Half-Life, και το gaming άλλαξε για πάντα

Τη δεκαετία του 90, μια νέα κατηγορία παιχνιδιών είχε γνωρίσει τεράστια επιτυχία και, παράλληλα, είχε οδηγήσει στην καθιέρωση των PCs ως “το βασικό είδος υπολογιστών”. Μιλάμε, φυσικά, για τα First Person Shooters, που μπορεί να είχαν ρίζες σε παλαιότερους τίτλους, μα στην πραγματικότητα καθιερώθηκαν με το Doom, που πολλοί έσπευσαν να μιμηθούν, και στη συνέχεια με το Quake.

Πριν από αυτά, κάποια adventures και RPGs, είδη παιχνιδιών που μέχρι τότε δεν χαρακτηρίζονταν τόσο για την έντονη δράση τους όσο για την έμφαση σε σκέψη και στρατηγική, είχαν “παίξει” με την προοπτική πρώτου προσώπου, προσπαθώντας να χώσουν ακόμη καλύτερα τον παίκτη στον κόσμο τους. Τα First Person Shooters… “ξέχασαν” διακριτικά-διακριτικά ό,τι είχε να κάνει με σενάριο, με εξέλιξη χαρακτήρων, ακόμη και με τη… λογική, και αρχίζοντας με το Wolfenstein 3D έδωσαν έμφαση στη δράση και τις σφαίρες. Η επιτυχία του Wolfenstein 3D oδήγησε στην εμφάνιση ουκ ολίγων κλώνων του και, ομοίως, όταν αργότερα κυκλοφόρησε το Doom και, μετά από αυτό, το Quake, η ιστορία επαναλήφθηκε.

Όλοι οι τίτλοι του είδους είχαν σενάριο που χωρούσε το πολύ σε μια παράγραφο: κάποιος, κάπου, είναι κακός, και έχει λεγεώνες από Χ (όπου “Χ” τέρατα, στρατιώτες, εξωγήινοι, δαίμονες, οτιδήποτε). Ο παίκτης, εξοπλισμένος με κάποια όπλα, έπρεπε να τους ξεκάνει όλους, μέχρι να φτάσει στο τέλος της περιπέτειας του (και, συχνά-πυκνά, στον “μεγάλο κακό”). Επειδή στην πορεία θα έτρωγε δυο-τρεις… “σφαλιαρίτσες” και αυτός, σε διάφορα σημεία κάθε πίστας μπορεί να βρίσκονταν κάποια “medkits”, “φαρμακεία” θα τα λέγαμε στα Ελληνικά. Ναι, ένα… κουτάκι με επίδεσμους και γάζες ήταν συχνά-πυκνά αυτό που χώριζε τον παίκτη από την ολική εξολόθρευση των δυνάμεων της Κολάσεως, αφού με αυτό “ξαναγέμιζε ενέργεια” – τουλάχιστον, ως ένα σημείο. Μαζί με αυτά, ο παίκτης έβρισκε και νέα, δυνατότερα όπλα. Και αυτά βρίσκονταν σε διάφορα σημεία της πίστας – πίσω από κάποιον “κρυφό τοίχο”, επάνω σε κάποιο βάθρο, στα βάθη ενός ναού… Τέτοια πράγματα.

Page 1 of 512345
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Billy Tsik

    Oreo arthro. Thums up