Το παραδοσιακό film είδος προς εξαφάνιση

Άκρως ενδιαφέρον το θέμα του CreativeCow Magazine σχετικά με το κλασσικό film, “αυτό στο οποίο γυρίζονταν μέχρι πρόσφατα οι περισσότερες ταινίες”, που όπως και το φωτογραφικό αδελφάκι του, έχει αρχίσει να δίνει σιγά-σιγά τη θέση του σε digital λύσεις.

Όπως λέει ο VP of Cameras της ARRI, Bill Russell:

Quote:

Το ενδιαφέρον για κάμερες με film έχει σχεδόν εξαφανιστεί. (…) Υπάρχουν ακόμη κάποιες αγορές για αυτές -όχι στην Αμερική- όπου πωλούνται κάμερες με film, αλλά αυτά τα νούμερα είναι δραματικά μικρότερα από ό,τι συνηθιζόταν. Αν μιλήσετε σε ανθρώπους στο χώρο της ενοικίασης καμερών, (Σημ.: “θα σας πουν πως…”) το επίπεδο χρήσης των καμερών με film κυμαίνεται πιθανότατα γύρω στο 30% με 40%.

Στην υπηρεσία ενοικίασης (Σημ.: εξοπλισμού για “γυρίσματα” – κάμερες, μικρόφωνα κ.λπ.) AbelCine, στη Νέα Υόρκη, είπε:

Quote:

Το film δεν είναι νεκρό, αλλά αποτελεί όλο και λιγότερο μια επιλογή. Υπάρχει πλήθος παραγόντων που όλοι οδηγούν προς την ίδια κατεύθυνση, μια ακατάπαυστη παρέλαση ψηφιακών μεθόδων που μπορεί να παρακινείται περισσότερο από κινητά τηλέφωνα και “καταναλωτικές” κάμερες από ό,τι την κινηματογραφική βιομηχανία.

Και τα παραπάνω αποτελούν τις απόψεις μονάχα δυο εκ των επαγγελματιών του χώρου που βλέπουν το film να εξαφανίζεται. Αρκετοί προβληματίζονται από αυτό, αφού πέρα από τα όποια του μειονεκτήματα, το film έχει και σημαντικά πλεονεκτήματα.

Οι δυο όψεις του… φακού

Ναι, τα υλικά από τα οποία κατασκευάζεται είναι σχετικά εύφλεκτα – και παλαιότερα ήταν ακόμη χειρότερη η κατάσταση – πολλές ταινίες έχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης είτε διότι είχαν τρομερή φθορά στη μεγαλύτερη έκταση τους, είτε γιατί… “λαμπάδιασαν”, ακόμη και… σχεδόν “από μόνες τους”. Ναι, η διαχείριση του δεν είναι εύκολη, πόσο μάλλον το μοντάζ του. Η δε φύλαξη του, ακόμη δυσκολότερη, αν θέλει κανείς να μειώσει στο ελάχιστο την -αναπόφευκτη- φθορά.

Έλα, όμως, που το αναλογικό, κλασσικό film, έχει σχεδόν τόση “ανάλυση” όση και το ειδικό scanner που το “διαβάζει” – θεωρητικά, ισχύει ο κανόνας “όσο καλύτερο το scanner, τόσο υψηλότερη η ανάλυση”. Ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε ψηφιακό video που να μην μπορεί να ξεπεραστεί σε “ανάλυση” από το κλασσικό film – και για αυτό βλέπουμε και από το ίδιο, θεωρητικά “παλιό” και “χαμηλής ανάλυσης” film να μας έρχονται πρώτα laserdiscs, αργότερα DVDs, τώρα blu-Rays και μετά από αυτά, όποιο και αν είναι το επόμενο “μέσο αποθήκευσης ταινιών”, κλασσικές ταινίες σε “remastered” εκδοχές.

Ναι, η ποιότητα του ψηφιακού video μπορεί να κριθεί ως “αρκετή” ακόμη και για κινηματογραφικές ανάγκες. Και ναι, σίγουρα είναι πιο βολικό να δουλεύεις με ψηφιακό “υλικό”, γλιτώνοντας τις δυσκολίες του αναλογικού. Μήπως, όμως, θα ήταν καλύτερα, ειδικά όσον αφορά στις κινηματογραφικές παραγωγές, να συνεχίσουν να επιμένουν στο αναλογικό, κλασσικό και δοκιμασμένο film, ρίχνοντας περισσότερη “μελέτη” σε νέες μεθόδους διαχείρισης, backup και ψηφιοποίησης του; Με αυτό τον τρόπο θα είχαμε το “best of both worlds”, την καλύτερη “μέση λύση”.

Διότι ναι μεν μπορεί σήμερα να μην σκοτιζόμαστε και η κάμερα του iPhone να μας φαίνεται υπεραρκετή, αλλά έτσι θα ήταν σίγουρο πως στο μέλλον θα είχαμε το “υλικό” για να μετατρέψουμε τις αγαπημένες μας ταινίες σε… ολογραφική μορφή, ή όποια άλλη ασύληπτα καλύτερη -με τα σημερινά δεδομένα- μέθοδο προβολής έχουμε σε 20 – 30 χρονάκια!

Source:

While the debate has raged over whether or not film is dead, ARRI, Panavision and Aaton have quietly ceased production of film cameras within the last year to focus exclusively on design and manufacture of digital cameras. That’s right: someone, somewhere in the world is now holding the last film camera ever to roll off the line.

Source:

”Creative Cow Magazine reports that manufacturers of movie cameras have quietly discontinued production of film cameras. There are still some markets — not in the U.S. — where film cameras are sold, but those numbers are far fewer than they used to be. If you talk to the people in camera rentals, the amount of film camera utilization in the overall schedule is probably between 30 to 40 percent. However, film usage is dropping fast, which has ramifications up and down the production line. Archivists are worried.”

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.