Αποκαλύφθηκε το PSP2 – εμ… Λάθος. Το… εε… NGP! Ναι! Αυτό!

Tags:


Επιτέλους, ο πολυαναμενόμενος «απόγονος» του PSP αποκαλύφθηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου της Sony στην Ιαπωνία. Το όνομα του, Next Generation Portable, και τα χαρακτηριστικά του άκρως εντυπωσιακά.

Αρκετά είχαν ειπωθεί σχετικά με το νέο PSP που η Sony ετοίμαζε εδώ και καιρό. Εικόνες είχαν διαρρεύσει δείχνοντας μια συσκευή παραπλήσια σε εμφάνιση και δομή με το υπάρχον PSPgo, «έγκυρα σχόλια» το ήθελαν «το ίδιο δυνατό με το Playstation 3», ενώ θεωρούνταν σχεδόν δεδομένο πως «θα είχε χειρισμό μέσω αφής». Και, επιτέλους, η νέα φορητή κονσόλα της Sony αποκαλύφθηκε επίσημα σε συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα σήμερα στην Ιαπωνία, επιβεβαιώνοντας και καταρρίπτοντας, ταυτόχρονα, αρκετές από τις φήμες. Εν συντομία, πάντως: είναι ο,τι πιο εντυπωσιακό υπάρχει «σε φορητή συσκευή» από άποψη επιδόσεων.

Το Next Generation Portable – εν συντομία, «NGP», όπως θα είναι το όνομα του (και όχι «PSP 2» ή κάτι παραπλήσιο – ή, τουλάχιστον, αυτό το όνομα χρησιμοποίησε η Sony) τελικά δεν μοιάζει με το PSPgo και δεν έχει μορφή slider. Η εμφάνιση του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως λογική εξέλιξη του κλασσικού PSP, με λίγο πιο έντονες καμπύλες και μοντέρνο design.

Ο επεξεργαστής του θα είναι ένας τετραπύρηνος ARM Cortex A9, ενώ η GPU του η SGX543MP4+. Αμφότερα έχουν αρκετή «ιπποδύναμη» για να «στριμώξουν» στην οθόνη του τίτλους με την ποιότητα αυτών των σημερινών «μεγάλων κονσολών», του Playstation 3 αλλά και του Xbox 360. Ακριβώς για αυτό, όμως, είναι λογικές και οι όποιες ανησυχίες για την αυτονομία της συσκευής – μελανό σημείο και του πρώτου PSP, που μετά από 3-4 ώρες έντονου gaming απαιτούσε… «ξαναγέμισμα», αναγκάζοντας αρκετούς κατόχους του να… κουβαλάνε extra μπαταρίες.

Το… πρόσθετο παράπονο των κατόχων του πρώτου PSP, που απορούσαν «γιατί η Sony δεν προσέθεσε και δεύτερο αναλογικό μοχλό σε αυτό» (κάτι που θα διευκόλυνε και τη μεταφορά τίτλων από τα Playstation/Playstation 2 σε αυτό) επιτέλους «απαντήθηκε», και με το παραπάνω: το NGP θα διαθέτει δυο αναλογικούς μοχλούς, έναν σε κάθε πλευρά του – και δεν μιλάμε για «nubs»… συμβιβασμό, όπως το μικρό αναλογικό χειριστήριο του πρώτου PSP, αλλά για κανονικούς αναλογικούς μοχλούς όπως αυτοί που συναντώνται στα «κανονικά» joypads των «μεγάλων» κονσολών. Και αυτά είναι, απλά, η αρχή.

