Η Sony ετοιμάζει ολογραφικά παιχνίδια;!

Το 3D είναι… πολύ λίγο βρε παιδάκι μου, από τη στιγμή που περιορίζεται σε ένα επίπεδο σημείο στο δωμάτιο μας. Καλύτερα δεν θα ήταν αν μπορούσαμε να παίζουμε με πραγματικά ολογράμματα που θα κινούνταν μέσα σε όλο το δωμάτιο μας; Η Sony διατηρεί σιγή ιχθύος, αλλά παραδέχεται πως ήδη έχει έτοιμα demos αυτής της τεχνολογίας. Στο… περίπου.

Αν και η Sony αναγνωρίζει τη χρησιμότητα της τεχνολογίας, ταυτόχρονα αναγνωρίζει και πως, απλά… δεν υπάρχει σήμερα – τουλάχιστον, όχι με τρόπο που να μπορεί να “πλασαριστεί” στους απλούς καταναλωτές και σε ρεαλιστική τιμή. Ο studio director του Liverpool Studio της Sony αποκάλυψε την προσέγγιση της Sony σε πρόσφατη συνέντευξη του στο περιοδικό Develop.

Ε; Πώς; Μα… Μα αυτό δεν γίνεται! Πόσο; Πότε; ΠΩΣ;

Αν και ακόμη δεν υπάρχει (φθηνός και αποτελεσματικός) τρόπος προβολής ολογραμμάτων στο χώρο, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό τρισδιάστατης προβολής από μια οθόνη και ανίχνευσης κίνησης κεφαλιού και ματιών μέσω μιας κάμερας -σαν αυτή που χρησιμοποιεί το Move και το Kinect- μπορούν να δώσουν μια αρκετά κοντινή στα πραγματικά ολογράμματα αίσθηση. Πώς;

Η οθόνη προβάλλει 3D. Ο θεατής βλέπει 3D. Όσο και αν κουνηθεί, κοπανηθεί, μετακινηθεί, ο χρήστης βλέπει το ίδιο 3D. But, και προσέξτε, but λέγω: έστω πως έχεις μια κάμερα επάνω, κάτω, κοντά, γενικά, στην τηλεόραση, που “σε κοιτάζει”. Η κάμερα “βλέπει” τις μετακινήσεις σου, και αντίστοιχα “ενημερώνει” την κονσόλα, λέγοντας της κάτι σε στυλ: “ψιτ, αυτός κουνήθηκε προς τα δεξιά. Πάμε και εμείς προς τα ‘κει, φαίνεται να έχει περισσότερη πλάκα”.

Αποτέλεσμα; Καθώς κουνάς το κεφάλι σου, τα τρισδιάστατα γραφικά “κινούνται” ανάλογα, αλλάζουν οπτική γωνία, μοιάζουν με ένα πραγματικό ολόγραμμα που αιωρείται στο χώρο – άσχετα αν, στην πραγματικότητα, είναι περιορισμένα στην επιφάνεια της τηλεόρασης. Η ψευδαίσθηση χάνεται μόνο όταν φτάσεις σε μια υπερβολική γωνία θέασης όπου ούτως ή άλλως θα χανόταν το “κανονικό” 3D. Α, ναι; και δεν μπορείς να έχεις γραφικά να “πετάνε” σε όλη την έκταση του δωματίου, όπως είδαμε στο εντυπωσιακό περιβάλλον του υπολογιστή του Tony Stark στο Iron Man 2: τα γραφικά, όπως είπαμε, είναι περιορισμένα στην επιφάνεια και το χώρο της οθόνης. Απλά, χώνοντας και μια κάμερα στην “εξίσωση” του 3D, μπορούν να “κινούνται” ανάλογα με το χρήστη, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερη την ψευδαίσθηση της τρισδιάστατης εικόνας, κάνοντας τα αντικείμενα να “προεξέχουν” ακόμη περισσότερο στο χώρο.

Εικόνες από το μέλλον

Και φυσικά, τίποτα δεν αποκλείει και… κουλούς συνδυασμούς: φαντασθείτε παιχνίδια σαν το Eyepet της Sony, όπου φωτογραφίζεται ο χώρος όπου βρίσκεται ο παίκτης. Σε αυτό, αφού φωτογραφηθεί το δωμάτιο, παρουσιάζεται στην οθόνη σαν καθρέφτης και μέσα σε αυτήν τοποθετείται ένα… κατοικίδιο, που κινείται στον -εικονικό πια- αντικατοπτρισμό του δωματίου. Με το συνδυασμό 3D τηλεόρασης, κάμερας και ανίχνευσης κίνησης που ετοιμάζει η Sony, το “ζωάκι” θα μπορούσε να “προβάλλεται” απευθείας στο χώρο του δωματίου, να κινείται ανάμεσα στα έπιπλα, να “παίζει” με τον ίδιο τον παίκτη-θεατή. Μοναδική απώλεια από την… πραγματικότητα, πως δεν θα υπάρχει αίσθηση αφής!

Το πιο απίθανο είναι πως όλα αυτά είναι ήδη εφικτά με υπαρκτές τεχνολογίες. Move και Kinect “χώνουν” μια 3D κάμερα στην τηλεόραση μας, ενώ οι 3D τηλεοράσεις έχουν πια προσιτό κόστος – αντίστοιχο αυτού των “καλών μοντέλων” του προηγούμενου έτους. Μπορεί να μην έχουμε τα ολογράμματα που βλέπαμε στο Star Wars, μπορεί να μην έχουμε -ακόμη- τα interface του Minority Report, αλλά λίαν συντόμως θα μπορούμε να έχουμε κάτι πολύ-πολύ κοντινό.

Μέλλον; Ποιό μέλλον;

Να κλείσω θυμίζοντας πως το νέο Gran Turismo έχει ήδη μια στοιχειώδη υποστήριξη για αναγνώριση της θέσης του κεφαλιού του παίκτη, μέσω της κάμερας PS Eye (η ίδια που συμπεριλαμβάνεται στο “πακετάκι” του Move), τροποποιώντας τη γωνία των γραφικών που παρουσιάζονται στην οθόνη, αλλά δεν ανιχνεύει ακόμη το “που κοιτάζει” ο παίκτης – κάτι απαραίτητο για τη δημιουργία “ολογραφικής ψευδαίσθησης” από 3D γραφικά.

Με άλλα λόγια… “φάγαμε το γάϊδαρο και έμεινε η ουρά”, όπως λέει ο σοφός λαός μας! Πάμε στοίχημα πως αν δεν δούμε αυτό το συνδυασμό τεχνολογιών στο υπάρχον PS3, σίγουρα θα αποτελέσει ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του επόμενου PS4;

Source:

Sony is already developing working demos of ‘holographic’ gaming technology according to a SCE studio director.

...γνωστός και ως Οδυσσέας Κουράφαλος, αρχικός υπεύθυνος για το unregistered. Συντάκτης, γραφίστας, "μαλτιμηντιάς", φανατικός της science fiction και των αστείων γατιών στου ιντερνέτ. "Δηλώνω graphics whore" (παίζω Ms. Pac-Man στο MAME με 2xSAL και το πρώτο Max Payne με FXAA antialiasing). Load "unreg*",8,1.