Greg Zeschuk της BioWare: “Τα RPGs χάνουν το νόημα τους”


…αν και μάλλον αυτό, από μόνο του, δεν έχει και τόσο νόημα ως ατάκα. Στην πραγματικότητα, η δήλωση του κ. Zeschuk μπορεί να αποδοθεί ως:

Quote:

Τα RPGs πάντα ήταν το ψωμοτύρι μας (Σημ.: “bread and butter” τα χαρακτηρίζει), η καρδιά μας βρίσκεται σε αυτά, αλλά την ίδια στιγμή νομίζω – να, είχαμε την παρουσίαση για τα RPG στην GDC χθες – και αυτό που είχε ενδιαφέρον ήταν η συζήτηση που είχαμε για το “τι είναι ένα RPG”, και είναι ένα μείγμα. … Τα είδη των παιχνιδιών αρχίζουν να μπλέκονται, εμφανίζονται όλο και περισσότερα στοιχεία προόδου (Σημ.: εννοεί “εξέλιξης χαρακτήρα”, το τυπικό χαρακτηριστικό των RPGs που ο χαρακτήρας που παίζει κανείς είναι, στο τέλος του παιχνιδιού, αλλαγμένος, “βελτιωμένος”, “έχει αποκτήσει εμπειρία” σε σχέση με το πώς ξεκίνησε) και RPG σε shooters, online διατήρηση κ.λπ.

(…και να σημειώσουμε επιπρόσθετα πως με το “online διατήρηση” (όπως αποδώσαμε το “online persistence”) εννοεί εκείνο το χαρακτηριστικό όπου μπορεί κανείς να “φύγει” από ένα παιχνίδι και, όταν επιστρέψει, να μπορεί να συνεχίσει από εκεί που έμεινε.)

Έτσι, λοιπόν, δικαιολογείται η πιο “action” φύση των Mass Effect 2 και Dragon Age 2 σε σχέση με τους άμεσους προγόνους τους, αλλά και η “στροφή” της BioWare σε τίτλους με περισσότερη δράση – και δεν μπορεί κανείς να πει, απόλυτα, πως έχει και άδικο. Όντως, στην ευρύτερη κατηγορία των “RPGs” εντάσσονται εδώ και καιρό αντιδιαμετρικά αντίθετοι τίτλοι – και για αυτό έχουμε και τον διαχωρισμό σε “Ασιατικά” και “Δυτικά” RPGs: κάποιοι τίτλοι έχουν περισσότερη δράση, άλλοι περισσότερους γρίφους, έμφαση στο σενάριο, στην εξέλιξη του χαρακτήρα κ.λπ. κ.λπ. Πώς να κατηγορήσει, λοιπόν, κανείς τη Blizzard για το ότι δοκιμάζει να δημιουργήσει “διαφορετικά υβρίδια” από αυτά που μας έδινε παλαιότερα;

Την απάντηση, βέβαια, μάλλον έχουν οι… απογοητευμένοι οπαδοί των πρώτων Mass Effect και Dragon Age, που μπορεί να συνοψιστεί στο “άλλο το κάνω πειράματα και άλλο το προσπαθώ να απλουστεύσω όσο γίνεται περισσότερο τους τίτλους μου, τη στιγμή που κομμάτι της γοητείας τους βασίζεται στην ίδια τηνπολυπλοκότητακαι τηνελευθερία επιλογώνπου παρέχουν, για να ικανοποιήσω τουςπελάτες` της Activision που ξημεροβραδιάζονται στο και-αυτό-έχει-στοιχεία-RPG Call of Duty”. Ή κάπως έτσι.

Source:

”RPGs are and always have been our bread and butter, our heart is there, but at the same time I think – well, we had the RPG panel breakfast at GDC yesterday – and what was interesting about that was that we had the conversation about ‘what is an RPG,’ and it’s a blend,” he told VG247. “The genres are blending right now, you’re getting lots and lots of progression and RPG elements in shooters – online persistence and so on.”

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Anonymous

    Το Mass Effect και στο 2ο μέρος διατήρησε πολύ από το χαρακτήρα του πρώτου, σε αντίθεση με το Dragon Age που, ξέφυγε τελείως και μείωσε σε απαράδεκτο βαθμό τη στρατηγική. Κι επίσης είναι θέμα σεναρίου, το οποίο στο D.A.2 δεν είχε καμία σχέση με το έπος του πρώτου μέρους. Δυστυχώς ζούμε σε μια εποχή που έχουμε πήξει στα shooters – ελέω αμερικανών.