Πρωτότυπο και με… “ιστορία” το multiplayer του Max Payne 3

Από ό,τι φαίνεται, το IGN κατάφερε να αποσπάσει πληροφορίες για το multiplayer κομμάτι του Max Payne 3, του τίτλου τα ηνία του οποίου ανέλαβε η Rockstar από τη Remedy, και αν μη τι άλλο, έχουν ένα κάποιο ενδιαφέρον. Κυρίως διότι αν ισχύουν όσα ισχυρίζονται, το Max Payne 3 θα καταφέρει να συνδυάσει multiplayer δράση με “εξέλιξη ιστορίας”, παντρεύοντας για πρώτη φορά τα δυο τόσο διαφορετικά “πρόσωπα” των σύγχρονων παιχνιδιών, την “φρενήρη δράση” του multiplayer με την “κινηματογραφική εμπειρία” του single player.

Σύμφωνα με το IGN, λοιπόν, η Rockstar δημιούργησε ένα νέο mode ειδικά για το Max Payne 3, το Gang Wars, που αποτελεί και το επίκεντρο της multiplayer δράσης του Max Payne 3. Σε αυτό η δράση ακολουθεί μεν τις τυπικές προσταγές των multiplayer τίτλων (π.χ. με τη λογική του Capture The Flag, μόνο που εδώ είναι “πάρε τα ναρκωτικά και τρέχα πριν σε πιάσουν”), αλλά είναι έτσι δομημένη ώστε να “εξελίσσεται”, όπως θα περίμενε κανείς από έναν single player τίτλο. Και επειδή δεν γίνεται εύκολα κατανοητό κάτι τέτοιο, δίνεται ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Τώρα, και με σενάριο!

Έστω πως ο παίκτης, μαζί με την παρεούλα του, “τσιμπάνε” σακούλες με φράγκα και επιστρέφουν προς τη βάση τους. Και όλα “πάνε καλά”. Στον επόμενο γύρο, δεν θα πρέπει και πάλι να ξανα-μανα εντοπίσουν τις ίδιες σακούλες, να τις ξαναπάρουν και να ξαναεπιστρέψουν προς τη βάση τους: ο τίτλος θα “χτίζει” σε όσα έγιναν στο προηγούμενο τμήμα της δράσης του και θα παρουσιάζει μια λογική συνέχεια – π.χ., λέμε εμείς τώρα όπως το φανταζόμαστε, μπορεί οι ίδιοι να καλούνται να μεταφέρουν τα χρήματα σε μια άλλη βάση χωρίς να τους καταλάβουν, ή να τα προστατέψουν από μια επίθεση. Η γενική λογική είναι πως “αφού τα έχουν, δεν χρειάζεται να τα ξαναπάρουν, πάλι και πάλι και πάλι”. Το δε σενάριο των αποστολών θα κινείται παράλληλα με αυτό του single player και μπορεί, για παράδειγμα, να περιγράφει τη μάχη που έγινε ανάμεσα σε μικρότερες συμμορίες για “κυριαρχία” σε μια γειτονιά λίγο αφού ο Max “ξεκλήρησε” την μέχρι πρόσφατα κυρίαρχη συμμορία που την έλεγχε.

Το IGN δίνει ως παράδειγμα πως μπορεί στον “δεύτερο γύρο” ξαφνικά να… επικυρήσσεται ο πιο επικίνδυνος παίκτης της παρέας (υποθέτουμε “αυτός με τα περισσότερα kills”), ή να πρέπει η παρεούλα να “κλέψει γη” από την κυρίαρχη ομάδα. Ή, αν εχουν ήδη κυριέυσει ένα κομμάτι γης στον πρώτο γύρο, τα μέλη της παρέας να… τρέχουν πανικόβλητα στον δεύτερο γύρο για να απενεργοποιήσουν βόμβες που “τους έχωσαν” σε αυτό ακριβώς το κομμάτι γης.

