Gladius: “μηχανή” 3D γραφικών για το web από τη Mozilla

Η Mozilla, γνωστότερη ως “η δημιουργός του Firefox”, έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη μιας νέας 3D engine, μιας “μηχανής προβολής 3D γραφικών”, ειδικά για χρήση στο web. Η Gladius, όπως είναι το όνομα της, βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και με τίποτα δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με “ώριμες” προσπάθειες του είδους, όπως η Unreal engine και η CryEngine, που “κρύβονται” πίσω από τίτλους όπως τα Gears of War 3 και Crysis 2. Οι ικανότητες της παραπέμπουν περισσότερο σε πρώιμους 3D τίτλους δεκαπενταετίας, στην καλύτερη των περιπτώσεων. Έχει, όμως, ένα πολύ-πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, που πιθανότατα υποπτευθήκατε: “τρέχει στον browser”!

Η Mozilla έχει δημιουργήσει την Gladius ως μέρος του ευρύτερου project Paladin, στόχος του οποίου είναι η προβολή “3D περιεχόμενου” μέσω του browser. Για να δοκιμάσει στην πράξη την engine της, η Mozilla δημιούργησε ένα απλό παιχνίδι, το RescueFox, που μπορείτε να βρείτε εδώ. Χάρη στην ανάπτυξη του, η ομάδα συνειδητοποίησε σημαντικά προβλήματα που είχε η engine της, με βασικότερο την αυξημένη δίχως λόγο πολυπλοκότητα της, που φρόντισε να διορθώσει. Το αποτέλεσμα είναι μια απλοϊκή μεν, λειτουργική δε “μηχανή γραφικών” που “παντρεύει” τις τεχνολογίες HTML5, Canvas και WebGL και αποτελεί ένα πολύ καλό πρώτο βήμα για το κοντινό μέλλον, όπου θα έχουμε ολόκληρα “κανονικά” παιχνίδια να τρέχουν αποκλειστικά “μέσα στον browser μας” δίχως να απαιτούνται “πρόσθετα” σαν το Flash.

Source:

Mozilla is developing its own 3D engine called Gladius as part of a wider Paladin project whose aim it is to bring 3D to the web

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.