Και η Ubisoft με “online διαβατήριο”

Το ξεκίνησε η Electronic Arts, το συνέχισαν εταιρείες όπως η Sony και τώρα στο “παιχνίδι” των “online διαβατηρίων” μπαίνει και η Ubisoft, που ανακοίνωσε πως ο επερχόμενος τίτλος της, Driver: San Francisco θα εμπεριέχει τη λειτουργία Uplay Passport.

Τα “online διαβατήρια” είναι, φυσικά, το… πώς απέδωσα εις την Ελληνικήν τον όρο “online passes”, και αφορά ιντερνετικούς λογαριασμούς που ο χρήστης καλείται να δημιουργήσει για να “έχει το δικαίωμα” να παίξει online ένα παιχνίδι. Δεν έχεις “διαβατήριο” (δηλαδή, “δεν έχεις πλερώσει την εταιρεία που έφτιαξε το παιχνίδι”); Δεν μπορείς και να παίξεις online.

Σκοπός τους, να περιορίσουν τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων τίτλων. Όταν κανείς αγοράζει ένα παιχνίδι, αυτό -αν εμπεριέχει αυτή τη λειτουργία- συνοδεύεται από έναν κωδικό. Ο χρήστης δημιουργεί έναν online λογαριασμό, ή “συνδέει” μέσω του κωδικού το παιχνίδι με έναν υπάρχοντα λογαριασμό του σε μια online υπηρεσία της κατασκευάστριας εταιρείας και… παίζει. Ως εδώ, όλα είναι όμορφα, ωραία και ανθηρά. Όταν, όμως, και αν, αποφασίσει να πουλήσει το παιχνίδι αφού το τελειώσει, ο επόμενος αγοραστής δεν έχει έναν τέτοιο online κωδικό – αφού “ο προηγούμενος κάτοχος του παιχνιδιού έχει ήδη χρησιμοποιήσει τον κωδικό, συνδέοντας τον με το δικό του λογαριασμό”. Έτσι, καλείται να ξαναπληρώσει για να μπορεί να παίζει online.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση αντιμετωπίζει το multiplayer κομμάτι των παιχνιδιών ως “υπηρεσία” και όχι ως “αγαθό”, στην οποία “αγοράζει πρόσβαση” κανείς παράλληλα με ένα παιχνίδι. Έδωσες, π.χ., €60 να αγοράσεις ένα παιχνίδι; Η κατασκευάστρια εταιρεία διαχωρίζει την τιμή του και θεωρεί πως τα €45 “είναι για το παιχνίδι” και τα €15 “για την online δυνατότητα του”. Αποφάσισες να το πουλήσεις μεταχειρισμένο για €30; Ενώ κανονικά “θα φαινόταν ευκαιρία” στον επόμενο αγοραστεί, τώρα θα κληθεί να ξαναπληρώσει “τα €15 για την online δυνατότητα του”, ουσιαστικά “ανεβάζοντας το κόστος” του μεταχειρισμένου τίτλου από τα €30 στα €45. Όχι-και-τόσο-“ευκαιρία”, σωστά; Εκτός, βέβαια, αν δεν ενδιαφέρεται κανείς για το multiplayer κομμάτι.

Το μέτρο έχει δημιουργηθεί λόγω του ότι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στην Αμερική έχουν “χτίσει” το οικονομικό μοντέλο τους σε ένα μεγάλο κομμάτι στις πωλήσεις μεταχειρισμένων. Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών ψάχνουν να βρουν πώς να… αρμέξουν περισσότερο τους πελάτες τους. Έτσι, θεωρητικά, λύνουν το “πρόβλημα” των μεταχειρισμένων, που αρκετοί έχουν χαρακτηρίσει σημαντικότερο και από την… πειρατεία!

Source:

The “online pass” system has become pretty popular since EA introduced it back in early 2010 with Mass Effect 2 and Dragon Age: Origins. The concept is fairly simple: buy a game new, get full access to everything; buy it used and you’ll have to fork over another ten bucks to the publisher for missing content, or do without. The most common component held back in new releases is online play, which is the route Ubisoft has taken with Uplay Passport in the upcoming Driver: San Francisco.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.