Μαζί με τους δυο αναλογικούς μοχλούς, το NGP διαθέτει και όλα τα υπόλοιπα πλήκτρα του προκατόχου του – τα τέσσερα τυπικά «πλήκτρα δράσης», δυο σκανδάλες και ένα «κατευθυντικό σταυρό». Ακόμη και αυτά, όμως… εντάσσονται στο «απλά η αρχή» που προαναφέραμε! Η Sony δεν θα μπορούσε, φυσικά, να αφήσει το… προνόμιο της οθόνης αφής στα smartphones, και έτσι και η οθόνη του NGP, OLED 5’’ και με ανάλυση 960×544 pixels (σχεδόν τετραπλάσια από αυτή του πρώτου PSP) επιτρέπει την capacitive αναγνώριση αφής – αλλά, παράλληλα με αυτή –και όπως ήθελαν οι φήμες- άλλη μια capacitive επιφάνεια αναγνώρισης αφής βρίσκεται στο πίσω τμήμα του. Αντίθετα, όμως, με ότι λεγόταν, το μέγεθος της είναι ίδιο με αυτό της οθόνης της συσκευής, κάτι που θα επιτρέπει πρωτότυπους τρόπους χειρισμού – π.χ. με το χέρι να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα την οθόνη «μπροστά» και το touchpad «πίσω» σε μια «κίνηση λαβής», για να κρατά ένα αντικείμενο στον κόσμο ενός παιχνιδιού.

Και μαζί με τους «ορατούς» τρόπους χειρισμού, το NGP θα διαθέτει και τους… «αόρατους» που έχουν καθιερωθεί στα σύγχρονα smartphones: accelerometer, πυξίδα τριών αξόνων, σύστημα αναγνώρισης κίνησης six-axis παραπλήσιο αυτού που ενσωματώνεται στο Move, καθώς και GPS.

Το «πακέτο» συμπληρώνεται από υποστήριξη δικτύωσης όχι μόνο μέσω WiFi, όπως στο πρώτο PSP, αλλά και μέσω 3G – κάτι που θεωρούταν δεδομένο, αφού θα χαρίσει στο NGP δυνατότητα multiplayer όπου και αν βρίσκεται ο κάτοχος του, και όχι μονάχα όπου υπάρχουν διαθέσιμα WiFi hotspots.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η λογική της Sony όσον αφορά στη σχεδίαση του NGP εστιάζεται σε πέντε τομείς: επαναστατικό περιβάλλον κοινωνική δικτύωση, ψυχαγωγία βάσει θέσης (Location-based Entertainment), σύμπτυξη του αληθινού με το εικονικό κόσμο (augmented reality) και συμβατότητα με το Playstation Suite. Έτσι, ναι μεν το NGP θα είναι κατά βάση «μια φορητή κονσόλα για παιχνίδια», αλλά θα μπορεί να αναλάβει και το ρόλο μιας μικρής πολυσυσκευής που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, με στόχο την ενημέρωση, την επικοινωνία και, φυσικά, την ψυχαγωγία. Εξάλλου, και η υποστήριξη δυο καμερών προϊδεάζει για μια συσκευή με… ειδίκευση στην επικοινωνία μέσω video, ενώ η μεγάλη οθόνη της σε συνδυασμό με τις δυνατότητες δικτύωσης της μάλλον θα βοηθήσει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις –ήδη εξαιρετικές- multimedia δυνατότητες που χαρακτήριζαν και τον προκάτοχο της.

Να προσθέσουμε πως το NGP δεν θα διαθέτει σύστημα ανάγνωσης UMD, των μικρών οπτικών δίσκων του PSP, αλλά θα είναι «100% digital». Τα παιχνίδια θα διατίθενται σε αυτό με τη μορφή μικρών καρτών μνήμης, των οποίων ακόμη δεν έχει γνωστοποιηθεί ο τύπος – αν και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι Memory Stick Pro Duo, όπως του πρώτου PSP.

Source:

Και, επιτέλους, η νέα φορητή κονσόλα της Sony αποκαλύφθηκε επίσημα σε συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα σήμερα στην Ιαπωνία, επιβεβαιώνοντας και καταρρίπτοντας, ταυτόχρονα, αρκετές από τις φήμες. Εν συντομία, πάντως: είναι ο,τι πιο εντυπωσιακό υπάρχει «σε φορητή συσκευή» από άποψη επιδόσεων.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.