Παρουσίαση και ποικιλία στη δράση

Οι στόχοι, τα κατά κόσμον “objetives” του παιχνιδιού, θα συνδέονται μεταξύ τους με voice over από τον ίδιο τον Max αλλά και με κινούμενα comics, διατηρώντας το “στυλ” και την “αίσθηση” του single player τμήματος του τίτλου. Επιπλέον, οι αποστολές θα χαρακτηρίζονται και από ποικιλία στην προσέγγιση τους – π.χ. κάποιες μπορεί να είναι εξαιρετικά… “ατομιστικές”, με τον καθένα να κοιτάζει τον εαυτούλη του, ενώ άλλες να απαιτούν σωστή οργάνωση και… πνεύμα συναδελφικότητας.

Φυσικά, όπως προστάζει η σύγχρονη μόδα των… παντώς τύπου shooters μετά τα Modern Warfare, έτσι και το Max Payne 3 θα διαθέτει το αντίστοιχο των perks: αν και εδώ θα ονομάζονται bursts, θα “ξεκλειδώνονται” μέσω της συλλογής XP. Πέρα από το αναμενόμενο, χαρακτηριστικό της σειράς Bullet Time, το πρωτότυπο είναι πως αρκετά Bursts θα “παίζουν” με την… αντίληψη της πραγματικότητας από τον κάθε παίκτη!

Για παράδειγμα, το Paranoia θα κάνει τους αντιπάλους να βλέπουν τους συμπαίκτες τους ως… εχθρούς, ενώ το Sneaky θα παρουσιάζει την gamertag του παίκτη σαν να άνηκε στην αντίπαλη ομάδα. Καθένα από αυτά θα έχει τρια προοδευτικά επίπεδα, με το καθένα να είναι αποτελεσματικότερο από το προηγούμενο.

Bullet Time στο multiplayer; Μα… Πώς;

Όσο για το Bullet Time, η Rockstar βρήκε έναν πρωτότυπο τρόπο να το ενσωματώσει στο multiplayer τμήμα της δράσης: δεν θα επηρεάζει όλο τον κόσμο, όπως στο single player τμήμα των δυο προηγούμενων τίτλων, αλλά ό,τι βρίσκεται στην… οπτική γραμμή του παίκτη! Έτσι, αν αυτός “κοιτάζει” έναν αντίπαλο, και εκείνος θα αρχίσει να κινείται με αργή ταχύτητα, όπως ο πρωταγωνιστής, δίνοντας του σημαντικό πλεονέκτημα ώστε να προλάβει να τον στοχεύσει με την άνεση του. Και έτσι, ξαφνικά, θα αλλάζει ο ίδιος ο ταχύτατος ρυθμός του παιχνιδιού σε ένα… μπαλέτο σφαιρών, τουλάχιστον ανάμεσα σε δυο “μονομάχους”. Δεν θυμίζει… Far West;

Και αναπόφευκτα, μαζί με το Bullet Time έρχεται στο Max Payne 3 και η άλλη χαρακτηριστική κίνηση του πρωταγωνιστή, το “shootdodge”, όπου “εκτοξεύεται” προς μια κατεύθυνση και ο “αργός χρόνος” Bullet Time ενεργοποιείται μόνο για τη διάρκεια του “άλματος”: ό,τι πρέπει π.χ. στην περίπτωση που ο παίκτης βρέθηκε στη θέση του… θύματος στο προαναφερθέν παράδειγμα της “μονομαχίας”, αφού με ένα shootdodge μπορεί να επιχειρήσει “να σπάσει” την “οπτική γραμμή” με τον αντίπαλο.

Θυμίζουμε πως το Max Payne 3 αναμένεται τον Ιούλιο του 2012, για Xbox 360, PlayStation 3 και PC.

Source:

Max Payne 3’s attempts to give more definition to the spontaneous type of narrative you get in a round of multiplayer.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.