Το PlayStation 4 θα είναι “το χειρότερο της παρέας”;

Το γνωστό site Industry Gamers επικοινώνησε με αναλυτές που ασχολούνται με το χώρο του gaming, ζητώντας την άποψη τους για το PlayStation 4 – κατόπιν της σχετικής δήλωσης της Sony πως “έχει αρχίσει την ανάπτυξη του”. Οι απόψεις τους, πάνω-κάτω, κινούνται στα ίδια μήκη κύματος. Ας τις δούμε συνοπτικά (για να τις δείτε σε όλη την έκταση τους, ρίξτε μια επισκεψούλα στην πηγή, στο τέλος του post).

Asif Khan, της Panoptic Management Consultants

Το PS4 δεν θα είναι το… μεγαθήριο που ήταν το PS3 – η Sony δεν μπορεί να επενδύσει τόσα χρήματα, για μια ακόμη φορά, σε μια κονσόλα, περιμένοντας 3-4 χρόνια για να την αποσβέσει. Θα προτιμήσει αντί να χρησιμοποιήσει “νέα τεχνολογία” να βασιστεί σε πιο “συμβατική” (και φθηνή). Ως παράδειγμα της νέας της προσέγγισης, μπορούμε να δούμε το NGP, την φορητή κονσόλα – συνεχιστή του PSP, που έχει ήδη ανακοινώσει και περιμένουμε στο τέλος του έτους. Το ρίσκο του να ξεπεράσει το Xbox το δικό της “επόμενο Playstation” είναι, λοιπόν, αρκετά μεγάλο, αφού θα κινηθεί πιο “συντηρητικά”.

David Cole της DFC Intelligence

Εταιρείες σαν τη Sony και τη Microsoft ξοδεύουν δισεκατομμύρια για έρευνα και ανάπτυξη των προϊόντων τους, και όταν τελικά τα κυκλοφορούν, το κάνουν με ζημίες – από τις οποίες βγαίνουν κερδισμένοι οι καταναλωτές (που παίρνουν ένα ισχυρότερο “μηχάνημα” από ό,τι θα αντιστοιχούσε στο κόστος που πλήρωσαν) και οι εταιρείες που “παράγουν υλικό” για αυτά τα προϊόντα (στην προκειμένη περίπτωση, οι εταιρείες δημιουργίας παιχνιδιών, που μπορούν να “παίξουν” με πολύ δυνατό hardware και να παρουσιάσουν εντυπωσιακά παιχνίδια στο κοινό).

Για αυτό λοιπόν, η Sony δεν θα βιαστεί να παρουσιάσει το PS4, και όταν το κάνει, θα είναι με τέτοιο τρόπο ώστε και το ίδιο το hardware να είναι κερδοφόρο – δηλαδή, να μην “μπαίνουν μέσα” από τις πωλήσεις της ίδιας της κονσόλας, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα με το PS3. Αυτό, δυστυχώς (για καταναλωτές και “τρίτες” εταιρείες), μπορεί να μεταφραστεί σαν υψηλότερο αρχικό κόστος για την κονσόλα

Ισως, λοιπόν, Microsoft και Nintendo να “την προλάβουν” και να παρουσιάσουν εξαρχής δυνατότερο hardware από τη Sony – κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην πορεία της εταιρείας στο χώρο των gaming consoles. Μάλλον όχι, όμως, αφού και αυτές οι δυο εταιρείες μάλλον θα ακολουθήσουν πιο “συντηρητική” προσέγγιση.

Jesse Divnich της EEDAR

Οι μελλοντικές κονσόλες θα βασίζονται περισσότερο στη χρηστικότητα και λιγότερο στα γραφικά. Οι εταιρείες… “έμαθαν το μάθημα τους” από το Wii, το Facebook και τα smartphones με τα casual games, αλλά και από το Xbox Live, που αποτελεί την καλύτερη πλατφόρμα του είδους όσον αφορά στην “αλληλεπίδραση” της κονσόλας με ένα δίκτυο παικτών, με το Internet, με social media αλλά και με την “casual” λογική της εποχής μας.

Έτσι, και το PS4 μάλλον θα επικεντρωθεί στο να παράσχει εθιστικές και ενδιαφέρουσες “online” δυνατότητες, αλλά και λειτουργίες ψυχαγωγίας που θα “μπλέκονται” με άλλους τομείς πέρα από το gaming (εννοεί, π.χ., streaming μουσικής και video, συνεργασία με το YouTube κ.λπ.).

Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά, “Αν έπρεπε να συνοψίσω το στόχο των κονσολών επόμενης γενεάς, θα είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας που χρησιμοποιείται συνεχώς, άσχετα από τη μορφή της ψυχαγωγίας” (και εννοεί αυτό που λέγαμε εδώ και καιρό από το unregistered όσον αφορά στο PS3: παιχνίδια, μουσική, video, επικοινωνία, social networking, casual gaming, “τα πάντα μέσα από το ίδιο κουτί”).

Michael Pachter της Wedbush Securities

Θεωρεί πως το PS4 απέχει τουλάχιστον 3 χρόνια από το… σήμερα, και έτσι είναι πολύ νωρίς για εκτιμήσεις – τα πάντα μπορεί να αλλάξουν. Υποθέτει πως ο λόγος που η Sony ανακοίνωσε πως “ετοιμάζει το PS4” είναι επειδή ανακοινώθηκε “η συνέχεια του Wii” από τη Nintendo, και πως ναι μεν η Sony έχει αρχίσει “την ανάπτυξη του”, αλλά αυτό μονάχα “ως ιδέες”, ως “μελέτη του πώς θα είναι, τελικά, η κονσόλα όταν κυκλοφορήσει”, και μόνο. Η Sony έχει ακόμη περίπου δυο χρόνια μέχρι να καταλήξει στο “πώς θα είναι το PS4”.

Source:

Sony’s chief financial officer commented today that the company won’t be investing as heavily in its next console as it did with the prohibitively costly PlayStation 3. This is a very interesting statement to come from Sony, and it could speak to a change in philosophy towards console engineering overall. While Ken “Father of the PlayStation” Kutaragi had always wanted the best technology available for PlayStation, Sony’s business can’t afford to take massive hits in the future.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.