Blizzard: “Μα, γιατί παραπονιέστε που το Diablo 3 έχει υποχρεωτικό online; Ε; Γιατί;”

Σε συνέντευξη του στο MTV.com, ο Senior Producer του Diablo 3, Alex Mayberry, ανέφερε πως δεν μπορεί να καταλάβει γιατί άρχισε ο κόσμος να παραπονιέται μετά την ανακοίνωση της Blizzard πως το Diablo 3 θα απαιτεί σύνδεση με το Internet ακόμη και για το single player κομμάτι του. Εν συντομία, ο κ. Mayberry αναφέρει πως ο λόγος αυτής της προϋπόθεσης δεν είναι το DRM και η προστασία, μα το ότι δεν ήθελαν να παράσχουν ένα “διαφορετικό μονοπάτι” στους χρήστες. Βλέπετε, το σχέδιο της Blizzard είναι να παράσχει μια ενιαία εμπειρία. Και καλά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα ήταν μεγάλο πρόβλημα αν το Diablo 3 είχε ξεχωριστό single player και multiplayer κομμάτι. Τι θα γινόταν αν κάποιος που έπαιζε single player αποφάσιζε να παίξει με άλλους παίκτες online; Τότε θα έπρεπε ή “να ξεκινήσει ένα νέο χαρακτήρα”, ή “να φέρει αυτόν που ήδη είχε στο single player στο multiplayer κομμάτι”. Μόνο που το δεύτερο θα διευκόλυνε όσους ήθελαν να “κλέψουν” στο παιχνίδι: θα μπορούσαν, π.χ., να “τροποποιήσουν” το χαρακτήρα τους (οι “πιο ψαγμένοι”) ώστε να έχει δυνατότερα όπλα κ.λπ. κ.λπ., αποκτώντας πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Και έτσι, η Blizzard αποφάσισε πως οι χαρακτήρες στο Diablo 3 θα αποθηκεύονται αποκλειστικά και μόνο στους servers της, όπου έχει έλεγχο – και άρα, ακόμη και στο single player, ο χαρακτήρας “θα φορτώνεται” από εκεί. Τέρμα το offline.

Δε πρόμπλεμ ιζ…

Αυτό που δείχνει να μην καταλαβαίνει ο κ. Mayberry (αλλά που στην πραγματικότητα προφανώς γνωρίζει – και δεν δίνει… δεκαράκι για αυτό) είναι πως πολλοί ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να παίξουν με την προσέγγιση της Blizzard. Ποιοί; Λαμπρό παράδειγμα: εγώ, εδώ και τώρα. Όπως ανέφερα σε προηγούμενο post, βρίσκομαι σε διακοπές, με laptop και σύνδεση GPRS. Ναι, μπορώ “να μπω στο Internet”, αλλά με παίδεμα, κόπο και ταχύτητες 3-4 kilobytes. Στην καλύτερη. Μαζί μου έχω κάποια παιχνίδια. Όλα single player. Σύμφωνα με τις προσταγές της Blizzard, σε περίπου ένα χρονάκο, δεν θα μπορώ να έχω ανάμεσα τους το Diablo 3. Γιατί, απλά, “δεν θα μπορώ”: δεν έχω αξιόπιστο και γρήγορο Internet. Δεν είναι πως δεν θέλω. Είναι, απλά, πως “δεν μπορώ”. Δεν είναι εφικτό. Δεν γίνεται, βρε παιδί μου! Και δεν είμαι ο μόνος.

Στατιστικές δείχνουν πως στην Αμερική, μια από τις βασικότερες αγορές της Blizzard, ένα 20% με 30% των κατοίκων δεν μπορεί καν να αποκτήσει σύνδεση προς το Internet – όχι απλά “γρήγορη” ή “αξιόπιστη”, αλλά, πως λέμε, “καθόλου”; Έτσι ένα πράγμα. Εκτός, βέβαια, αν μιλάμε για συνδέσεις σαν αυτή που χρησιμοποιώ τώρα εγώ – GPRS. Περίπου ένα 10% έχει προβληματική σύνδεση. Αυτό αθροίζεται σε ένα 30% με 40% ατόμων που, και να ήθελαν, δεν-θα-μπορούν να αγοράσουν τον τίτλο της Blizzard, αφού, απλά, “δεν θα τους δουλεύει”. Είναι σαν ένας κάτοχος Playstation 3 να αγοράζει το Halo: Reach. Δεν-δουλεύει. The end. Άρα, γιατί “να τα σκάσει” στην Blizzard;

Ούμπι-ούμπι, είσαι εδώ;

Αντίστοιχη προσέγγιση ακολουθεί, βέβαια, και η Ubisoft, με το always-on στους τελευταίους της τίτλους (Assassin’s Creed 2 κ.ά.), που σύμφωνα με την ίδια είναι “πάρα πολύ επιτυχημένη”. Ο κ. Mayberry διευκρίνισε πως η περίπτωση της Blizzard είναι διαφορετική, αφού στη δική της περίπτωση, η κίνηση της δεν γίνεται “για λόγους DRM”, δηλαδή “προστασίας”, “κλειδώματος”, “λύσης κατά της πειρατείας”, μα επειδή “έτσι είναι καλύτερα”. Και ήδη πολλά… πρόβατα στο Internet αναμασούν τα λόγια του.

Βρε στόκοι, ο λόγος για τον οποίο παραπονιέμαι και εγώ, και όλοι οι ομοίως σκεπτόμενοι για το “online DRM” δεν είναι “επειδή ήμαστε υπέρ της πειρατείας” μα ακριβώς διότι εξαιτίας του δεν-μπορούμε-να-παίζουμε-τα-συγκεκριμένα-παιχνίδια-όταν-δεν-υπάρχει-σύνδεση! Δεν έχει σημασία αν είναι θέμα DRM, τεχνικό, οτιδήποτε. Αυτό που μας νοιάζει είναι, απλά, το “να μας δουλεύει το παιχνίδι”.

