Πρόβλεψη σεισμών μέσω… βατράχων;!

Superfrog.png.jpg

Μια νέα, πρωτοποριακή μέθοδο πρόβλεψης σεισμών έχει αρχίσει να αναπτύσσεται από τους Dr. Friedemann Freund της NASA και Dr. Rachel Grant του Open University, η οποία βασίζεται στα… βατράχια! Ναι, και όμως, στα βατράχια – και όλως περιέργως, δεν έχει να κάνει με παράξενα πειράματα και τρελούς επιστήμονες, μα με απλή παρατήρηση, λογική!

Πιθανότατα έχετε δει ακόμη και σε ταινίες να παρουσιάζεται μια μαζική “φυγή ζώων” πριν από κάποια μεγάλη καταστροφή – είτε πρόκειται για το 2012 του Michael Bay με τα ζώα “να προαισθάνονται την επικείμενη καταστροφή” και να… μεταναστεύουν μαζικά προς την αντίθετη κατεύθυνση, είτε για το Super 8 του J.J. Abrams με τα σκυλιά να φεύγουν προς οποιαδήποτε πολιτεία της Αμερικής δεν έχει… κακό εξωγήινο. Το ίδιο πράγμα παρατήρησαν και οι επιστήμονες για τους οποίους ο λόγος, και συγκεκριμένα, μια “μαζική έξοδο”… βατράχων λίγο πριν το σεισμό που χτύπησε την πόλη L’Aquila στην Ιταλία το 2009.

Από αυτό συνειδητοποίησαν πως η πίεση στις τεκτονικές πλάκες, “μέσα στη γη”, απελευθερώνει μεγαλύτερα ποσοστά θετικά φορτισμένων ιόντων από το κανονικό που, με τη σειρά τους, επηρεάζουν την ποιότητα του νερού. Και αυτό είναι κάτι που μπόρεσαν, τουλάχιστον στη συγκεκριμένη περίπτωση, να “καταλάβουν” οι βάτραχοι που… τράπηκαν σε φυγή, διαισθανόμενοι πως “κάτι δεν πάει καλά”!

Έτσι, σύμφωνα με τον Friedemann Freund της NASA, αν καταφέρουμε να καταλάβουμε πώς όλα τα είδη “σημάτων” ενώνονται, “σημάτων” σαν αυτά που αισθάνονται τα ζώα, ίσως στο μέλλον όποτε ανιχνεύουμε πως υπάρχουν 4-5 διαφορετικές ενδείξεις πως “κάτι δεν πάει καλά”, θα μπορούμε και εμείς να καταλάβουμε πως “κάτι θα συμβεί” για να προετοιμαστούμε κατάλληλα.

[src url=http://science.slashdot.org/story/11/12/02/030244/using-toads-to-predict-earthquakes]

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.