3D: το μυστικό όπλο της Apple

Και ενώ η Canonical παλεύει με την “έξυπνη κονσόλα” της (το HUD), ενώ η Microsoft προσπαθεί να προσαρμόσει το “άσε-με-ήσυχο-με-σχεδίασες-για-smartphones-τι-θέλεις-τώρα;” Metro Interface της για να λειτουργεί σωστά σε tablets και desktops, η Apple ετοιμάζει το μυστικό όπλο της. Όχι, δεν το γνωρίζουμε. Το μαντεύουμε. Συνήθως, όμως, είμαστε καλοί στις προβλέψεις. Έχουμε φυτικό χάρισμα και κληρονομικό χτένισμα.

Υπάρχουν, λοιπόν, φήμες πως η Apple έχει αρχίσει να “τσιμπάει” τεχνολογίες 3D για ενσωμάτωση στις οθόνες των μελλοντικών iMac (διότι iPhone και iPad με 3D οθόνες άνω των 22”, χλωμό το κόβω – εκτός αν τις κάνει με κάποιο μαγικό τρόπο να διπλώνουν). Και η Apple δεν συνηθίζει να παρουσιάζει “μισά πράγματα”. Αν, λοιπόν, αρχίσει να πουλά υπολογιστές “που μπορούν να δείξουν 3D”, είναι σχεδόν δεδομένο πως θα φροντίσει και να παράσχει περιεχόμενο για αυτούς, αλλά και να προσαρμόσει έτσι το Mac OS X ώστε να τους εκμεταλλεύεται στο έπακρο. Που μας οδηγεί αυτό;

  • Θα δούμε εκδόσεις των iMovie και Final Cut με έμφαση στο 3D. Standard, ακόμη και αν ΔΕΝ δούμε αυτό που ακολουθεί.
  • Θα δούμε το πρώτο πραγματικά όμορφο και λειτουργικό 3D desktop.
  • Οι άλλοι μαζί με τον αγώνα δημιουργίας “ενός καλού 2D desktop” τώρα θα έχουν και τη… σκοτούρα του 3D.

Αν το καλοσκεφθείτε, δύσκολο ΔΕΝ είναι να γίνει κάτι τέτοιο. Το αντίθετο. Απλά, κανένας δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με αυτό. Οι λίγες σχετικές προσπάθειες συνήθως είτε μένουν προσκολλημένες στη 3D λογική, είτε “ξεφεύγουν για τα καλά”. Αυτό το πρόβλημα είχε και η FingerWorks με τα πληκτρολόγια της. Δεν σας λέει κάτι το όνομα; Ειδικευόταν σε “εντελώς επίπεδα” πληκτρολόγια, που λειτουργούσαν και σαν touchpad. Με αναγνώριση multitouch. Μέχρι που την αγόρασε η Apple. Δυο χρονάκια μετά, είδαμε το iPhone.

Σύντομα, λοιπόν, πιθανότατα θα ανακαλύψουμε πως η Apple αγόρασε μια εταιρεία με κάτι-σαν-το-bumptop (το πρόλαβε η Google), βελτίωσε την τεχνολογία της, τη συνδύασε με δυο-τρείς άλλες εξαγορές και κάποια ανάπτυξη από πλευράς της και… τσούπ! Ιδού το 3D στο desktop πρίν από όλους!

Info

Αναφέραμε πως η Apple πειραματίζεται με τεχνολογίες προβολής 3D από το 1995; ;-)

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Anonymous

    Σαν τις καινούργιες ταινίες μου φαίνεται, πολλά FX, το μάτι χορταίνει, αλλά από ουσία…πάλι τίποτα για την apple.

  • Anonymous

    Τελικά και το bumptop τι έγινε; mainstream; όχι, αν και ήταν γαμάτο, αποδείχθηκε gimmick. Όπως και το 3D, μπορεί να ζήσει κανείς άνετα χωρίς και αυτό. Τώρα έχουμε κι άλλα gimmicks, όπως το Siri, αλλά ζούμε και χωρίς αυτό. ΒΓΑΛΤΕ ΚΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΡΕ ΓΑΜΩΤΗ ΜΟΥ!!!!!!!!

