Κανάλια VS Google TV

Μπορεί να περιμένουμε πώς και πώς να δούμε την Google TV και στη χώρα μας, αλλά ήδη έχουν ξεκινήσει να… βαράνε τα όργανα στην Αμερική όπου έκανε τα πρώτα της βήματα, αφού οι τηλεοπτικοί σταθμοί προσπαθούν να αυξήσουν τα έσοδα τους εκμεταλλευόμενοι τη νέα πλατφόρμα. Αν αυτό γίνεται “εκεί”, φαντασθείτε τι γέλιο θα ρίξουμε όταν έρθει “εδώ”!

Sony-Google_Internet_TV.jpg

Το όλο πρόβλημα έχει ως εξής: οι τηλεοπτικοί σταθμοί δημιουργούν “περιεχόμενο” το οποίο, κανονικά, θα έπρεπε να προβληθεί στην τηλεόραση. Σε μια… τραγική προσπάθεια εκμοντερνισμού, διαθέτουν κάποιες από τις εκπομπές τους και μέσω Internet, μέσω “του δικού τους” site αλλά και συμβεβλημένων με αυτούς ιντερνετικών υπηρεσιών όπως η hulu. Τι έχουν να κερδίσουν όταν το… μονάκριβο “περιεχόμενο” τους είναι διαθέσιμο και μέσω της Google TV; Θεωρητικά, τίποτα.

Αν “μπει” κανείς στο site τους για να δει τις εκπομπές, βλέπει “δικές τους” διαφημίσεις – και έτσι, έχουν κάποια έσοδα. Αν “μπει” σε υπηρεσίες όπως η hulu, βλέπει το “περιεχόμενο”, και οι δημιουργοί του έχουν έσοδα μέσω της συμφωνίας που έχουν κάνει με την εκάστοτε υπηρεσία. Αν το “δει” από την ολοκαίνουργια, γυαλιστερή τηλεόραση του, με υποστήριξη Google TV; Πού είναι τα έσοδα για τους σταθμούς; Η Google TV μπορεί να “τραβήξει” το περιεχόμενο από τα δικά τους sites και να το προβάλλει μέσα από το δικό της περιβάλλον. Google – Σταθμοί, 1-0. Θεωρητικά, πάντα.

Ταυτόχρονα, όμως, τι φταίει και ο δύσμοιρος απλός θεατής, που αγόρασε μια τηλεόραση η οποία, τελικά, δεν μπορεί να προβάλλει κάποιο “ιντερνετικό περιεχόμενο”; Η ίδια η Google διαφήμιζε πως “θα μπορείς να βλέπεις ταινίες και σειρές τόσο όπως με μια κανονική τηλεόραση, όσο και από ιντερνετικές πηγές”. Και τώρα, οι “ιντερνετικές πηγές” προσπαθούν να εμποδίσουν την Google TV από το να “τις προβάλλει” μέχρι η Google ή, για δες, ο καταναλωτής, να “τους τα σκάσει”. Έλα μου, όμως, που εδώ υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι.

Σέλω φράγκα

Να θυμάστε πως μιλάμε πάντα για Αμερική, απλά θα “εξελληνίσω” το παράδειγμα: έστω πως έχεις NOVA και έχεις πληρώσει νομιμότατα τη συνδρομή σου. Και παίρνεις Google TV. Και προσπαθείς να δεις, μέσω αυτής, τις εκπομπές για τις οποίες έχεις, κατά τα άλλα, πληρώσει νομιμότατα στη NOVA, αλλά βλέπεις μόνο ένα μεγάλο, όχι-και-τόσο-ενδιαφέρον κενό. Και τότε η NOVA σου λέει πως “ναι, μας πλήρωσες, αλλά για να το βλέπεις στην τηλεόραση και, άειντε, 1-2 εκπομπές στο site μας. Ξαναπλήρωσε για να το βλέπεις και μέσω Google TV – και αν όχι εσύ, η Google”! Μα, “δεν πλήρωσα ήδη” αναρωτιέται ο μέσος καταναλωτής; Θα πληρώνω δυο και τρεις και δεκατρείς φορές για να δω κάτι που, φαινομενικά, έχω ήδη αγοράσει; Άλλα θα δείχνει η “κανονική” TV μου και άλλα η Google TV μου; Πάτε-καλά-ωρέ;

