχει καταλήξει να είναι κάτι εντελώς διαφορετικό: πρώτη περίπτωση, οι εταιρείες να… πετσοκόβουν τους τίτλους που ετοιμάζουν, διαθέτοντας το περιεχόμενο που αφαίρεσαν κακήν-κακώς, ως “DLC”, αφήνοντας τους μισούς. Ο gamer για να χαρεί τον “πλήρη” τίτλο που αγόρασε καλείται να καταβάλλει ακόμη περισσότερα χρήματα για να αγοράσει ΚΑΙ το DLC – που ουσιαστικά αποτελεί το… υπόλοιπο μισό παιχνίδι. Ή, όπως συνηθίζεται, ένα πολύ-πολύ σημαντικό κομμάτι του. Π.χ. τον… επίλογο (όπως συνέβη στο τελευταίο Prince of Persia).

Δεύτερη περίπτωση, το DLC να είναι εντελώς ανούσιο, όπως, για παράδειγμα, ένα πρόσφατο πακετάκι με πέντε… νέες κόρνες για ένα παιχνίδι αγώνων αυτοκινήτου. Ναι, και όμως. Ναι, για να μπορεί κανείς να κορνάρει με διαφορετικό τρόπο από τον προκαθορισμένο. Γιατί αυτό κάνουμε όλοι στα racing games… Κορνάρουμε…

Αρκετοί λοιπόν από τους αγοραστές του τίτλου δηλώνουν απογοητευμένοι και θεωρούν πως αφού το περιεχόμενο ήταν έτοιμο θα έπρεπε να έχει συμπεριληφθεί στον τίτλο που ήδη αγόρασαν. Όχι να κληθούν να πληρώσουν ακόμη περισσότερα για αυτό.

Η ίδια η Capcom τώρα παρείχε μια επίσημη απάντηση όσον αφορά στις αντιδράσεις του κόσμου, λέγοντας πως ναι μεν τις καταλαβαίνει, μα η ενσωμάτωση του DLC στο δισκάκι του τίτλου ήταν δικαιολογημένη. Ο λόγος; Η… συμβατότητα: όταν, αργότερα, θα αγόραζε κανείς έναν από αυτούς τους χαρακτήρες, και θα έπαιζε multiplayer με κάποιον που δεν είχε αυτό το χαρακτήρα, τι θα γινόταν;

Ομολογουμένως, σε μια τέτοια περίπτωση, αν ένας “εξτρά” χαρακτήρας όντως μπορεί να επιλεγεί σε multiplayer αγώνες όπου δεν “τον έχουν” όλοι, η ενσωμάτωση του DLC στο ίδιο το δισκάκι είναι κομματάκι βολική – αφού δεν θα χρειάζεται να τον κατεβάζει όποιος δεν τον έχει, επειδή τον επέλεξε ο αντίπαλος του. Αυτό, όμως, δεν παύει να σημαίνει πως όπως και αν το ονομάσεις, το “πρόσθετο περιεχόμενο” του Street Fighter X Tekken, αν μη τι άλλο, DLC δεν είναι. Όχι με την πραγματική έννοια του όρου. Διότι από τη στιγμή που DLC θα πει όχι απλά “πρόσθετο”, μα και… “κατεβάσιμο”, DLC -δεν- είναι.

Τώρα, το κατά πόσο η κίνηση της είναι θετική ή αρνητική…

Ody's thoughts

…μπορώ να αναφέρω μόνο προσωπική άποψη: δεν διαφωνώ με την κίνηση της, μα δεν έχω παίξει και τον τίτλο (ακόμη) για να γνωρίζω αν αφήνει την αίσθηση πως “είναι κομμένος”. Αν το Street Fighter X Tekken ικανοποιεί τον gamer, από μόνο του, και δεν φαίνεται… ας πούμε “λειψό”, τότε είτε το “πρόσθετο περιεχόμενο” βρίσκεται σε servers και πρέπει να κατέβει τοπικά, είτε βρίσκεται ήδη στο δισκάκι, ποσώς με ενδιαφέρει – αρκεί να είναι, όντως, “πρόσθετο περιεχόμενο” στον τίτλο που εξαρχής είχε σχεδιάσει η δημιουργός εταιρεία. Αν, αντίθετα, ο τίτλος ακολουθεί την απαράδεκτη λογική του Prince of Persia, με μικρό ρόστερ χαρακτήρων, backgrounds κ.λπ., και προϋποθέτει την αγορά του “DLC” ώστε να παράσχει μια “ολοκληρωμένη εμπειρία”, τότε… Μπού, κακιά Capcom.

Source:

Earlier this month, Capcom drew controversy when Street Fighter X Tekken, released in the US on March 6 and in other regions later that week, proved to have locked, future “DLC” content on the retail launch disc.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.