Ο John Carmack συνιστά “digital”

Ο διάσημος συνδημιουργός της διάσημης id software δήλωσε πρόσφατα πως προτιμά τη διάσημη πλατφόρμα του διάσημου App Store για τη διάδοση των -σχεδόν πάντα- διάσημων παιχνιδιών του και της διάσημης εταιρείας του, την οποία και χαρακτήρισε (μαζί με κάθε παραπλήσια λύση) ως, απλά, “το μέλλον”.

“Το μέλλον βρίσκεται στο digital distribution”, όχι στα “υλικά” καταστήματα, όχι στο “να πηγαίνει ο χρήστης στο μαγαζί για να αγοράσει κάτι”, αλλά στο “με ένα κλικ να έρχεται το προϊόν που θέλει σε αυτόν”. Και, ουσιαστικά, στο “digital distribution” θα μπορούσαμε να επεκταθούμε και πέρα από την αγορά λογισμικού/παιχνιδιών (που μπορούν και να “μεταφερθούν” ψηφιακά) αλλά και το online shopping, που συνεχώς επεκτείνεται, με τα online καταστήματα να “κλέβουν” πελάτες από τα “αποκλειστικά `υλικά` καταστήματα”.

Εσείς, τώρα πια, όταν αγοράζετε κάτι π.χ. για τον υπολογιστή σας, όπως ένα σκληρό δίσκο, προτιμάτε “να πάτε από το κατάστημα” ή να τον αγοράσετε online; Και αν ισχύει το πρώτο… γιατί; Με την online μέθοδο μπορείς να συγκρίνεις καταστήματα, να βρείς την καλύτερη τιμή, και… δεν χρειάζεται και να πηγαίνεις εσύ στο κατάστημα ξοδεύοντας το χρόνο σου – ενώ περιπτώσεις του στυλ “αχ, μόλις μας τελείωσε, πάρτε το Ψ που είναι πολύ καλύτερο με μόλις Χ ευράκια παραπάνω” εξαφανίζονται. Τα πάντα δείχνουν “να το πηγαίνουν στο digital”, που, ναι, προσωπικά θεωρώ πως τελικά είναι μεγάλη ευκολία. Οπότε και συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Carmack.

Αν και, βέβαια, πάντα μου άρεσαν τα original κουτιά των εξίσσου original κλασσικών παιχνιδιών μου, που φυσικά δεν είναι δυνατόν να μεταδοθούν αποκλειστικά μέσω digital distribution, οπότε ψιλο-διαφωνώ με το ότι “τα πάντα θα γίνουν digital” που ο ίδιος υποστηρίζει. Πάντα, πιστεύω, πως θα υπάρχει θέση για ένα “κανονικό κουτί”, έστω και αν αυτό έχει… παραγγελθεί “digitally”.

Source:

Over the years, co-founder and current technical director of id Software John Carmack has been a pioneer of videogame engine technology. Using his pioneering vision, John Carmack recently said he feels there is no doubt that digital distribution will take over the industry, cutting out traditional retail for good.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.
  • Anonymous

    Φυσικά και θα στραφούμε εκεί, εδώ το retail χτυπιέται στα υλικά προϊόντα, πόσο δε περισσότερο σε ψηφιακό περιεχόμενο. Μονάχα φοβάμαι μήπως καταλήξουμε σε κάποιο μοντέλο διάθεσης, όπου όλα τα games θα είναι μεν πάμφθηνα, αλλά θα είναι γεμάτα με διαφήμιση, σε κάθε μορφή, από οverlayed banners, μέχρι in-game επιγραφές. Φαντάζεσαι στη μέση της δράσης να βγαίνει, λέμε τώρα, στο Half Life 4 ο Gordon Freeman και να λέει “Amstel, γιατί έτσι μας αρέσει – εδώ στην City 17!!”.

  • Wintermute

    να γινουν και οι τιμες digital…οχι digital distros με τιμες χαρτινου κουτιου….

  • Anonymous

    @galacticusX: Μα, όχι μόνο έχει γίνει αυτό dear galacticusX, αλλά έχει δοκιμαστεί και εκτενέστατέστατα στο παρελθόν. Και πάτωσε. Δεν θυμάμαι σε ποιά παιχνίδια είχαν τη φαεινή να το δοκιμάσουν, αλλά π.χ. άλλαζαν τα billboards στις πίστες κ.λπ.

    Το καλύτερο ήταν σε μια σχετική συζήτηση, αν θυμάμαι καλά στο adslgr, τότε που δοκιμαζόταν η φάση με τις “ingame streaming διαφημίσεις” που περιγράφεις. Πέταξε, ένας, την ιδέα, πως δεν θα μπορούμε καν να… συνεργαζόμαστε στα online co-op παιχνίδια, και εξήγησε λαμπρά και το γιατί:

    “Delta: δεν έχω άμμο (ammo, de!). ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΜΜΟ, λέω. Με βαράνε πυρά πανταχόθεν. Γκίλντ, Τήμ, Παίδες, στείλτε ΤΩΡΑ ενισχύσεις, αλλιώς δεν έχει λαντέριασμα το ΣΚ. Είμαι κρυμμένος πίσω από το βανάκι με τη διαφήμιση της Pepsi”

    “Bravo: Το ποιό;”

    “Rio: Της Amstel εννοεί”

    “Delta: ΑΚΥΡΟ. ΤΗΣ PEPSI.”

    “Rio-Bravo: εννοείς στη ΣΟΦΙΤΑ με την αφίσα της Pepsi, κοντά στο ανατιναγμένο μοναστήρι, ράητ;”

    “Delta: Α-ΚΥ-ΡΟ. ΣΤΟ-ΒΑΝΑΚΙ-ΤΗΣ-PEPSI. PE-PSI.”

    @Wintermute:

    1. Εύγε για το ψευδώνυμο. Πως τα πας με την A.I. που γνωριστήκατε; :-)
    2. Σε αυτό έχεις δίκιο, αλλά δεν συμβαίνει μόνο στα παιχνίδια. Έχεις δει τις τιμές σε MP3s, eBooks κ.λπ.; Ακόμη και όταν είναι φθηνότερες, δεν δικαιολογούν την (μικρή) διαφορά τους από την “υλική” εκδοχή τους.