Radar που “βλέπει μέσα από τοίχους” από το MIT

Ερευνητές του MIT κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα με μικροκύμματα που “βλέπει μέσα από τοίχους”, όπως ακριβώς τα συστήματα που έχουμε δει σε ουκ ολίγες ταινίες (το Aliens είναι το πρώτο που έρχεται στο νου), αλλά και στα περισσότερα HUDs (“Heads Up Displays”, η “διάφανη επιφάνεια με ενδείξεις” όπως η “ενέργεια” και τα πυρομαχικά) των παιχνιδιών.

Μέχρι σήμερα υπήρχαν αντίστοιχες λύσεις, αλλά εξέπεμπαν υψηλά ποσά ακτινοβολίας για τη λειτουργία τους. Η προσέγγιση του MIT δεν είναι πιο βλαβερή από ένα κινητό. Κατά τη λειτουργία της, “εκτοξεύει” μικροκύμματα προς ένα τοίχο, το 99% των οποίων “επιστρέφει” – λόγω χαμηλής έντασης. Το 1% που απομένει, όμως, είναι αρκετό για να “προδώσει” τη θέση ατόμων που βρίσκονται “πίσω” από ένα τοίχο.

Πρόσθετο πρόβλημα λόγω της ασφαλούς προσέγγισης του MIT, πως το συγκεκριμένο σύστημα δεν μπορεί να ξεπεράσει τοίχους με πάχος μεγαλύτερο των 8”, ενώ αναπόφευκτα δεν έχει ούτε μεγάλο εύρος, ούτε μεγάλη ακρίβεια: μπορεί να “καταλάβει” τις “θέσεις” ατόμων, αλλά όχι και να τους… παρουσιάσει σαν “ακτινογραφίες” σε κάποια οθόνη. Έτσι, με αυτό μπορεί κανείς να δει μονάχα “κουκιδίτσες”, και όχι την πραγματική μορφή των ανθρώπων όπως, για παράδειγμα, στην “εξελιγμένη όραση” του… Deus Ex: Human Revolution. Ακόμη και έτσι, όμως, θα είναι ένα χρήσιμο βοήθημα κυρίως για στρατιωτικές δυνάμεις.

Source:

The radar array system, created by Gregory Charvat and John Peabody at the university’s Lincoln Laboratory, sends microwave signals that bounce off objects and ultimately return radar images to a screen. The waves can even penetrate concrete walls.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.