  • Anonymous

    Θα διαφωνήσω μαζί σας. Πιστεύω πως όταν (και αν, αν και είμαι κατά 99,9% σίγουρος πως ήδη ετοιμάζει κάτι σχετικό) η Apple παρουσιάσει ένα 3D desktop, ΔΕΝ θα είναι απλά “eye candy”. Θα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί κανείς, για πρώτη φορά, να δουλέψει πραγματικά εύκολα “στις 3 διαστάσεις”.

    Υπάρχουν, π.χ., καλές ιδέες από αντίστοιχα παραδείγματα. Το Bumptop “ομαδοποιούσε” εικονίδια σε “τρισδιάστατα πακέτα”, και δεν θυμάμαι αν ήταν το ίδιο ή κάποιο άλλο, που σου επέτρεπε “να κολλάς σημειώσεις σαν κάδρα σε τοίχους” – απλές, μικρές, χρήσιμες “πινελιές” που όντως θα καταστήσουν ένα 3D desktop καλύτερο από τα σημερινά 2D desktops, και όχι “gimmicks”, “εφεδιές για το τίποτα”.

  • Chris CD

    innovation χωρίς τον Steve Jobs? Πολλοί μιλούν και λένε πως apple δίχως Jobs δεν θα βρει προκοπή, θα δείξει ο χρόνος βέβαια

  • Λοιπόν θα πώ την άποψη μου, και αν δεν σας αρέσει, να πάτε να… φάτε καμιά Lacta. Το 3D είναι gtp(για τον πήγασο?) τεχνολογία. Βλέπω ας πούμε 1080p ταινία και σε 3δ “πιξελιάζει”, του έχω δώσει πολλές ευκαιρίες, έχω δεί όλων των τύπων 3D άλλα είναι χάλια, άσε που γίνεται και DIM η ταινία και επειδή πάσχω απο πονοκεφάλους, μετά απο κάθε 3D θέλω Ponstan και Depon για να στανιάρω….

  • Anonymous

    @google-98ed6a2346ddd04ad5ec320393b7f5b9:disqus Γιατί όχι; Ο Jobs δεν ήταν “ο innovator της Apple”, αλλά περισσότερο ο “χαράζω γραμμή πλεύσης, οργανώνω τις ομάδες και έχω εξαιρετική `μούρη` για ό,τι έχει να κάνει με το μαρκετινγ”. Αυτό που μπορεί να γίνει χωρίς τον Jobs είναι πως ενώ ΚΑΘΕ προϊόν της Apple ήταν μέχρι σήμερα πετυχημένο (λόγω του ότι “ήταν καλό”, περισσότερες φορές λόγω του ότι “ήταν, ε, εντάξει, αλλά είχε εξαιρετική προβολή”, από εδώ και έπειτα το ένα στα δυο, το ένα στα τρία ή κάπου εκεί θα βγαίνει ψιλο-μέτριο. Η απώλεια του δεν σημαίνει πως η Apple θα σταματήσει να κάνει ό,τι έκανε.

    …δηλαδή, να αντιγράφει και να πλασάρει “δικές της”, “πιο γυαλιστερές” εκδοχές άλλων λύσεων! Το περίεργο με και, ταυτόχρονα, το δύσκολο για την Apple, δεν είναι “ο θάνατος του Jobs”, αλλά το ότι με την έλευση του iPad ακόμμη και οι πρώην σύμμαχοι της μετατράπηκαν σε εχθρούς (βλέπε Samsung), αναγκάζοντας την να σταματά να βασίζεται “σε συνεργάτες” όλο και περισσότερο. Έτσι, τώρα πρέπει να ετοιμάζει ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ τεχνολογίες αντί “να δανείζεται”. Να αναπτύσσει δικούς της επεξεργαστές, δικές της οθόνες κ.λπ. Ή θα γίνει η πλέον innovative εταιρεία του πλανήτη, ή θα καταποντιστεί. Και το μόνο σημείο στο οποίο έχει άμεση σχέση ο Jobs με αυτό είναι στο ότι “αυτός την έφερε σε αυτό το σημείο”.