Φυσικά, δεν υποστηρίζω πως τα κανάλια έχουν άδικο. Ακόμη “λιγότερο άδικο”, όμως, έχει ο μέσος χρήστης, ο μέσος καταναλωτής, που δεν φταίει σε τίποτα να πληρώνει (κυριολεκτικά) επειδή Google και τηλεοπτικοί σταθμοί “δεν τα βρήκαν”. Ο απλός, μέσος χρήστης/καταναλωτής, αγαπητά CBS, NBC, CNN, αγαπητή Google, για να το θέσω απλά, χέστηκε που δεν είχατε κανονίσει από πριν το “πώς θα μπορεί τελικά να βλέπει περιεχόμενο”. Αυτό που ξέρει είναι πως θα έχει σκάσει το μισθό του για μια τηλεόραση, ένα προϊόν, που τελικά, απλά, δεν κάνει αυτό που υπόσχεται.

Εμείς τι φταίμε;

Το πιο αστείο είναι πως, ουσιαστικά, η Google και δεν φταίει και φταίει για το όλο πρόβλημα. Δεν φταίει διότι υπολόγιζε πως “αφού κάποιο περιεχόμενο είναι ήδη διαθέσιμο σε sites, και η τηλεόραση μου θα μπορεί να προβάλλει sites, θα μπορεί να προβάλλει και το περιεχόμενο αυτών” (duh, σώπα!). Φταίει διότι μάλλον έπρεπε να… “φανταστεί” πως τα κανάλια διαθέτουν το περιεχόμενο τους online για τον ίδιο λόγο που αυτή παρέχει τις υπηρεσίες της online: για να έχουν έσοδα. Και δεν μπορείς να παρακάμπτεις το μοντέλο εσόδων του άλλου για να πουλήσεις το δικό σου προϊόν βάσει της δικής του δουλειάς. Όχι, τουλάχιστον, χωρίς να έχετε ένα εκτενές μπλα-μπλα νωρίτερα, για να μην φτάνουμε σε καταστάσεις όπως αυτή που ζουν οι πρώτοι κάτοχοι της Google TV στην Αμερική.

Όπως και να έχει, τώρα που το ξανασκέφτομαι, μάλλον στην Ελλάδα δεν θα έχουμε και τόσα προβλήματα μαζί της. Αρχικά, τα κανάλια ούτε καν θα καταλάβουν “τι είναι αυτό και πώς λειτουργεί”, παράλληλα συνεχίζοντας α) να κατακλέβουν video από το YouTube και να ονομάζουν τις συλλογές τους “εκπομπές” και β) να θάβουν το κτήνος με τις εννιά ουρές που θέλει να μολύνει τα αθώα και άβγαλτα τέκνα μας. Και όοοταν με το καλό καταλάβουν πως “αυτό το πλάμα δείχνει τις δικές μας εκπομπές”, απλά θα ψήσουν κάποιους πολιτικούς να απαγορεύσουν “το Google” στη χώρα μας. Αποκλείεται; Ναι, καλά… Όπως ήταν αδύνατον κάποτε να απαγορευτούν “τα προϊόντα των Capcom, Midway κ.λπ.” (βλέπε σχετικό νόμο για “φρουτάκια” και ολική απαγόρευση arcades). Αντίο Google TV. Πάνω που ήμουν έτοιμος να σε αγοράσω…

Source:

Last week, we brought you the story of how television networks were blocking Google TVs by not allowing them to display content normally accessible by browser. At that time, the likes of CBS and Disney were claiming that it was Google’s refusal to remove links to pirated content that had them up in arms.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.