Αρκετοί παρουσιάζουν ως επιχείρημα το “γιατί δεν παραπονιέστε τότε και για το World of Warcraft”. Μα, διότι αυτό, βρε βόδια, είναι MMO. Είναι εξαρχής σχεδιασμένο για να παίζεται “από πολλούς παίκτες”. Ένα single player παιχνίδι, που είναι σχεδιασμένο για να παίζεται από έναν παίκτη, για ποιόν καταραμένο λόγο να χρειάζεται “σύνδεση στο Internet”; Ειδικά αν κάποιος ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το single player κομμάτι του, και δεν σκοπεύει ποτέ να ασχοληθεί με το multiplayer;

Όλα έχουν να κάνουν με τα πόδια

Να το θέσω διαφορετικά, μπας και το καταλάβει όποιος από αυτούς τους στόκους πέσει σε αυτό το ποστάκι: η κίνηση της Blizzard είναι ακριβώς η ίδια με το να σε υποχρεώνει να συμμετάσχεις σε… ομαδικό όργιο, ακόμη και αν δεν σκοπεύεις “να κάνεις κάτι με κάποιον άλλο”. Τέρμα το σεξ τετ-α-τετ στο δωμάτιο σου. Όχι, τι πράγματα είναι αυτά, ζούμε σε μια δικτυωμένη, “social” κοινωνία! Ιδιωτικότητα; Τι αηδίες, τι μπανάλ… Αν δεν βγεις τσίτσιδος σε δημόσια θέα, πώς μπορείς να διασκεδάσεις; Εντάξει, βρε αδερφέ, το καταλαβαίνουμε πως δεν σου αρέσει να συμμετέχεις σε όργια και το σεξ σου να συμπεριλαμβάνει περισσότερα από 4 πόδια, αλλά, εντάξει, σε σεβόμαστε και εσένα, και θα σου στήσουμε ένα ντιβάνι για εσένα και το έτερον ήμισυ ανάμεσα στους υπόλοιπους που θα πετάνε τα μάτια τους έξω. Μπες και εσύ στην παρέα, ακόμη και αν είσαι μόνος σου. Μην μας μιλάς, δεν θα σου μιλάμε.

Ευχαριστούμε Blizzard που μας σκέφτεσαι. Ναι, είμαστε σίγουροι πως η κίνηση σου δεν έχει να κάνει με την πειρατεία – εννοείται πως είναι DRM το “να μην μπορείς να παίξεις offline” και “ένα κομμάτι του παιχνιδιού να βρίσκεται στους servers της εταιρείας” – ακόμη και αν δεν το ονομάζει “προστασία” η εταιρεία, είναι, αφού οι πειρατές θα πρέπει να βρουν τρόπο να αναπλάσουν το συγκεκριμένο κομμάτι “τοπικά”. Όπως ήμαστε σίγουροι πως δεν είναι θέμα χρημάτων, ω, όχι, έχει να κάνει αποκλειστικά με το τι βολεύει τους gamers.

Για αυτό ακριβώς και τα Diablo 1 και 2 δεν είχαν offline single player, και για αυτό πάτωσαν. Ω, κάτσε! Είχαν! Και δεν πάτωσαν! Σε αυτό, ο κ. Alex Mayberry παρουσιάζει ως ανταπάντηση το “δεν είμαστε πια στο 1999”. Φυσικά, έχει δίκιο! Ποιος παίζει Tetris σήμερα; Pac-Man; Μα, υπάρχουν σήμερα καλά single player παιχνίδια, που να έχουν και multiplayer κομμάτι, και να αρέσουν στους gamers; Ούτε ένα!

ΓκούχουΛΕΤΕΒΛΑΚΕΙΕΣγκούχου

…εκτός, ίσως, του Uncharted 2 που παίζω τώρα, και ντροπιάζει ό,τι άλλο έχω δει. Και του προηγούμενου Uncharted. Και των εκατοντάδων offline single player τίτλων που κυκλοφορούν κάθε χρόνο. Αλλά, είμαι σίγουρος, στο παράλληλο σύμπαν που ζει ο κ. Mayberry, δεν υπάρχει ούτε ένα καλό single player παιχνίδι που να παίζεται offline. Εκεί, όλοι έχουμε always-on, ταχύτατες και σταθερές συνδέσεις, εμφυτευμένες στο σώμα μας όταν γενιόμαστε, ώστε να λειτουργούν παντού και πάντα, με όλες τις συσκευές μας. Και έχουμε και ουρές, και κέρατα, και φωσφορίζουμε τα βράδια. Εδώ είναι το θέμα τι γίνεται. Στο δικό μας σύμπαν.

Εδώ, απλά, δεν θα έχουμε Diablo 3. Αν θυμάμαι καλά, σε ένα-δυο μηνάκια κυκλοφορεί το παραπλήσιο Torchlight. Θα λειτουργεί και offline, σε single player. Θα έχει περίπου το μισό κόστος. Μάλλον, όμως, με απατά η μνήμη μου. Καταραμένη μνήμη… Με έχεις φλομώσει στο κέρατο…

Source:

One of the reasons the online-only decision upset fans was because it was believed limiting piracy was the rationale. Other companies, like Ubisoft and Capcom, have implemented strict digital rights management (DRM) rules about keeping even single-player games connected online. Was this the case for Blizzard? Bridenbecker says not at all.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.