novacut: η κοινωνική επανάσταση στην επεξεργασία video

Ένα πραγματικά πρωτότυπο project, το novacut αισιοδοξεί να παράσχει την πρώτη “κοινωνική” πλατφόρμα επεξεργασίας video. Ακούγεται περίεργο; Είναι.

Η διαδικασία του μοντάζ συνήθως ολοκληρώνεται από έναν άνθρωπο, που παίρνει στα χέρια του “ακατέργαστα πλάνα” από ένα video και αναλαμβάνει να τα ανατοποθετήσει, κόψει, ράψει και βελτιώσει, παράγοντας ένα τελικό αποτέλεσμα που εμείς θα δούμε στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο, το web. Συνήθως, αυτό είναι και ένα από τα πιο χρονοβόρα τμήματα της διαδικασίας παραγωγής ενός video, αφού δεν μιλάμε απλά για “μοντάζ”, για “ανατοποθέτηση σκηνών”. Σε αυτό το στάδιο “κολλάνε” στο “πραγματικό video” τα εφέ που έχουν δημιουργηθεί για να ενσωματωθούν σε αυτό, οι όποιοι τίτλοι, τα ηχητικά εφέ, βελτιώνονται τα χρώματα, η αντίθεση… Και για αυτό βλέπουμε συχνά τα γυρίσματα μιας ταινίας να ολοκληρώνονται σε δυο-τρείς μήνες, οι ηθοποιοί να πηγαίνουν στα σπιτάκια τους, και ο σκηνοθέτης να… κλειδώνεται σε ένα δωμάτιο με τους υπεύθυνους για το μοντάζ για πέντε-δέκα μηνάκια – κατά τα οποία η ταινία συνοδεύεται από το χαρακτηρισμό “βρίσκεται σε post-production”.

Ναι, και;

Το novacut, λοιπόν, είναι ένα μεγαλεπίβολο project που αισιοδοξεί να αλλάξει ακριβώς αυτή τη διαδικασία, με την πλέον απλή ιδέα: όπως ακριβώς υπάρχουν τα single player και τα multiplayer παιχνίδια, έτσι θα μπορούσε και το μοντάζ αντί για… “single player” εργασία να αντιμετωπιστεί ως “multiplayer”. Να εκμεταλλευτεί το “cloud”. Να επιτρέψει σε χρήστες από κάθε άκρο του πλανήτη να συνεργάζονται στο ίδιο project.

Το novacut δεν αποτελεί στην πράξη αντίπαλο πακέτων όπως το Final Cut, το Premiere, το Vegas και τα παραπλήσια. Δεν προσπαθεί καν “να παίξει στο γήπεδο τους”. Δηλώνει εξαρχής πως είναι κάτι απολύτως διαφορετικό, που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι σήμερα. Στόχοι των δημιουργών του, να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο απλό, να παράσχει όλα τα βασικά εργαλεία για την επεξεργασία video, και να δημιουργήσει μέσω του ίδιου του λογισμικού και μιας βασισμένης-στο-cloud πλατφόρμας μια συνολική λύση για “αποκεντροποιημένη” επεξεργασία video.

Θεωρητικά, λοιπόν, διότι η λύση δεν είναι ακόμη έτοιμη, η εργασία με αυτό θα έχει ως εξής: τα αρχεία ενός project θα βρίσκονται “τοπικά” στους δίσκους των χρηστών. Το “πώς θα βρίσκονται εκεί” είναι κάτι που, αρχικά, δεν αφορά την εφαρμογή – το πιο πρακτικό είναι οι χρήστες να τα έχουν ανταλλάξει μεταξύ τους μέσω σκληρών δίσκων (συνήθως έχουν τεράστιο μέγεθος) ή DVDs, “πρακτική” αποθήκευση δηλαδή. Φυσικά, τίποτα δεν εμποδίζει το ανέβασμα-κατέβασμα τους από χρήστη σε χρήστη, ενώ στο μέλλον ίσως ενσωματωθεί υποστήριξη για peer-to-peer ανταλλαγή ανάμεσα σε όσους χρήστες εργάζονται σε ένα project.

Από τη στιγμή που βρίσκονται τα αρχεία στους δίσκους, λοιπόν, και πολλοί χρήστες αρχίζουν να επεξεργάζονται το ίδιο project, η εφαρμογή θα αποθηκεύει “τοπικά” αρχεία που θα περιγράφουν απλά τις τροποποιήσεις που έχουν κάνει στα αρχεία. Αυτές οι “τροποποιήσεις” είναι που “θα ανταλλάζονται” από χρήστη σε χρήστη. Έτσι, ο Μπάμπης και ο Μιχαλιός εργάζονται επάνω στα αρχεία βίντεο Α και Β, που έχουν στους δίσκους τους. “Κόβει” ο Μπάμπης το αρχείο Β σε δυο κομμάτια, και ο υπολογιστής του Μιχαλιού “λαμβάνει ενημέρωση” πως “το αρχείο Β είναι κομμένο σε δυο κομμάτια”. Πάπαλα! Ορίστε το… multiuser editing!

Ακριβώς για αυτό είναι μια έξυπνη ιδέα, αν και τίποτα δεν εμποδίζει όσους επιμένουν να μην μπορούν να συγχρονιστούν από το να… διαλύει ο ένας τη δουλειά του άλλου!

Page 1 of 212
...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.