    @facebook-100001658494062:disqus Διαφωνώ. Το ίδιο λέγαμε κάποτε για την 3D επιτάχυνση στο desktop. Τότε οι κάρτες γραφικών δεν είχαν καν αρκετή μνήμη για να παρουσιάζουν textures με ανάλυση μεγαλύτερη από 512×512 pixels, που σήμαινε πως ΔΕΝ γινόταν “να κολλήσει εύκολα το desktop σε ένα πολύγωνο” (ώστε να έχουμε, π.χ., εφέ σαν τον cube του Compiz). Σήμερα, όποιος δουλέψει με Compiz (με τα “παραγωγικά” extensions του, όχι “το eye candy”, δηλαδή “αυτά για σημειώσεις, λήψη screenshots με ένα κλικ” κ.λπ.) δεν μπορεί εύκολα να επιστρέψει σε άλλο desktop χωρίς να νιώσει περιορισμένος. Το ίδιο μπορεί να κάνει κάποιος με ένα 3D Desktop: όσα έχουμε δει είναι ημίμετρα. Αν κανείς φτιάξει το πρώτο κορυφαίο 3D desktop, θα βρεθεί αιώνες μπροστά από τον ανταγωνισμό, και σε θέση που θα μιμούνται όλοι (όπως σήμερα το Compiz).

    Όσο για το θέμα των 3D ταινιών, ψάχνε πριν δεις μια ταινία αν ΓΥΡΙΣΤΗΚΕ σε 3D ή αν ΤΗΝ ΕΚΑΝΑΝ 3D, ΑΦΟΥ είχε γυριστεί! Στην πρώτη περίπτωση το μόνο πρόβλημα είναι το ότι “φαίνεται πιο σκοτεινή” – αλλά σε μια καλή τηλεόραση με σωστές ρυθμίσεις, δεν είναι πρόβλημα (π.χ. στη δική μου έχει διαφορετικές ρυθμίσεις για 3D ώστε να έχει σωστά χρώματα, αντίθεση, φωτεινότητα). Στη δεύτερη, κάποιος μάγκας σε μια μονταζιέρα και δυο-τρείς τυπάδες πάνω από PCs προσπάθησαν να πάρουν μια “επίπεδη” ταινία και “να την ξεχειλώσουν” για να “δείχνει βάθος”. Όσο καλή δουλειά και να κάνουν, “κανονικό 3D” ΔΕΝ είναι. Και έτσι, κάποια απροσδιόριστη στιγμή, μάτια και εγκέφαλος αρχίζουν να το καταλαβαίνουν – και αρχίζει ο πονοκέφαλος.

    Το χειρότερο είναι πως η μόνη “πραγματικά-σωστό-3D” ταινία είναι το α-πα-ρά-δε-κτο Avatar. Και κάποια 3D κινούμενα σχέδια (π.χ. το “Cloudy, with a chance of meatballs” – στη χώρα μας “βρέχει κεφτέδες”) που σχεδιάστηκαν εξαρχής για 3D προβολή (και ΟΧΙ-ΟΧΙ-ΟΧΙ το “βασιλιάς των λιονταριών” και τα παραπλήσια “ας-βγάλουμε-3D-να-φάμε-τα-λεφτά-του-κοσμάκη”).

  • Το είδα και το Avatar, του έχω δώσει 1000 ευκαιρίες, τι να πώ ίσως αλληθορίζω και δεν κάνει για μένα το 3D…

  • Rakeback up to 40%!Earn
    up to $1000 free/monthly as you play poker.Visit RakeNews.com for
    details

    http://www.rakenews.com